Kok valt Smaakpolitie aan

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Pascal

Kok valt Smaakpolitie aan

Bericht door Pascal » 01 mei 2006, 10:31

Bas Vogel, kok van de Groningse tapaszaak Taberna Caldopenas, is een tegenaanval begonnen tegen het tv-programma de Smaakpolitie. De kok biedt op internet stickers te koop als reactie op de raamstickers die de Smaakpolitie uitreikt bij een goede keukencontrole.

‘Rob Geus (presentator en keurmeester van de Smaakpolitie, red.) maakt sensatietelevisie, heeft geen verstand van zaken en doet net alsof je in ieder Nederlands restaurant moet vrezen voor je leven. Onzin. Loop een willekeurige keuken in en ju zult zien dat de hygiëne goed is’, aldus Vogel in De Telegraaf.

Geus zelf is laaiend over de stickers, die Vogel op internet voor 6,50 euro te koop aanbiedt. ‘Hier word ik niet vrolijk van. Het is niet zomaar een sticker, het is een keurmerk dat je echt moet verdienen’, aldus Geus, die in zijn programma onaangekondigd restaurants bezoekt en de keuken inspecteert.

Enkele weken geleden berichtte vakkrant Snackkoerier over de Smaakpolitie in cafetaria’s. Het blijkt dat veel cafetariahouders niets moeten hebben van de werkwijze van Geus. De ondernemers klagen over intimidaties, het overdonderen van mensen en niet open staan voor andere onderzoeksmethodes. SBS, die het programma uitzendt, wuifde de kritiek van de hand.
I'd like mornings better if they started later

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 01 mei 2006, 10:46

ik vind dat zo poser die geus. Hij was op de beurs in Goes ging ie een beetje staan wokken en intresant doen tegen een paar van die sletjes :S trieste vent

danny
Contacteer:

Bericht door danny » 01 mei 2006, 10:49

Hij zou aan mij een slechte hebben..............
Ik heb een redelijk schone keuken die alleen maar verbeterd wordt.Vuil is het niet,,,,,,,tis schoon!!
Omdat het budget en de gemeente het niet helemaal toelaat om het helemaal strak te zetten , ben ik allang blij dat ik af en toe een nieuw RUBBERTJE voor mijn antieke koelbank kan vinden bijvoorbeeld.
We zijn in Januari begonnen in dit pand en komen nu achter de vele gebreken die we nog moeten oplossen.

maarja zou die drol daar rekening mee houden??
tja

styliekokie

Bericht door styliekokie » 01 mei 2006, 11:02

kijk rob geus is veel in de publiciteit maar is wel geode vent hoor ik vind dat heel veel hrecazaken er wel terringzooi vna maken zoals shoarma zaken enz en eetcafes enzo kunnen er ook wat van ik denk hoe meer medewerkers echt voor vak gaan hoe schoner het is
1 dag niet gekookt is een dag niet geleefd

Willem-chef

Bericht door Willem-chef » 01 mei 2006, 20:36

bij mij komt hij er niet in

Pieter

Bericht door Pieter » 01 mei 2006, 23:18

Ik heb hem meerdere keren ontmoet, en even een babbel gemaakt. Tijdens een van zijn demonstraties nog samen gekookt. Het is echt een hele simpele gozer. 9 jaar chef geweest. Heel bescheiden. "Die jongens kunnen allemaal veel beter koken, ik ben er alleen om alles in goede banen te leiden"
Ook ik vind dat programma als kok zijnde niet echt oke. Het geeft een beetje een verkeerd beeld. Maar als simpele tv kijker vind ik het programma weer geweldig. Super die smerige chineze keukens. En dat is puur de opdracht die hij mee krijgt van sbs6. Ze zoeken bewust vieze keukens uit, om de standaard VWA regels nog eens op te sommen. Rubbers, stickeren, etc...
( overigens wil ik nog wel eens een discussie aangaan over de VWA, die meet met 2 maten naar mijn idee )
Dat scoort !, een schone keuken is voor een tv kijker niks intresants aan. Ik als kok kan er echt vrolijk van worden, maar als tv kijker zap je dan door.
Maar goed misschien ben ik bevooroordeeld.

danny
Contacteer:

Bericht door danny » 02 mei 2006, 08:50

als leek zou ik het ook leuk vinden misschien maar nu kan ik het niet laten om het te vertalen naar 50 jaar terug.............

pek en veren was het na de oorlog :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
tja

Robbin

Bericht door Robbin » 02 mei 2006, 14:48

Hij is een tijdje terug bij ons op school geweest. Daar werden de docenten niet vrolijk van. Hij ging kip snijden op een vis plank. Nadat hij de ham op de snijmachine had gesneden liet hij het lekker liggen en 3 uur later lag het er nog. Hij was een beetje aan het dollen met van die meiden daarzo die joekels van oorbellen in hadden en nog ringen en horloges droegen in de keuken maar waarschijnlijk lette meneer geus ergens anders op. Kortom een bal van een ventje.

Pieter

Bericht door Pieter » 02 mei 2006, 16:00

Ja lol dat hoor je van iedereen. Ik was eens op een kookdemo , waar we samen gekookt hebben. Daar waren ook 2 van die schattige blonde dames van een lunchroom. Hij had bijna alleen maar aandacht voor hun.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 02 mei 2006, 18:34

het is gewoon een vieze "minder fijn ventje"

(edit by moderator) :lol:

Pieter

Bericht door Pieter » 02 mei 2006, 19:34

Vind ik dan weer een beetje kansloze opmerking.

Jumper

Bericht door Jumper » 03 mei 2006, 10:25

Opzich is het best een leuk programma, alleen kan hij wel erg zeuren over sommige dingen. In sommige keukens is het gewoon erg smerig. Ik denk dat er in elke keuken wel iets is te vinden.
Soms heeft hij best goede tips, maar legt hij er een beetje teveel nadruk op!
Groeten Frans

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 03 mei 2006, 15:14

Pieter schreef:Ja lol dat hoor je van iedereen. Ik was eens op een kookdemo , waar we samen gekookt hebben. Daar waren ook 2 van die schattige blonde dames van een lunchroom. Hij had bijna alleen maar aandacht voor hun.
jij geeft voorzetjes kerel

Plaats reactie