School ??
- Haute-cuisine.nl
School ??
Zijn er docenten en/ of schoolleiding op het forum aanwezig ?
tot nu toe hebben we niet echt informatie dat die er zijn...
we hebben wel 'n hoop scholen aangeschreven..maar die reageren niet echt..
we hebben wel 'n hoop scholen aangeschreven..maar die reageren niet echt..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
- Haute-cuisine.nl
nou dat kan met ons ook :
HOM is vaag mensen met een vmbo diploma willen ze een hogeopleiding geven ongeveer de helft valt af omdat ze het niet aan kunnen.
Ook krijgen we nu veel te veel mensen die in directies van bedrijven willen gaan werken terwijl er meer vraag is naar goede werknemers op de vloerzelf. Dus denk dat je beter hard kan werken en het ooit ver kan schoppen als leidinggevende in de bediening of keuken dan manager worden en niet weten wat er in het bedrijf gebeurd.
HOM is vaag mensen met een vmbo diploma willen ze een hogeopleiding geven ongeveer de helft valt af omdat ze het niet aan kunnen.
Ook krijgen we nu veel te veel mensen die in directies van bedrijven willen gaan werken terwijl er meer vraag is naar goede werknemers op de vloerzelf. Dus denk dat je beter hard kan werken en het ooit ver kan schoppen als leidinggevende in de bediening of keuken dan manager worden en niet weten wat er in het bedrijf gebeurd.
algemeen probleem idd..
je zou er wel 'n goeie stelling op los kunnen laten:
Als baas, moet je aan de onderkant van de ladder begonnen zijn!.
waar of niet?
je zou er wel 'n goeie stelling op los kunnen laten:
Als baas, moet je aan de onderkant van de ladder begonnen zijn!.
waar of niet?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Klopt dat is ook de rede dat ik volgend jaar lekker op een andere opleiding zit! Echt waar dat economie is echt werkelijk waar helemaal niks! Snap er helemaal niks van, leraar waar ik ook niks van snap en ga zo maar door. Het is dat ik koken & bedienen leuk vind anders was ik er allang mee gekapt.ralph schreef:nou dat kan met ons ook :
-
- Haute-cuisine.nl
inspraak van bedrijfsleven?
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
Wij zijn sinds 3 jaar bezig met een opleiding waarbij BBL en BOL leerlingen van niveau 2 en 3 (Koks en Gastheer/-vrouw) lessen volgen via colleges, workshops en presentaties.
Leerlingen kunnen dus zelf kiezen welk onderdeel ze nodig hebben en daar naartoe gaan. Daarnaast werken ze zelfstandig (soms samen) aan hun beroepsopdrachten.
Binnen een aantal periodes kunnen ze ook zelf aangeven of zij specifieke onderwerpen (opnieuw) behandeld willen hebben.
We starten het nieuwe schooljaar met een Leerling Advies Commissie, de bedoeling is dat daar leerlingen en oud-leerlingen van alle opleidingen en niveau's in komen te zitten die in overleg met docenten aan kunnen geven wat zij graag (anders) willen zien.
Leerlingen kunnen dus zelf kiezen welk onderdeel ze nodig hebben en daar naartoe gaan. Daarnaast werken ze zelfstandig (soms samen) aan hun beroepsopdrachten.
Binnen een aantal periodes kunnen ze ook zelf aangeven of zij specifieke onderwerpen (opnieuw) behandeld willen hebben.
We starten het nieuwe schooljaar met een Leerling Advies Commissie, de bedoeling is dat daar leerlingen en oud-leerlingen van alle opleidingen en niveau's in komen te zitten die in overleg met docenten aan kunnen geven wat zij graag (anders) willen zien.
-
Geef je leerlingen daarin niet te veel vrijheid die ze mogelijk niet aan kunnen.
Als ik zie wat er in den haag rond loopt aan leerlingen dan zou het slagingspercentage erg laag zijn. Ik snap werkelijk niet wat 80 % van de studenten daar doet. Komen binnen en doen spelletjes op de computer, en gaan 2 uur eerder weg. Stelen opdrachten van andere leerlingen om zo mee te doen aan de toetsen.
Heel jammer allemaal, het koksdiploma wordt steeds minder waard. Met een diploma zelfstandig werkend kok kom je nergens aan de bak ik een normale zaak. Simpelweg omdat 80 % van die personen nog nooit van koken gehoord hebben.
Als ik zie wat er in den haag rond loopt aan leerlingen dan zou het slagingspercentage erg laag zijn. Ik snap werkelijk niet wat 80 % van de studenten daar doet. Komen binnen en doen spelletjes op de computer, en gaan 2 uur eerder weg. Stelen opdrachten van andere leerlingen om zo mee te doen aan de toetsen.
Heel jammer allemaal, het koksdiploma wordt steeds minder waard. Met een diploma zelfstandig werkend kok kom je nergens aan de bak ik een normale zaak. Simpelweg omdat 80 % van die personen nog nooit van koken gehoord hebben.
-
Dat geeft leerlingen inderdaad veel vrijheid. Uiteindelijk is het dan zaak van de persoonlijke mentor om een leerling daarin te coachen.
Je ziet vooral in het begin dat een leerling hier veel begeleiding in nodig heeft.
Verder is het wel zo dat als een leerling niets doet, hij/zij ook niet verder komt en de opleiding dus langer duurt, of beëindigt wordt.
Aan het einde van de opleiding (zowel niveau 2 als 3) moeten ze wel een proeve van bekwaamheid afleggen, waarin gekeken wordt of ze alles beheersen (van bestellen tot en met bereiden en doorgeven)
Het is dus niet zo dat het diploma zomaar afgegeven wordt :-)
Je ziet vooral in het begin dat een leerling hier veel begeleiding in nodig heeft.
Verder is het wel zo dat als een leerling niets doet, hij/zij ook niet verder komt en de opleiding dus langer duurt, of beëindigt wordt.
Aan het einde van de opleiding (zowel niveau 2 als 3) moeten ze wel een proeve van bekwaamheid afleggen, waarin gekeken wordt of ze alles beheersen (van bestellen tot en met bereiden en doorgeven)
Het is dus niet zo dat het diploma zomaar afgegeven wordt :-)
maar als er geen rotte appels zijn....wie gaat dan later mijn schnitzel bakken????
soms heb ik daar ook best trek in...
soms heb ik daar ook best trek in...
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Ik ben niet te beroerd voor dat soort dingen
. Ik sta ook wel eens de sla te doen, is niet mijn werk maar ben ik ook niet te beroerd voor. Zo weet ik dat het goed gedaan wordt zodat we er mooi mee kunnen werken. Zo is het met die snitzel ook, bak ik liever zelf dan dat een of andere idioot hem in de frituur slingert. Hoewel dat soms ook wel eens lekker kan zijn 
Heb het nu alleen even helemaal gehad met snitzels, hoe groter het bedrijf wordt waar je werkt hoe slechter de personeelsmaaltijden heb ik gemerkt.

Heb het nu alleen even helemaal gehad met snitzels, hoe groter het bedrijf wordt waar je werkt hoe slechter de personeelsmaaltijden heb ik gemerkt.
-
ik denk dat probleem is dat er vanuit de orginisaties neit goed worden samengewerkt het is altijd de leerling de leerling maar laat lobhtv de scholen enzo is beter gaan samenwerken zit nu 4 jaar in de oreca als leerling en heb pas slecht 1 keer iemand vna lobhtv in het bedrijf gezien dat bedoel ik hoe slecht het is gesteld met de opleidingen je belt lobhtv op wil je niv3 jahoor een enkel probleem en je hebt nv 3 zelf een eetcafe kan tegenwoordig nov 3 krijgen ik denk dat ze beter moeten gaan controleren met beddrijven dat er meer gefilterd gaat worden en dat ze beter na d eleerlingen moeten luisteren en na bedrijfsleven en dan niet het horeca bedrijfleven van allee grote hotels maar ook na kleinere restaurant frank 

1 dag niet gekookt is een dag niet geleefd
- Haute-cuisine.nl