Wie wil, wie kan, wie mag...?

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
porkslut

Wie wil, wie kan, wie mag...?

Bericht door porkslut » 26 nov 2010, 02:35

Wie heeft er zin, tijd, geduld om mij te laten zien hoe het echt moet? Ik ben na een heel leven amateuristische kunstjes te hebben uitgehaald, zo gestoord geweest mijn eigen toko te beginnen. (Fast food slowly) Beefburgers van jonge Ierse stierennek en short-rib, Lebanese shawarma van Franse kippendijen, butterflied garlick prawns, hash-browns, double double fudge, etc.. Alles uit eigen huis. Langzaam maar zeker van ramp tot succes en inmiddels verkocht. Na een half leven in vastgoed en bankwezen, was dit iets authentiek waar ik echt naar zocht. Door 7 dagen per week 14 uur per dag was ik na 2 jaar klaar met hamburgers bakken en heb ik godalmachtigzijdank goed kunnen verkopen zonder kleerscheuren.

Maar nu? Adrenaline giert nog steeds door mijn lichaam. Ik kan niet meer terug naar het normale burgerleven, maar kok ben ik (nog) niet waardig. Werken in de horeca kan/lukt wel. Ik heb als kokkie gewerkt in Wildschut Amsterdam (Ballentent) en daar de keuken echt wel zelfstandig gedraaid, maar het is niet veel interessanter dan een leven elders als professionele kluns in huizen of geldverzamelaars.

Dus vandaar, een opa met baard van 31 jaar oud wil aan het werk. Niet om geld te verdienen, maar om te leren. Wie weet mij een dag, 2 dagen, 5 dagen gedurende een korte of lange tijd te gebruiken voor al je schijt waar je zelf geen zin in hebt. Nogmaals ik wil leren, geen geld. Zie me als stagiaire? Ik zou heel graag kennis opdoen van alles wat je als basis moet bezitten en wat al nog meer is in deze wonderlijke wereld, van de keuken dan. Sauzen, glaceren, reduceren, uitbenen, fileren, snijden, bakken, braden, branden, noem het maar, noem het bezieling.

Begrijpelijk is nee. Ja wanneer? vanaf Morgen?

Groet,
Jeroen

porkslut

Re: Wie wil, wie kan, wie mag...?

Bericht door porkslut » 01 dec 2010, 12:12

Aan Lesley, Ik kon je niet bereiken via PB, vandaar even op deze wijze. Ik kom uit Amsterdam, maar ben in principe flexibel. Ik ben deze afgelopen week veel bezig geweest door de overdracht van mijn bedrijf, vandaar de late reactie. Bedankt voor je reactie. Mocht je belangstellend zijn, ik hoor heel graag van je.

Vriendelijke groet,
Jeroen

Plaats reactie