aziatisch kookstudio

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Maurits

aziatisch kookstudio

Bericht door Maurits » 15 feb 2010, 11:17

Eindelijk! Binnenkort opent een Aziatische kookstudio in ons eigen Mokumse Chinatown (Zeedijk), met een Chinese chef! De kookstudio is onderdeel van één van de beste toko's die ik ken: Dun Yong.

Check: http://cooking.dunyong.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik schrijf me in voor gevorderd Chinees en Vietnamees.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: aziatisch kookstudio

Bericht door Leo » 15 feb 2010, 15:46

Gaaf, ben erg benieuwd! leuk idee wel daar!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Maurits

Re: aziatisch kookstudio

Bericht door Maurits » 24 mar 2010, 09:22

Nou, ik heb de 2 kookmiddagen gehad en het was erg leuk. En absoluut waar voor je geld.

Qua techniek is er voor de wat meer geoefende thuiskok weinig nieuws leren, maar qua productkennis weer wel. Zo wordt er het één en ander uitgelegd over waarvoor en hoe je allerlei chinese/vietnamese producten (zoals rode dadels, gedroogde inktvis, crabkuit, wintermeloen etc.) moet gebruiken.

Verder heeft de studiokok (die o.a. heeft gewerkt bij Yamazato) mij nog verteld hoe Chinesen van die fantastische krokante buikspek maken. Blijkbaar gebruiken ze zo'n apparaatje (alleen met een houten handvat) om de zwoerd helemaal lek te prikken, en dan simpelweg roosteren in de oven.
Afbeelding
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Plaats reactie