Pascal Jalhaij weg bij Palace Hotel

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
styliekokie

Bericht door styliekokie » 20 sep 2006, 10:02

Topkok Pascal Jalhaij vertrekt bij het Palace Hotel in Noordwijk. De befaamde kok werkte nog geen jaar voor het hotelrestaurant Chatillon. Volgens een persverklaring van het Palace Hotel verlaat Jalhaij het Palace Hotel ‘met bloedend hart’. ik denk dat ze teveel concurentie hebben van latour en oranje hotel heb ook vna veel mesnen gehoord dat daar niet zo druk was maar dat ze wel echt top kookte.

groet frank
1 dag niet gekookt is een dag niet geleefd

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 20 sep 2006, 10:05

pittig nieuws, zonde!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 20 sep 2006, 13:07

idd hij was van plan om echt naar de top te gaan..jammer

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 20 sep 2006, 16:11

UPDATE

Topkok Pascal Jalhaij vertrekt bij het Palace Hotel in Noordwijk aan Zee. De befaamde kok werkte nog geen jaar voor het hotelrestaurant Chatillon. Volgens een persverklaring van het Palace Hotel verlaat Jalhaij het Palace Hotel ‘met bloedend hart’. Jalhaij neemt het hele kookteam mee.

De liefde tussen Pascal Jalhaij en Noordwijk was kort. In nog geen jaar tijd verlaat Jalhaij het restaurant omdat hij volgens het Palace Hotel zijn Amsterdamse gasten teveel mist. Jalhaij kookte enkele jaren in Amsterdam bij Restaurant Vermeer en behaalde er zelfs twee Michelinsterren.

‘Hij is verknocht aan Amsterdam’, aldus de nieuwe topman van het Palace Hotel, Eugene de la Croix. ‘Noordwijk is geen Amsterdam. Hij zag oude gasten te weinig terugkomen. Gisteren heeft hij het besluit genomen, al speelde het al een paar maanden. Zijn vertrek heeft helemaal niets te maken met mijn komst. We hadden goede plannen. Pascal wilde catering gaan doen en was enthousiast over zijn betrokkenheid bij andere diensten van het hotel’.

Restaurant Chatillon krijgt vanaf 1 oktober weer haar oude bestemming als private dining. Het wordt ook mogelijk voor chefs, cateraars en private kookclubs, los van het Palace Hotel, de ruimte te huren en te gebruiken, zo meldt Eugene de la Croix, de nieuwe topman van het hotel. De La Croix werd twee weken geleden aangesteld als nieuwe baas van het luxe hotel.
Kokforum.nl : de website voor koks

sjaak

Bericht door sjaak » 20 sep 2006, 23:12

wou toevallig gisteren bij hem gaan eten totdat ik zijn prijzen zag
voorgerechten € 25 hoofdgerechten € 40 desserts € 25
8 gangen amuse menu €95,- wijn arrangement €65,-

heb zalig bij vermeer gegeten toen hij daar werkte maar vind meer dan
€ 100,- voor een avondje eten echt teveel.
kijk als het daar op uit komt na de cognac en sigaren kan gebeuren.

link naar zijn site is trouwens al weggehaald
en als je hem direct intoetst staat er onderconstruction.

het is aan de ene kant jammer aan de andere kant was noordwijk natuurlijk al redelijk verwend en vroeg ik me al af of het dorp niet te klein is voor 2 sterren zaken.

Plaats reactie