traitteur gerechten gezocht

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
feduzzi

traitteur gerechten gezocht

Bericht door feduzzi » 03 okt 2010, 10:26

Ciao, ben op zoek naar vlees, vis en/of gevogelte gerechten die zich goed lenen voor een Italiaanse traitteur. De gerechten worden kant en klaar in een gekoelde toonbank aan de klanten gepresenteerd. De bedoeling is dat mijn klanten het gerecht thuis slechts even moeten op warmen in de oven (sommige mensen leven helaas op een magnetron). Wij adviseren de klanten om eigenlijk altijd de oven te gebruiken.

Daar een traitteur/winkel andere winstmarges hanteert dan de horeca (x3!?) ben ik op zoek naar lekkere betaalbare gerechten. Daar de gerechten soms wel twee dagen (kant en klaar) in de toonbank liggen dient het een niet al te fragiel produkt te zijn, hiermee bedoel ik dat veel delicate visgerechten en dungesneden vleessoorten direkt na bereiding geconsumeerd dienen te worden en zich niet lenen om een tweede keer opgewarmd te worden. (denk aan doorgaren, kleurverlies en/of smaak verandering)

Mooi kalfsvleesost al gauw €22,00 de kg. bij de groothandel, als ik hier een saltimbocca van maak met Prosciutto di Parma en salie in rolladevorm dan vraag ik € 8.95 per stuk voor iets meer dan 2 ons met saus van witte wijn en verse salie. Dat is voor het gros van de mensen al gauw te duur voor een gerecht dat thuis genuttigd wordt, en dan heb je pas alleen het vlees zonder verdere aankleding. Ik probeer het lekker en enigzins betaalbaar te houden voor mijn klant. Gekruide gehaktballetjes en kippetjes hebben we wel maar ik wil meeer en toch zeker zo rond het weekend de klanten meer gaan verrassen met culinaire lekkernijen.

Qua aanloop, omzet en hoeveelheid klanten heb ik verder absoluut niet te klagen dezer dagen, het gaat echt super goed, maar wil ook in mijn visie op vernieuwing meegaan met de wensen en de tijd.

Ik hoor graag inspiratievolle reacties,
Alvast bedankt, Groet, Pjotr
http://WWW.FEDUZZI.NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Scheldestraat 63
Amsterdam

JeroenTrimbos
Contacteer:

Re: traitteur gerechten gezocht

Bericht door JeroenTrimbos » 03 okt 2010, 12:35

Ossobucco met een goede échte tomatensaus, papardelle pasta, parmesaan en gremoulata! Voor mij nog een van de meest memorabele Italiaanse gerechten.

Als ik jou was zou ik het zoeken in goedkopere hoofdingrediënten, dus geen kalfshaas enzo maar wel lamsnek of varkensnek en ossobucco. Geen zeetong maar schol. Ik weet niet of je zelf pasta maakt, anders zou je Pasta Puro eens moeten googlen, dat is een bedrijf dat hele goede verse pasta's en raviolo verkoopt! De chef van de Dillegaard heeft er nog aan meegewerkt.
Practice what you preach

Plaats reactie