Cas Spijkers overleden

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
chef peter

Cas Spijkers overleden

Bericht door chef peter » 29 okt 2011, 15:53

Tv-kok Cas Spijkers is vanochtend overleden. De 65-jarige chefkok leed al enige tijd aan kanker.

Spijkers werd bekend als chefkok van restaurant De Swaen in Oisterwijk, waarmee hij regelmatig in de Michelingids kwam. Later kwam hij als een van de eerste koks op tv met zijn eigen programma, Koken met Sterren. Ook schreef hij meerdere kookboeken. In 2009 zette hij een koksopleiding op, de Cas Spijkers Academie in Boxmeer en De Lutte. Afgelopen juli werd hij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau vanwege zijn grote verdiensten voor de Nederlandse culinaire cultuur.

Een groot verlies voor de culinaire wereld, ik heb de zelf het genoegen mogen hebben op allerlei fronten met de Chef samen te mogen werken.
Cas Spijkers is voor mij het toonbeeld van de absolute culinaire top in Nederland.

kwemel

Re: Cas Spijkers overleden

Bericht door kwemel » 29 okt 2011, 20:21

Hij was de eerste kok waar ik ooit mee in aanraking kwam. Vlak voordat ik begon aan de lts-horeca opleiding ging ik met mijn ouders naar Fair Culinair. Daar had men de kans om met Cas Spijkers te praten. Hij gaf me een hand en zei: Koken is het mooiste vak wat er is jonge! Ik was net 14 en die man maakte toen indruk op mij. Door hem heb ben ik met de goede instelling aan het "koken" begonnen. 2 jaar geleden kwam ik hem weer tegen op de horecava waar hij stond met zijn Croquetten. Hij zag er toen al vermoeid uit, maar was omringd met leerlingen die aan zijn lippen hingen als hij wat vertelde.

Ben blij dat hij me heeft geïnspireerd!

Louis
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.

Plaats reactie