Groupon

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Groupon

Bericht door Leo » 02 sep 2012, 16:08

Beste leden,

Hoe denken jullie over deelname aan groupon?
Doet er überhaupt iemand aan mee?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

sjaak

Re: Groupon

Bericht door sjaak » 03 sep 2012, 08:58

tja wat ik als eerste berichten hoor is het voor Niven Kunz erg positief geweest.
Ben zelf altijd bang met dit soort actie's dat je een overkill kan krijgen.
Of op een gegeven moment gasten gaan wachten op de volgende actie en niet meer voor de normale prijs komen eten.

Mark3011

Bericht door Mark3011 » 16 sep 2012, 10:08

niven zit gewoon elke avond vol. natuurlijk hebben sommige gasten dan wel wat te klagen omdat de kwaliteit van ster niveau niet meer te handhaven is. kijk maar eens wat voor recensies hij overal krijgt. maar ik denk dat het in deze tijden wel een kwestie van overleven is. wat wil je graag? een ster of elke dag genoeg omzet draaien. er zijn genoeg zaken waar het kantje boord is.

xavierc
Contacteer:

Bericht door xavierc » 16 sep 2012, 13:42

sjaak schreef:...Of op een gegeven moment gasten gaan wachten op de volgende actie en niet meer voor de normale prijs komen eten.
zijt daar maar zeker van!
Mark3011 schreef:maar ik denk dat het in deze tijden wel een kwestie van overleven is. wat wil je graag? een ster of elke dag genoeg omzet draaien. er zijn genoeg zaken waar het kantje boord is.
Werk maar voor die profiteurs van Groupon en ect...
Dat is geen omzet draaien!
Elke avond al je tafels bezet en nada in de kassa!
Tel of leer fatsoenlijk tellen en geloof nie wat die gladjanussen voor prietpraat verkopen,
met hun tabellen, procenten en cijfers die volledig uit de lucht gegrepen zijn.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 16 sep 2012, 20:11

Ik heb ze ook op visite gehad, het is duidelijk dat er wat aan de marge te doen is.
Maar.

Voorbeeld:
2x7 gangen (het liefst ook nog een welkomst drank)

2x70 euro nu voor 1x70

dus 35 euro voor 7 gangen
30% procent inkoop
35% procent groupon commissie (+btw, maar dat maakt niet zoveel uit)
van wat overblijft moet je personeel betalen, huur, etc.

0% netto omzet dus.

De reden dat je er eventueel wel wat aan kan overhouden is natuurlijk de drank verkoop.
Maar, als je ook al een welkomst drankje weg geeft, is dat ook al verloren.
Ik weet niet wat de ervaringen is met de drank omzet???

Ik begin er (voorlopig) niet aan.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Mark3011

Bericht door Mark3011 » 22 sep 2012, 11:48

Werk maar voor die profiteurs van Groupon en ect...
Dat is geen omzet draaien!
Elke avond al je tafels bezet en nada in de kassa!
Tel of leer fatsoenlijk tellen en geloof nie wat die gladjanussen voor prietpraat verkopen,
met hun tabellen, procenten en cijfers die volledig uit de lucht gegrepen zijn.[/quote]

xavierc, tellen kan ik wel, heb ik geen problemen mee. 0% netto omzet is onzin. kun jij eigenlijk wel tellen?
natuurlijk willen die gasten van groupon er ook aan verdienen. lijkt me logisch.
maar weet genoeg restaurants waar ze de hele avond met hun pik staan te spelen, zo rustig is het daar. wat heb je dan liever?
bij de groupon actie zijn de porties veel kleiner, dus goedkoper als anders. en ja ze moeten de meeste winst maken op de drankverkoop.
een collega heeft 2 personen groupon gegeten en betaalde dus voor het menu 70 euro. de rekening aan het eind van de avond was 160 euro. alle dranken en ook friandises,enz. moeten gewoon betaald worden.
tuurlijk zitten er ook van die gieren bij die een menu nemen met een glaasje water erbij maar de meeste niet.
en niet vergeten dat het een ACTIE is. dus promotie van je restaurant en aan klantenbinding doen.

xavierc
Contacteer:

Bericht door xavierc » 22 sep 2012, 13:50

Mark3011 schreef: xavierc, tellen kan ik wel, heb ik geen problemen mee. 0% netto omzet is onzin. kun jij eigenlijk wel tellen?
natuurlijk willen die gasten van groupon er ook aan verdienen. lijkt me logisch.
maar weet genoeg restaurants waar ze de hele avond met hun pik staan te spelen, zo rustig is het daar. wat heb je dan liever?
bij de groupon actie zijn de porties veel kleiner, dus goedkoper als anders. en ja ze moeten de meeste winst maken op de drankverkoop.
een collega heeft 2 personen groupon gegeten en betaalde dus voor het menu 70 euro. de rekening aan het eind van de avond was 160 euro. alle dranken en ook friandises,enz. moeten gewoon betaald worden.
tuurlijk zitten er ook van die gieren bij die een menu nemen met een glaasje water erbij maar de meeste niet.
en niet vergeten dat het een ACTIE is. dus promotie van je restaurant en aan klantenbinding doen.
Maar Mark,
Hou toch op over klantenbinding en promotie. Dit zijn eenmalige klanten die enkel eens komen eten omdat je een fikse korting geeft.
En komen die terug?
Volmondig Ja!
Maar enkel wanneer je weer met zulke acties meewerkt.

Trouwens een actie heeft voor mij een hoog supermarkt gehalte: 3 halen 2 betalen,
maar met het grote verschil dat dit géén 50% korting is en géén zware commissie aan zit van 35 of 40%...

Ieder zijn keuze,
maar ik werk niet voor niks!
Te trots, te eigenzinnig en waarschijnlijk ook te lomp, dat kan,
maar ik ga hier niet zitten zwoegen en ploeteren voor een ander die met de/mijn winst gaat lopen...

No way Josee!

Mark3011

Bericht door Mark3011 » 22 sep 2012, 15:47

xavierc, ieder zijn eigen mening. even goede vrienden.
waarom denk jij trouwens dat er restaurants meedoen aan de groupon actie?
verder heb ik geen idee hoe druk jij het hebt in de zaak. maar wat zou jij doen om meer naamsbekendheid en dus meer gasten in je restaurant te krijgen?
ik denk namelijk wel dat het op dit moment soms geen pretje is om een restaurant te runnen in het hogere segment.

xavierc
Contacteer:

Bericht door xavierc » 22 sep 2012, 17:34

Mark3011 schreef:xavierc, ieder zijn eigen mening. even goede vrienden.
Dank je Mark, zeker weten, even goede vrienden :-)
Mark3011 schreef:waarom denk jij trouwens dat er restaurants meedoen aan de groupon actie?
Ja ik weet het; om meer klanten over de vloer te krijgen en meer naam te maken, ik geef je hier 100% gelijk in.
maar ik vind de prijs die je als restaurateur ervoor betaald belachelijk hoog en vrees dat er in de toekomst vele potentiele klanten wachten op zo een actie om bij je te komen eten, dat is in mijn ogen geen gezonde commerce...
Binnenkort gaan er gasten met je in confrontatie en vragen ze je waarom je nu opeens 50% korting kan geven en de rest van het jaar niet.
Mark3011 schreef:verder heb ik geen idee hoe druk jij het hebt in de zaak. maar wat zou jij doen om meer naamsbekendheid en dus meer gasten in je restaurant te krijgen?
Geloof me Mark, ik doe alles eraan om wat meer naambekendheid! oa nationale kookwedstrijden, nieuwsbrieven, FB, blogs ect...
Originele menu's lanceren en promoten,
constant eraan werken om nieuwe klanten te lokken en nog belangrijker, zorgen dat ze terug komen...

Mark3011 schreef:ik denk namelijk wel dat het op dit moment soms geen pretje is om een restaurant te runnen in het hogere segment.
100% gelijk !!!

lowie

Bericht door lowie » 17 nov 2012, 17:35

Deze week las ik op twitter die geplaatst was van een prof economie het volgende!

De les van Groupon : wie in een restaurant tegen halve prijs heeft gegeten, komt niet terug om de volle pot te betalen

En ik treed hem hier bij, ik denk ook dat deze mensen nooit gaan terug komen om het dubbel te betalen.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 18 nov 2012, 20:01

Ik verwacht het zelfde met restaurant, heerlijk en de overige 1000 acties
www.koksforum.nl

Plaats reactie