verse pasta

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
aapkoksmaat

verse pasta

Bericht door aapkoksmaat » 11 aug 2014, 21:32

Hola,

Ik importeer en verkoop biologische wijn uit Spanje. Ben zelf altijd een hobby kok geweest. Ik wil nu, als toevoeging op de wijn, een biologische maaltijden afhaal centrum beginnen. Nu ben ik bezig met zelf maken van verse pasta. Wat ik graag wil is verse pasta maken, deze laten drogen, zodat ze hard word ( en daardoor langer houdbaar, liefst een 1-2 weken). 2 vragen:

1) de eerste paar keer maakte ik de pasta door 50% (farina di grano tenero tipo 00) en 50% (durum griesmeel fijn) te mensen met 1 ei per 100g, wat zout en 1 eetlepel olijfolie/100g meel. Door de pasta molen, ging heel goed. Ik las vandaag op internet dat als je pasta wilt maken die je laat drogen
je beter 100% durum meel kunt gebruiken. Dat heb ik vandaag geprobeerd, maar was een groot drama. Als ik het deeg door de molen halen breekt
en scheurt het helemaal kapot (zelfs bij de grootste stand). Ik heb het een kwartier gekneed en daarna 2 uur buiten de koelkast laten rusten.

2) mijn plan was om de pasta te laten drogen, en daarna vacumiseren in plastis zakjes. Precies genoeg voor 1 portje. Dan in de koelkast.zodat ik het direct bij kan als ik het nodig heb. Is that the way to go? of denken jullie dat er handiger manieren zijn.

Alvast bedankt :)

Plaats reactie