wijn uit de sterren restaurants voor consument

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
chef peter

wijn uit de sterren restaurants voor consument

Bericht door chef peter » 22 mei 2011, 09:03

http://www.sterwijnenthuis.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind het een een goed plan, er zal wel wat interesse zijn. Of de toprestaurants hier blij mee zijn weet ik niet, maar dat is natuurlijk totaal onbelangrijk.
Ik heb mn eerste bestelling al geplaatst, Domaine Collovray & Terrier Mâcon-Villages Tradition 2009.
Moest in Antwerpen zijn en heb ze even opgehaald bij Lenen ( http://www.wijnenpenen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;) die wat 2 euro per fles goedkoper :-)

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: wijn uit de sterren restaurants voor consument

Bericht door Leo » 22 mei 2011, 12:05

Zag ook dat er niet iedereen blij mee is...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

chef peter

Bericht door chef peter » 22 mei 2011, 19:59

Veel ondernemers uit het iets wat lagere segment wel, die kunnen mooi de zelfde wijntjes gebruiken. Leuk praatje aan tafel en een mooi ** wijntje verkopen tegen 2 tientjes.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 22 mei 2011, 20:29

geloof niet dat het zo werkt.

Pas in 4 zaken de zelfde wijn gedronken.

Verschil 41, 51, 50, 89 euro!
zelfde wijn, zelfde jaar.
Inkoop van die wijn ligt op de €16 euro. ex.btw.

Somige zaken rekenen gewoon meer, ongeacht sterren zaak of niet.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

lowie

Bericht door lowie » 23 mei 2011, 14:13

Dit is toch een normale evolutie, vroeger kon je ook geen frikandelen worsten kopen als je geen horeca uitbater was(30 jaar terug), en nu koop je ze op ieder hoek van de straat bij wijze van spreken.
De gewone man kan nu alles kopen wat een ambachtsman kan kopen en dit is anno 2011 volledig normaal, de prijzen open en bloot.

Je vind het toch niet zo normaal dat een fles wijn van inkoop 16€ zonder BTW verkocht word aan 89 € BTW in !

Ik ken zeer goede restos die hun wijn aan de inkoopprijs + het kurkrecht verkopen eerlijk tegen over de klant, en ja restos met naam en faam !
Kurkrecht = 15 a 25€

Ik ga elke dag buiten huis eten en in de gewone restos zie je in de week geen tot zeer weinig nog wijn verbruiken, meestal ben ik de enige die een fles drinkt, dit is de fout van de zeer hoge prijzen voor de wijn !

Plaats reactie