De stilte.....

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Jumper

De stilte.....

Bericht door Jumper » 22 jan 2006, 12:00

Ik begrijp goed dat koks het altijd druk hebben........ :wink:

Maar vind het erg jammer dat er weinig gepost word hier op het forum. Hoe kunnen "we" hier nu eens verandering in brengen....... :shock:

Ik zit ook nog op veel andere forums, waar wel veel te beleven valt.
Groeten Frans

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 22 jan 2006, 12:27

Met dat probleem zitten wij ook.

We zien dat er erg genoeg bezoekers zijn, dus daar mag het niet aan leggen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 22 jan 2006, 12:33

Als iemand een goed idee heeft om koksforum.nl meer op de markt te brengen staan wij altijd open voor een goed idee.

Wat hebben wij al gedaan:

- ROC's aangeschreven
- Hotels en Restaurants aangeschreven
- Pers bericht geplaatst
- belangrijke website's benaderd zoals: koksgilde, heeft link
- meeste zoekmachines aangemeld

iemand nog een paar ideeen ?

Terry en Leo
Kokforum.nl : de website voor koks

mark_s

website

Bericht door mark_s » 23 jan 2006, 15:39

Ik heb bij mij op het werk verteld over deze site en mijn klasgenoten komen ook op jullie site sinds ik er over ben begonnen. (iedergeval 1 pers heeft zich al aangemeld).

Ik ben zelf met een site bezig en ik ga jullie zeker toevoegen als link.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 23 jan 2006, 15:49

goed bezig.

wat voor site ga je maken?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Jumper

Bericht door Jumper » 24 jan 2006, 02:04

Aan het aantal bezoekers zal het niet zo liggen.

Hoe kunnen we ze eens zover krijgen dat ze gaan posten?
Groeten Frans

mark_s

Bericht door mark_s » 24 jan 2006, 09:42

ik ben met een kooksite bezig voor kinderen en een deel voor speciale voedingspatronen.

Mar hij is nog lang niet af.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 24 jan 2006, 23:53

goed idee...voedings patronen...

Somige dieeten weet je echt niet..wat ze nou wel of niet mogen..
www.koksforum.nl

jalina

Bericht door jalina » 02 feb 2006, 15:43

Ik ben hier nieuw!
Maar zal het ook wel even bij mij op school doorgeven en op het werk!

Het is wel heel leerzaam en vooral voor de leerlingen zelfstandigwerkend koks!

Groetjes!!!

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 03 feb 2006, 00:40

leuk om te horen! ...we doen ons best..
8)
www.koksforum.nl

Willem-chef

Bericht door Willem-chef » 18 feb 2006, 13:36

Misschien ben ik als newbie een beetje vrijpostig, maar ik denk ook dat je niet te snel antwoorden als "spam" aan moet duiden.
Als iemand op een post reageert met bv: 'leuk" of "mooi gedaan" of zo iets, vind ik dat iig niet meteen spam.
Je krijgt dan een wat "gezelliger" forum, waar mensen sneller durven te posten.
Verder is mijn ervaring dat op fora de "Overig & Off-topic" sectie erg druk bezocht is. Kan me voorstellen dat jullie er liever voor kiezen om dit forum een beetje serieus te houden, maar toch.....

Bekendheid zal je idd moeten krijgen van mond-tot-mond-reclame....

ik zal iig mn best doen...... :P

groeten, Willem

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 18 feb 2006, 23:54

mee eens

ik ben op dit forum om buiten me werktijd met collega's op een leuke manier over het vak te praten.

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 19 feb 2006, 00:20

oke, maar dat hoeft nog niet zo te zijn dat mensen prive berichten krijgen zeggen dat zijn / haar postings niet correct zijn. ik heb diverse mensen gesprroken hierover.

Ik heb gezegt wat ik wou zeggen ik wil dit forum serius houden, we hebben het ook met deze bedoeling opgericht omdat op vele andere forums te veel off-topic en afdwalen.

en dit ging over silte....hoe we we mensen meer bekend kunnen maken met het forum.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 20 feb 2006, 10:15

het zou offtopic zijn om in een topic op zijn posts te reageren. Text was allang weggehaald dus hij had dat bericht niet hoeven te posten..

ontopic : advertenties in misset of andere vakbladen

_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » 20 feb 2006, 13:33

Terry schreef:- ROC's aangeschreven
Volgens mij ben ik de enige uit m'n klasje die hier aangemeld is, zal eens even wat meer reclame maken...

Misschien wilt m'n vader & collega zich ook wel aanmelden.

Jumper

Bericht door Jumper » 20 feb 2006, 13:37

Ik denk dat je ook moet proberen dat aangemelde personen meer gaan posten. Maak je forum intressant en vooral gezellig!
Groeten Frans

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 20 feb 2006, 17:29

ja precies..

we zien wel, dat ook bekende mensen het forum lezen die niet posten...
ze kijken wel..maar "durven" niets te zeggen.
www.koksforum.nl

willem
Contacteer:

Bericht door willem » 20 feb 2006, 20:49

ik post ook niet veel terwijl ik een van de eerste leden ben gebruik t forum op een andere manier lees het horeca nieuws erop lees zon beetje alle topics en als ik iets te melden heb doe ik dat of als ik iemand kan helpen ook zo heb ik bob laatst zn kerstmis doorgeholpen die een heel menu had uitgedacht,vind t topic product informatie erg leuk zo lees je toch nog dingen die je nog niet wist.

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 23 mei 2006, 22:33

vandaag 83 bezoekers ik denk de silte is door broken :D

paul

Bericht door paul » 26 jun 2006, 15:08

nou mensen ik vindt t top een forum voor en door koks hoe mooi kun je t krijgen het zou wel een leuk idee zijn als bekende koks ook zouden mee praten en hun visie met ons zouden delen

danny
Contacteer:

Re: De stilte.....

Bericht door danny » 27 jun 2006, 14:12

Jumper schreef:Ik begrijp goed dat koks het altijd druk hebben........ :wink:

Maar vind het erg jammer dat er weinig gepost word hier op het forum. Hoe kunnen "we" hier nu eens verandering in brengen....... :shock:

Ik zit ook nog op veel andere forums, waar wel veel te beleven valt.

1.beetje competitie zou goed doen,,,,,,,,,,een echte workshop.
2.Meer nationaal gaan----------------forum een medium maken op culinair gebied(zoek eens een goed culinair blad op)(ik kan eens bellen)
3.uitlokken,,,,een echte kok kan een uitdaging niet weerstaan.
4.Iets organiseren voor de leden (spreek ook uit ervaring ,,,,,mijn tosa forum)

groeten,
Danny
tja

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 27 jun 2006, 15:12

zoizo adverteren in een culinair blas zou al wonderen doen.

plus vind ik het jammer dat er foto's van la rive op de start pagina staan. koksforum.nl heeft toch niks met la rive te maken ???

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 27 jun 2006, 23:11

Adverteren is leuk, maar...kost waarschijnlijk veel geld..

we zien vaak dat mensen de site bezoeken, maar gewoon niet posten.
Of ze hebben ze niets te melden (denken ze) of ze durven gewoon hun mening niet te geven.
Het netwerk koks wordt steeds groter, bekendheid doormiddel van adverenties zou wel kunnen werken idd..
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 28 jun 2006, 09:04

Over het niet durven posten zijn we misschien zelf schuldig.
Mensen die in sterrenzaken werken hebben een andere mentaliteit als een kok in midden segment zaak. Misschien komen de sterrennaaiers wat arrogant of elitair over, en durft men als "simpele" (denken ze van zichzelf) kok niet te mengen in een discussie.
Iets wat eigenlijk helemaal niet klopt. Want de basis blijft bij iedereen gelijk.

Adverteren moet je gewoon slim aanpakken, iets in de zin van voor wat hoort wat. Dus ik noem maar eens iets geks, een kleine advertentie in de saissonier, en als tegenhanger misschien wat linkjes op de site.
Als je een workshop wilt organiseren ( denk dat het forum daar nu nog veels te klein voor is ) kan je een sponsor zoeken.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 28 jun 2006, 22:50

iedereen op een forum is gelijk.. en iedereen kan toch gewoon op bv een nieuws bericht reageren of een vraag stellen..

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 29 jun 2006, 07:29

Ik denk juist dat de mix op het forum ook wel ok is.
Hoe meer de verschillende denk / kook wijze van de koks naarbuiten worden gebracht, hoe leuker dat het wordt.
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 29 jun 2006, 10:25

Ben ik mee eens, maar je moet het zo zien.
Als iedereen over de meest ingewikkelde el-bulli poeders bezig is, kan de plaatselijke poffertjes bakker uit weet ik veel waar misschien een beetje intimideren. Zodoende zul je ook niet veel huisvrouwen aantreffen die koken als hobby hebben.
Daarnaast is die ene user willem ook niet echt lang gebleven. Die had het ook niet echt naar zijn zin.

paul

Bericht door paul » 29 jun 2006, 16:18

persoonlijk ben ik het met pieter eens,ik kan me goed voorstellen dat koks met een andere achtergrond een beetje schuchter zijn en bang zijn om zich in een discuccie te mengen of vragen over het een en ander te stellen.hoe je dat oplost, ik zal er eens mijn hoofd over breken :idea: :wink:

Pieter

Bericht door Pieter » 29 jun 2006, 18:07

Denk ook dat als je heel eerlijk het forum zal lezen je zat dingen tegen zal komen waar je je twijfels bij trekt achteraf.

Kok in een simpel restaurant met al 15 jaar ervaring zegt A
Leerling die net komt kijken maar wel in een sterrenzaak werkt zegt B, en omdat ie daar werkt moet en zal het B zijn. A komt niet eens ter sprake.

Dan zou ik ook zeggen Ja amen jij hebt gelijk, mazzel !

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 29 jun 2006, 21:40

voorbeeld over huisvrouwen is nuteloos

het is een koksforum dus voor koks de eerste beste poffetjes bakker vind ik ook niet onder de term kok vallen.

ik zal hier ook al voor ik bij een sterrenzaak werkte

Pieter

Bericht door Pieter » 30 jun 2006, 09:25

Je bevestigd mijn bericht al meteen. Ik vind poffertjes bakkers geen koks. Is gewoon pure arrogantie. Waarom zouden die niet kunnen koken.
En waarom kan een huisvrouw die koken als hobby heeft hier niet komen ? Dag.....

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 30 jun 2006, 23:43

iemand die alleen poffetjes bakt ??? vind jij dat een kok ? oke dus alle friettent medewerkers moeten hier ook maar gaan posten.

dit forum is naar mijn mening op gezet voor profesonele koks voor huisvrouwen zijn er zat ander fora waar wij ons ook niet zouden thuis voelen.. een forum heeft nou eenmaal een doelgroep.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 30 jun 2006, 23:55

ben wel van mening, dat verschillende invals hoeken tot mooie discussies zou kunnen leiden.
Stel een huisvrouw kookt al jaren haar stoofpot 20 uur ....en wij doen het maar 8 uur op 80 graden....Hieruit zouden we veel kunnen leren.
Iedere kok pikt iets uit 'n bepaalde opmerking.
Ik zou met 'n poffertjes bakker blij kunnen zijn, als hij zijn beste recept geeft..ofzo.
En hoe dat hij ze bakt, waar je op moet letten etc..
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 01 jul 2006, 09:28

Juist, je moet gewoon alles meepikken waar je iets aan hebt.
Misschien kan die huisvrouw wel ontzettend goed koken, omdat ze een man heef/had die kok is geweest, alleen de vaktermen kent ze niet zo.

Misschien is die poffertjesbakker wel hardstikke geintreseert in patiserie en wil die daar in verder gaan.
Maar wacht ik heb al een idee we gaan eerst iedereen vragen waar die werkt. Stel je voor dat er zich poffertjes bakkers onder ons bevinden....

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 01 jul 2006, 09:40

:lol: goed idee 8)
www.koksforum.nl

Jumper

Bericht door Jumper » 01 jul 2006, 10:53

Leerling koks van sterren zakken kunnen zelfs van poffertjes bakkers nog veel leren. Ze denken tegenwoordig dat ze het al kunnen, terwijl ze nog veel zullen moeten leren.

Ik heb ook in sterren zaken gewerkt, maar ook in een keuken met drie koks waaruit 400 gasten bediend worden.

Ik heb er nu voor gekozen om op een lager niveau te koken, gewoon omdat ik vind dat er naast werk ook nog iets anders is. Ik heb geen zin meer om hele dagen op mijn achterste benen te lopen, en van 's morgens vroeg te 's avonds laat te moeten werken, en dan vervolgens na 5 dagen zo kapot te zijn dat je twee dagen nodig hebt om bij te komen. Die tijd heb ik gehad.
Groeten Frans

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 01 jul 2006, 23:55

luister het ging om het feit dat wij mischien zelf schuldig zijn aan het feit dat sommige mensen niet durven te posten ? mogen wij het dan niet over die el-bulli poeders hebben.

als iemand in iets geintereseerd is dan alleen poffetjes bakken laat hem posten. graag zelfs.

en als een huisvrouw een vraag heeft zal ze daar ook gewoon antwoord op krijgen.

vind alleen niet dat wij ons moeten aanpassen omdat er dan mischien meer mensen gaan posten.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 02 jul 2006, 02:08

ben ik ook wel mee eens...

juist de verschillende invalshoeken moeten we bekijken..
en kom..die ene "sterren" zaak is de andere niet..
ik denk dat ik uren kan discuseren over kooktechnieken met dat soort koks..Iedereen heeft zijn manier....

Dit topic is zeer rustig begonnen...maar het raakt wel de kern van het probleem.
www.koksforum.nl

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 02 jul 2006, 07:31

Als men ook heeft kunnen zien dit bericht is verplaatst naar "Post jouw bericht hier" dus niet meer in support waar het topic begon.

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 04 jul 2006, 00:31

Mh, ik moest er even over denken.
Ik denk dat de meeste koks doeners zijn. (net als kookboeken, we bekijken toch eerst de plaatjes, en bepalen aan de hand daarvan of we de receptuur gaan lezen. :roll: ) Dus meer plaatjes toevoegen.
Verder hoef je natuurlijk geen kopie van Adria te zijn zonder jezelf kok te mogen noemen. In mijn zaak (ben maar sous hoor) (www.paviljoen.nl) koken we erg ambachtelijk, maken soepen, sauzen, brood, ijs bonbons enz, leiden op tot nivo 4.Echter zitten mijn gasten niet te wachten op 3 sterren liflafjes. Dus als de discussies over dat soort onderwerpen gaan heb ik niks toe te voegen, en velen met mij vrees ik.
Voor alle koks die meesmuilend doen over poffertjesbakkers. Ik ben van mening dat je als kok het beste uit je talent moet halen. Ik heb meer respect voor iemand die op de toppen van zijn kunnen in een bistro staat dan voor iemand die zijn talent verspeeld door ver onder zijn kunnen te werken. Ik lach ieder jaar weer als leerlingen komen solliciteren en de mond ver open hebben over god weet welke topzaak. Als ze dan een dagje mee mogen draaien laat ik ze steevast gehaktballen koken voor het personeel. Dat we dan een dag niet lekker eten is het me wel waard.
(hoop dat ik niemand voor het hoofd heb gestoten. Ik ben uiteraard wel onder de indruk van de culinaire prestaties van de meeste koks van topzaken. Ik heb op een hoog nivo gewerkt, maar sterren nooit mogen zien. Dus respect hoor.)

Wiljan
Contacteer:

Bericht door Wiljan » 04 jul 2006, 00:57

De vraag was hoe we de mensen meer kunnen laten posten en het koksforum meer onder de aandacht brengen.

Ik denk dat je meer bezoekers moet gaan zien te krijgen en daar zijn wel leuke technieken voor, die ik graag met de webmasters bespreek.

Samenwerken met andere sites en opgeven bij alle startpagina's

Als je meer bezoekers hebt krijg je ook meer posters, er zijn altijd meer kijkers dan schrijvers op een website.
Dit probleem zul je altijd houden.

Ja ik vindt dat ook een pizzabakker, frietkraam houder en huisvrouw op dit forum zn zegje kan doen en vragen kwijt kan.
Het is zelfs heel interesant want wij piekeren over zaken die hun niet belangrijk vinden maar andere zaken weer wel. (zou aleen een andere topic moeten zijn)

Dat gezeik of je nu in een sterrenzaak werkt of niet interesserd mij geen drol het gaat erom of je van elkaar kan leren en daarvoor gebruik ik het forum en ook de rest van het web.

Groeten
Wiljan

Waneer heb jij voor het laatst lekkere poffertjes gegeten???????? Ook dat is een kunst. :)
Je bent een rund als je met Carpaccio stunt

Martijn M
Contacteer:

Bericht door Martijn M » 04 jul 2006, 07:48

Mooie poffertjestent op de foto van Niels :lol:

salon van de smaak 2006 foto 12 :wink:

http://www.nielsvdberg.nl/foto.htm
Er vallen geen appels onder de perenboom

Plaats reactie