De mening van de kok

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Lu4pje

De mening van de kok

Bericht door Lu4pje » 16 apr 2010, 14:26

Ik doe een onderzoek over de mogelijkheden van een nieuw product voor in de keuken. U als kok heeft een goede kijk op kookgerei. Uw mening wordt daarom zeer op prijs gesteld.

Schets: U als kok zou perfect groenten 3 tot 4 minuten aan de kook kunnen brengen en het dan vervolgens van het fornuis te halen en in dit product kunnen zetten. Het product zorgt er voor dat het eten in 20 minuten; natuurlijk beetgaar wordt, niet aanbrand en het geen aroma, smaak, vitaminen en mineralen verliest. U hoeft tijdens het garen niet naar het eten om te kijken. Daarnaast houdt het de groenten voor langere tijd warm (tot 3 uur intens warm en daarna gewoon warm). U kunt hier denken aan een hooikist, maar dan van ander materiaal, vorm en betere eigenschappen.

Het product kan garen en warm houden
• Garen van groenten zoals boontjes, bloemkool, broccoli, spruitjes.
• Garen van pasta, rijst, couscous
• Garen van suddervlees, hachee, goulash
• Warm houden van stamppotten
Daarnaast heeft het product de volgende eigenschappen:
• Bespaart energie (gas, stroom)
• Bespaart ruimte op het fornuis
• Het eten wordt natuurlijk gaar: geen hitte op de buitenkant
• Het eten wordt ‘bijtgaar’ en kookt niet tot moes (verschild per product en gewicht product)
• Gebruikt minder water (stoom)
• Het eten brand niet aan
• Geen aroma verlies ( bewaren in water altijd aroma verlies)
• Behoudt van de smaak ( bewaren in water altijd smaak verlies)
• Behoudt van vitaminen en mineralen ( bewaren in water altijd vitamine en mineralen verlies)
• Goed voor het milieu
• Goed voor de portemonnee
• Ruimtebesparing (klein van formaat)
• Houdt het eten voor langere tijd warm.(max 1 uur onder 75 graden ivm bacterie opbouw. Boven 75 graden gaard het door)

Welke eigenschappen waardeert u als kok het meest?

Onder welke doelgroep denkt u, dat dit product de meeste kans van slagen heeft? (koks, consumenten, hobbykoks enz.)

Waar denkt u dat dit product dan zal moeten liggen, om zo goed mogelijk te verkopen?

Op welke manier en waar oriënteert u zich op kookgerei?

Lu4pje

Re: De mening van de kok

Bericht door Lu4pje » 16 apr 2010, 14:28

Om mijn onderzoek te complementeren, zou ik graag de mening van de kok willen. Wellicht dat hier nog een discussie uit kan ontstaan.

U zou mij hier heel erg mee helpen..

Met vriendelijke groet,

Paul de Jong

Mailen naar mij mag ook: paul.dejong@chello.nl

Plaats reactie