Drank schenken stage

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
miz

Drank schenken stage

Bericht door miz » 29 sep 2015, 09:37

Hallo, ik ben Mara en ik ben 15 jaar oud. Nu moet ik voor mijn school stage lopen op een horeca plaats en heb ik voor een lunchcafé gekozen.
Gister werd ik gebeld en het leek hun erg leuk als ik hier stage kwam lopen, maar ik ben nog geen 16 en volgens hun mag ik dan geen alcohol schenken/serveren.
Mijn vraag is of jullie weten hoe dit zit?
En als het om stage gaat of je dan wel alcohol mag schenken/serveren?

Alvast bedankt!

hanzzzz

Re: Drank schenken stage

Bericht door hanzzzz » 06 okt 2015, 11:19

Aanleiding voor de aanpassing van de wet zijn twee factoren; het toch steeds groeiende
alcoholgebruik onder jongeren en de blijvende concurrentie tussen sportkantines en de betaalde
horeca.
In het kort de belangrijkste punten in de nieuwe drank en horecawet per 1 januari 2014;
• Jongeren onder de 18 jaar mogen geen alcohol kopen, drinken of schenken in de kantine of
buiten op het sportcomplex Kleine Vink/CKV Nieuwerkerk. Ook op de openbare weg is het
nuttigen van alcohol verboden. Tot 1 januari aanstaande is deze leeftijd 16 jaar.
• De gemeente verleent een vergunning voor het schenken en drinken van alcoholische
dranken in en rond de sportkantines.
• De toezicht op de uitvoering van de nieuwe wet ligt bij de gemeente. Dit was voorheen de
Voedsel en Warenautoriteit
• Bar- en keukenpersoneel mag niet jonger zijn dan 16 jaar en mag tot hun 18e geen alcohol
schenken. Scholieren onder de 16 jaar mogen wel in het kader van Maatschappelijke stage
van school bardiensten draaien, mits er een meerderjarige aanwezig is. Zij mogen
logischerwijs geen alcohol schenken.
koken moet je toch, kun je beter wat lekkers maken..

hanzzzz

Re: Drank schenken stage

Bericht door hanzzzz » 06 okt 2015, 11:24

koken moet je toch, kun je beter wat lekkers maken..

Plaats reactie