koken in het buitenland

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
GewoonKok

koken in het buitenland

Bericht door GewoonKok » 12 mar 2014, 00:59

Beste koks van het koksforum.
Ik ben zelf op het moment leerling zelfstandig werkend kok, en loop op dit moment stage voor 3 maanden bij het Grand Hotel in Stockholm.
Ik heb het ontzettend naar me zin, en mochten er hier leerlingen zitten die de kans krijgen om in het buitenland te mogen koken als stage, zou ik dit zeker doen.
Maar ik zit nu met een klein dilemma.
Ik ben van mijn stage in Nederland met onbetaald verlof tot de datum die ik op dit moment terug kom in Nederland.
De bedoeling is dat ik na me stage in het buitenland hier aan de gang zou blijven gaan tot het einde van de zomer.
Mijn chef in Stockholm heeft gisteren aan mij gevraagd of ik hier tot het einde van de zomer wil werken, met onderdak en inkomen en al.
Mijn droom is om over de hele wereld te kunnen koken, en dit te kunnen combineren met reizen.
Ik ben nog leerling, maar heb wel niveau 2, de minimale wettelijke plicht van Nederland.
Ik persoonlijk denk dat het veel beter op mijn cv zal staan als er een lange stage +werkervaring in het buitenland staat, dan dat ik dezelfde opleiding gevold heb als honderden andere koks.
Plus dat dit is wat ik uiteindelijk wil gaan doen.

Graag zou ik jullie mening hier over willen weten, aangezien ik het wel ontzettend graag wil, maar even niet weet wat het beste is op het moment om te doen.

Hoop snel wat te horen.

Groetjes,

GewoonKok

Plaats reactie