Patisseriegenootschap

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Charl
Contacteer:

Patisseriegenootschap

Bericht door Charl » 13 mar 2006, 00:29

Ik zit met mijn beste vriend Mike (patissier Groot Paardenburg) vaak te brainstormen en omdat we samen aardig wat patissiers persoonlijk kennen maar te weinig contact met elkaar hebben kwamen we pas met een idee om een soort patissiergenootschap op te richten, de plannen zijn nog in de beginfase.
Als er weer wat rustigere tijden aanbreken dan stort ik mij er eens op om dit voor elkaar te krijgen, te beginne met een mooie website waar we net als bij koksforum een mooi ledenbestand kunnen opbouwen.

Zijn er misschien geïnteresseerden op koksforum? alvast voor de toekomst, want zoals gezegd zijn de plannen nog maar net gesmeden!

Misschien dat er mensen zijn die mij verder kunnen helpen met de opbouw van een mooie website want daar hebben we niet al te veel kaas van gegeten!

laat t me allemaal maar weten als er ideeën zijn....

mlp

patisserie genootschap

Bericht door mlp » 13 mar 2006, 00:45

lijkt me een super idee, ik ben zeker van de partij. Maar misschien is het een goed idee om bijvoorbeeld eerst een weblog te maken. Dat kan vrij simpel op bijvoorbeeld http://www.web-log.nl je maakt dan zelf een soort web site in een voor geprogrameerd programma. Wat minder tijd kost en waar je dan kan zien hoeveel intresse er voor is. Mocht er nou veel intresse voor zijn dan weet ik wel iemand die voor een kleine vergoeding een site kan bouwen.

Om je een voorbeeld te geven kijk eens op: http://www.koksonline.web-log.nl/

dit is een log waar ik een tijdje geleden mee begonnen ben maar niet heb afgemaakt.
ken je klassiekers!

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 13 mar 2006, 07:54

Hoi Charl, leuk idee, als je hulp nodig mocht hebben om een site te bouwen laat het me dan even weten vindt het wel leuk om te doen.....zie het maar als een vriendendienst.

Terry
Kokforum.nl : de website voor koks

Poethje

Patisserie

Bericht door Poethje » 14 mar 2006, 00:00

Heey Charl,

Ik ben ook zeker van de partij.
Is ook leuk om op zo'n site een soort van chatroom (of zoiets) te maken waar we kunnen discussieren over bepaalde dingen.
Heb geen verstand van internet sites maken maar wil best mee helpen waar nodig.

Groeten uit Eindhoven
Het leven is net een doos bonbons,
je weet nooit wat erin zit....

Charl
Contacteer:

Bericht door Charl » 15 mar 2006, 20:39

Ik wilde alleen even polsen of er überhaupt interesse voor een soort genootschap was, en blijkbaar is dat er!

Ik heb zeker hulp nodig want zoals ik al zei, ik heb de ballen verstand van websites bouwen, maar dat hoeft nog niet meteen want ik zit in een nogal drukke periode en ik wil er al mijn aandacht aan kunnen geven, maar dat genootschap komt er, dat is zeker!

(en nu niet stiekem zonder mij beginnen he Ralf!) :wink:

mlp

Bericht door mlp » 15 mar 2006, 22:20

He Charl ik heb ff een opzetje gemaakt voor een web-log laat me ff weten wat je ervan vind en misschien kunnen we met een groepje er iets leuks van maken.

http://www.patisserie.web-log.nl/
ken je klassiekers!

Pascal

Bericht door Pascal » 18 mar 2006, 01:04

Ben ook van de partij....
I'd like mornings better if they started later

mlp

Bericht door mlp » 18 mar 2006, 01:13

ik ben afgelopen week flink bezig geweest met het idee en ben nu druk opzoek naar sponsers. Heb vanavond weer zon 20 mailtjes verstuurd naar potentiele sponsers en zoals het er nu naar uitziet zijn er wel wat mensen die er geld in willen investeren. Dus mocht alles lukken hoop ik binnen 2 maanden een professionele web-site online te hebben. Alles in overleg en in samenwerking met charl natuurlijk :)
ken je klassiekers!

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 18 mar 2006, 01:44

als je nog mensen zoekt die een website bouwen..die mensen die www.degieserwildeman.nl gemaakt hebben, maken voor 'n normale prijs wel 'n goeie site...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

mlp

Bericht door mlp » 18 mar 2006, 02:04

ok nou ik hou het in mijn achter hoofd ik ben nu bezig met een kennis van mij die een professionele site kan maken voor +/- 750 euro, maar ik vind dat een hoop geld dus ik weet niet wat die site gekost heeft?
ken je klassiekers!

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 18 mar 2006, 10:18

poef..geen idee...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Evert
Contacteer:

Bericht door Evert » 18 mar 2006, 15:43

Leuk idee om een genootschap op te richten,
een site laten maken is net wat de gek er voor geeft.
er zijn wel wat mensen die het voor minder dan 750 euro doen.

http://www.creationweb.nl is van Joey, Joey was maitre van het Groot Paradys

mlp

Bericht door mlp » 18 mar 2006, 16:32

ik heb vandaag alweer wat mailtjes ontvangen van mensen die eventueel geinterreseerd zijn in sponsoring dus volgens mij gaat dit wel lukken :)
ken je klassiekers!

Pieter

Bericht door Pieter » 18 mar 2006, 23:39

Een uniek mooi design kan duur zijn, maar 750 is echt te duur hoor. Als tip kan ik je geven om een student webdesign te zoeken. Die zijn vaak al trots om zoiets aan hun portofolio toe te voegen, en doen het voor een fractie van dat bedrag.

mlp

Bericht door mlp » 18 mar 2006, 23:51

ik ben ook nog opzoek naar een fotograaf die voor weinig een paar mooie fotos wil maken voor op de site
ken je klassiekers!

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 19 mar 2006, 02:48

vraag eens 'n school voor grafische opleidingen..
misschien kunnen die er iets mee..
www.koksforum.nl

mlp

Bericht door mlp » 19 mar 2006, 03:02

ja heb ik al een mailtje gestuurd maar ik weet uit ervaring met het gsk project dat ze daar niet echt om te springen staan.
ken je klassiekers!

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 19 mar 2006, 10:33

raar..maar goed...
zal wel met concurrentie te maken hebben ofzo...
www.koksforum.nl

Poethje

patisseriegenootschap

Bericht door Poethje » 19 mar 2006, 11:09

Een vriend van mij doet een of andere technische opleiding en hij heeft samen met een collega een eigen webdesign bedrijfje.
Ik kan hem een vragen of hij voor ons een speciale prijs wil maken.
Kijk maar eens op zijn website voor voorbeelden wat hij al op zijn cv heeft staan.

www.deviation.nl

Ik zal hem vandaag bellen en dan zijn reactie hier plaatsen.
Het leven is net een doos bonbons,
je weet nooit wat erin zit....

mlp

Bericht door mlp » 19 mar 2006, 14:14

ok ja vraag maar ff maar ook zijn prijzen beginnen vanaf 450 euro dus een beetje pro site zal dan ook wel rond de 7 á 800 euro komen. Maar ik ben benieuwd.
ken je klassiekers!

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 19 mar 2006, 15:06

kan beter eerst genootschap beginnen dan en als dat eenmaal loopt dan kun je aan functione site gaan denken. Als je nu een paar pagina's en evt een klein forum hebt is het toch zat ?

mlp

Bericht door mlp » 19 mar 2006, 15:19

ja dat zou kunnen, maar als dit er dan toch gaat komen besteed ik er liever 2 maanden veel werk aan. Zodat er over 2 maanden een mooie goede site is. Maar misschien draaf ik een beetje door hoor heb ik wel vaker als ik ergens enthousiast van word :D
ken je klassiekers!

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 19 mar 2006, 16:12

er is een verschil tussen een mooie functionele site ( dan kun je met een beetje hulp zelf ) of een prof site.. id als je twee maanden aandacht geef kun je al heel ver komen.. als je vragen over grafisch gebeuren hebt mag je altijd vragen

toppatissier

Re: Patisseriegenootschap

Bericht door toppatissier » 01 mei 2010, 19:06

Momenteel op een rustig moment mijn oudere koksforumberichten weer aan het uitpluizen...
En zo kom je wat leuke berichten uit de oude doos tegen.

Inmiddels alweer 6 jaar geleden dat ik dit topic schreef.

Ik merkte toen de tijd dat er voldoende animo voor was om een patisseriegenootschap op te richten, helaas is het er bij mij vanwege de drukte nooit van gekomen om dit plan door te zetten.

Inmiddels heeft de geplande site wel serieuze vormen aangenomen, http://www.allesoverpatisserie.nl, alleen is het samenkomen van enthousiaste patissiers er nooit van gekomen.

Ik ben benieuwd of er nog patissiers of koks met een grote liefde voor de patisserie zijn die alsnog interesse hebben om zo'n gezelschap op te richten met als doel ideeen uitwisselen, discussies op gang brengen en een aantal keren per jaar samen te komen voor bezoek aan beurzen e.d.
Met uiteraard als eindoel de patisserie naar een hoger level te brengen!

Wellicht zijn er nog koksforummers van toen nog actief?

Charl Odijk

yrtsap

Bericht door yrtsap » 03 mei 2010, 07:54

ja hoor lijkt me nog steeds gaaf.

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 04 mei 2010, 08:29

Ben geen patissier, maar heeft een speciaal plekje in mijn hart. Lijkt me ontzettend top!
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 04 mei 2010, 21:53

Voor mij geldt hetzelfde als voor mijn waarde naamgenoot, ik ben kok maar de patisserie heeft een speciaal plekje bij mij.
Ik ben er voor in.

Pluter

Bericht door Pluter » 04 mei 2010, 22:59

Speciaal voor Cees en Cees heb ik effe een poll gestart...

http://www.koksforum.nl/phpBB2/viewtopi ... =20&t=6856" onclick="window.open(this.href);return false;
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

toppatissier

Bericht door toppatissier » 08 mei 2010, 11:22

Ik ben momenteel druk bezig met een nieuw patisserieproject dus waarschijnlijk niet de meest gelukkige tijd om wederom een poging te wagen om een patisseriegenootschap op te starten.

Het lijkt mij leuk om de eerst volgende gelegenheid wat interessant is op patisseriegebied proberen af te spreken met een aantal patissiers/patisserieliefhebbers voor in ieder geval een nadere kennismaking en dan zien we wel wat daaruit voortvloeit.

Aangezien de zomerperiode aanbreekt en op patisseriegebied niet veel te beleven valt....
Nogal kortdag, bijvoorbeeld volgende week.....
Gaat er nog iemand naar Koppert Cress aanstaande maandag? (alleen op uitnodiging!)

Mocht je geïnteresseerd zijn om je toe te voegen is het wellicht handig om een maillist samen te stellen.
Patissiers en/of koks met een voorliefde voor de patisserie kunnen zich bij mij melden door een mailtje te sturen naar; info@allesoverpatisserie.nl

Ik probeer te zijner tijd (en met enige regelmaat) iedereen op de hoogte te houden met de vorderingen betreft de oprichting en het functioneel houden van een genootschap.

Met vriendelijke groet,

Charl Odijk
http://www.allesoverpatisserie.nl

Fisc

Bericht door Fisc » 09 mei 2010, 00:11

Ja ik ga samen met een collega van mij naar koppert cress.

toppatissier

Bericht door toppatissier » 09 mei 2010, 10:59

Hoi Fisc....

Nou, dan zie ik jou in ieder geval morgen!

Waar werk je?

Charl

Fisc

Bericht door Fisc » 10 mei 2010, 11:27

Hoi Charl,
Ik werk en woon nu op Texel. Maar kreeg gister te horen op me werk dat ik pas de 17e ga naar koppert cress :(

toppatissier

Bericht door toppatissier » 11 mei 2010, 20:56

Je hebt in ieder geval wél wat gemist gisteren!
Chocolade in overvloed!

Voor de ware patissier was het een interessant dagje!

sowieso is het leuk om bij Koppert Cress rond te wandelen en heel goed om te zien hoe een succesvol bedrijf met ogenschijnlijk een simpel idee door middel van inventief denken zo'n grandioos succes kan behalen, de moeite van het bezoeken waard!

yrtsap

Bericht door yrtsap » 12 mei 2010, 11:47

Het was idd een superdag!

Plaats reactie