Reserverings fraude

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Reserverings fraude

Bericht door Leo » 22 mei 2011, 12:07

Beste collega's.

Heel af en toe krijg ik op de zaak wel een mail, voor reserveringen die ik niet vertrouw.
Kreeg nu weer een nieuwe variant er op. krijgen jullie deze ook wel eens.?

Hello,

I want to book dinner in your restaurant for my clients.They are 9 in number(Adults).I hope that your restaurant can accommodate them for dinner?.

They will be having dinner in your restaurant for 7 days on the following dates 20th June 2011,21th,22th,23th,24th,25th and 26th June,2011.The time is 7:00 pm each day.

They will not be restricted to any diet,you can make the reservation for any three course menu(no special dietary dinner and no wine),wine will be paid for immediately on request.

The budget for the menus is 30 euros per person per menu,i hope that this budget can afford menu served in your restaurant?.Give me the total cost for your menu for 9 guests for 7 days.

I await your prompt reply.Get back to me at

Regards
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

hobbybob

Re: Reserverings fraude

Bericht door hobbybob » 27 mei 2011, 10:06

Op zich vraag ik me af wat die lui denken te bereiken.
Hooguit dat ze één keer voor 30 pp met 9 man kunnen eten?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 27 mei 2011, 11:03

Greetings,
Please i wish to make a reservation for for some VIP clients,who will be coming to your restaurant for dinner on the 27th,28th, 29th & 30th of Jan
2011 by 7;30pm each day.They are 15 in number.Kindly inform me if the date are available.
Details of the Reservation;
Date: 27th-30th Jan 2011.
No of person: 15 person
Arrival times: 7:30 PM each day
Please confirm if you have the availability date and provide me with the charges for 10 person in 4 days,Then we will make an advance payment via credit card to hold the booking.
Kind Regards,
Deze waren ook niet gekomen... ze konden bij ons niet vooraf betalen, wel achteraf als ze geweest waren.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 31 mei 2011, 05:00

Dit soort mails in de loop der jaren al diverse malen in diverse varianten gehad. Volgens mij willen ze vooruit betalen, dan de reserveringen cancelen en dan hun geld weer terug gestort hebben, een soort witwassen of zo?
De reserveringen vallen vooral op door volop schrijffouten.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 07 jun 2011, 14:47

Greetings,

I am Mr ,i want to book lunch for the members of our congregation in your Restaurant.

Please confirm these reservation in your Facility.

Details of the Reservation :

Date:25th,26th, 27th,28th,29th,and 30th July 2011.

No of person:9 persons

Arrival times: 2:00 PM each day

Payment Type:Credit Card Only (I hope you have credit card facilities)

Please confirm if you have the availability, and provide me with the cost of lunch in your restaurant for 9 people for 6 days.But our estimated budget is 30 euros/menu/person.Get back to me at augustineflywood1@yahoo.com

I await your reply.
www.koksforum.nl

Plaats reactie