Jacob Jan Boerma wil naar Tokio

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Jacob Jan Boerma wil naar Tokio

Bericht door Webmaster » 06 feb 2008, 09:00

Afbeelding

Jacob Jan Boerma, eigenaar van tweesterrenrestaurant De Leest in Vaassen, wil een ‘gastronomische tocht’ houden langs tientallen nieuwe sterrestaurants in Tokio. Boerma wil zeker twintig restaurants bezoeken in drie weken om de culinaire opmars van de stad zelf te proeven.

Het plan staat nog in de kinderschoenen, maar de wens is vurig. ‘Japan is sterk in opmars. De nieuwe Michelingids voor Tokio staat boordevol sterzaken. Ik wil in de zomer in drie weken tijd toch wel twintig topzaken bezoeken voor een lunch of diner. Maar ik moet nog even sparen’, aldus Boerma.

Boerma deed eerder pogingen om rond de jaarwisseling diverse toprestaurants in Tokio te bezoeken. ‘Toen de gids uitkwam, heb ik wel dertig e-mails gestuurd. Maar ik kon maar bij drie zaken terecht. Dus ben ik niet gegaan. Japan is een ware inspiratiebron. Je ziet op dit moment in ons land bijvoorbeeld een fikse opmars van Japans zeewier’.

Aan de culinaire populariteit van Japan schuilt ook een nadeel. Boerma: ‘Door de opmars van Japan en ook Scandinavië als gastronomische gebieden gaan ook steeds meer topwijnen die kant op. Ik merk dat het moeilijker wordt om een partij goede topwijnen uit Frankrijk te bemachtigen. Er zijn meer kapers op de kust’.

De vliegtickets voor Japan mogen dan nog niet geboekt zijn, concreet is wel een nieuwe keuken in De Leest vanaf half januari. ‘Die is echt vet man. Ik heb er vijftig vierkante meter bij en dat zorgt voor rust, meer hygiëne en meer tempo in de keuken. Dit betekent een enorme kwaliteitsverbetering. Als je centen en ruimte hebt, moet je je keuken aanpakken. Ik denk dat een keuken steeds meer gezichtsbepalend wordt voor restaurants’.

Bron: http://www.missethoreca.nl/
Kokforum.nl : de website voor koks

raymond de haan

Bericht door raymond de haan » 06 feb 2008, 14:37

wat let hem dan ga je toch :roll: :roll:
groeten raymond de haan

Plaats reactie