goed vlees bedreigd door euroknallers!!

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
abo2013

goed vlees bedreigd door euroknallers!!

Bericht door abo2013 » 21 mar 2013, 19:56

hy hy,

ik wil wat delen hier op dit forum wat me al enige tijd opvalt en ergert.

Ik merk dat de nieuwe generatie eigenlijk alleen nog maar de euroknaller kent...rollade bakken, schenkel voor de soep say what!?!
Goed vlees en de ambachtelijke slager is aan het uitsterven!!
Dit mag natuurlijk niet gebeuren maar wat kunnen wij er tegen doen??

De slagers bond heeft aankomende 18 april de dag van de slager waarbij verschillende slagerijen mee doen om de consumenten te laten zien wat een slager nou precies doet. Geweldig infinitief! http://www.dagvandeslager.nl/

Nog een goed initiatief is Just Meat ( http://justmeat.wordpress.com/) dit is een website voor iedereen om allerlei informatie te vinden over vlees(hoe bak je een biefstuk, waar zit wat, kookboeken reviews, recepten filmpjes en filmpjes over slagers). Super leuk om te lezen en probeert de mensen weer passie voor vlees te laten krijgen.

Graag zou ik van jullie willen weten of jullie dit ernstige fenomeen(uitstervende slager en kwaliteits vlees) ook merken en of jullie nog goede projecten/initiatieven weten die dit proberen tegen te gaan.

groetjes ABO

abo2013

Re: goed vlees bedreigd door euroknallers!!

Bericht door abo2013 » 25 jun 2013, 21:03

Is er iemand naar de dag van de slager geweest? Ik Zeist het wel opzich wel leuk, jammer dat er weinig slagers in de buurt er aan mee deden maar toch!

Nog iemand recent leuke of interessante activiteiten gezien die de aandacht verdienen?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 27 jun 2013, 13:04

Dag van de slager heb ik compleet gemist.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

chef peter

Bericht door chef peter » 04 nov 2013, 18:13

Ik denk niet dat je een marketing term als "Euroknallers" zomaar als n bedreiging van een goed product kan zien, ben erg benieuwd hoe je kwaliteit dan wel herkend, en wat de verschillen zijn tussen de Euroknallers en de zgn. kwaliteits-producten.

Plaats reactie