Graag een reactie op het volgende concept: BonRest!

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
marcoverbaten

Graag een reactie op het volgende concept: BonRest!

Bericht door marcoverbaten » 25 nov 2009, 03:51

Wij zijn 4 maanden geleden begonnen met een nieuw concept te lanceren in Nederland:
Een keurmerk voor de betere middenklasse restaurants in Nederland gekoppeld aan een online restaurant gids: http://www.bonrest.com" onclick="window.open(this.href);return false;
(geboren uit frustratie omdat het uit eten gaan in Nederland nog heel vaak tegenvalt op ' onbekend terrein '...)

We hebben inmiddels meer dan 380 aanmeldingen op de site van mensen die graag zouden meewerken aan ons concept: veel (chef)koks, cateraars en oud eigenaren van restaurants hebben zich inmiddels aangemeld. Enkele professionele bedrijven werken geheel gratis aan het concept mee omdat ze het een goed idee vinden (kijk op de site onder ' nieuws! ' )Sinds kort zijn we begonnen met het bekend maken van dit concept aan restaurateurs.

Graag een reactie omtrent de werking van de zoekmachine / site (zijn helaas pas 4 restaurants goedgekeurd).

Graag een reactie op het concept zelf.

Graag een reactie hoe de restaurants zijn weergegeven en welke informatie nog welkom zou zijn!

Misschien is dit concept iets voor het restaurant waar jij werkt? zo niet? graag een reden waarom niet?

Bij voorbaat hartelijk bedankt en lof voor dit forum!

Met vriendelijke groet,

Marco Verbaten

cyrano
Contacteer:

Re: Graag een reactie op het volgende concept: BonRest!

Bericht door cyrano » 25 nov 2009, 11:13

Ziet er goed uit. Werkt ook goed en snel.

Alleen vrees ik dat je voor de zoekmotor een lijstje met synoniemen e.d. gaat moeten toevoegen. Als ik bv. "Biefstuk" intik, wordt er niets gevonden. Nochtans is er een steakhouse in het lijstje van restaurants.

Wat ook kan helpen, is het volledige lijstje van restaurants geven bij "Niks gevonden". Anders is de, steeds gehaaste, website bezoeker van vandaag meteen weg...

Anyway, succes met het concept!

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 25 nov 2009, 12:44

Dag Cyrano,

bedankt voor je reactie: ik heb inderdaad gemerkt dat sommige mensen zoeken op 'biefstuk' of 'karbonade' e.d. Ik dacht dat het een uitzondering was en dus niet relevant... Ga het vandaag (toch maar) aanpassen en een beknopte zoekmotor inbouwen: 'karbonade' vind ik echter te ver gaan (mensen kunnen natuurlijk altijd op de site van het restaurant kijken) en eigenlijk vind ik biefstuk erg voor de hand liggen (misschien daarom nuttig)

Gr. Marco

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 25 nov 2009, 19:03

Het kan handig zijn. Ik corrigeer zelf de spellingsfouten op m'n site aan de hand van de Google zoekresultaten. Soms belandt iemand op de site ondanks een verkeerde spelling. Dan weet ik dat er in dat artikel heel waarschijnlijk een fout staat. En de bezoekers zijn nog veel beter in 't maken van spellingsfouten dan ik :lol:

De ingebouwde zoekmotor van de site laat ook toe om verwante artikelen mee in de resultaten te plaatsen. Handig om bv. op smaak oid te kunnen zoeken. Wel wat werk omdat dat natuurlijk ook handmatig aan de index toegevoegd moet worden.

Maar ik denk dat basis woorden zoals vegetarisch, vis, vlees, Spaans, pizza enz. zeker je resultaten verbeteren. Een bezoeker krijgt beter teveel suggesties dan helemaal geen. Een zoek met nul resultaten doet de bezoeker maar al te vaak besluiten ergens anders te gaan kijken.

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 25 nov 2009, 19:10

Wederom bedankt voor de info:

ik ga toch eerst maar eerst wachten totdat de vertegenwoordgers wat meer hun best gaan doen om restaurants in te schrijven...
met 4 restaurants de zoekfunctie verbeteren is niet zo heel erg efficiënt...

Will

Bericht door Will » 26 nov 2009, 02:25

Marco, als je 'objectiviteit' een van je speerpunten maakt, dan spreekt mij dat zeker aan. BInnen de wildgroei aan keurmerken en beoordelingssites zou dit je onderscheidend vermogen kunnen zijn. Stel heel duidelijk beoordelingscriteria op, met een goede uitleg en voorbeelden. Bij veel sites heb ik het idee dan 30-40% van de reacties fake/subjectief zijn. Of te positief óf juist weer te negatief.

Wat betreft de layout denk ik dat je daar nog wel ff goed over moet nadenken met je team. Deze spreekt mij momenteel totaal niet aan. (sorry ik zeg het maar eerlijk) in (bijna) het jaar 2010 moet daar toch wel wat mooiers van te maken zijn. Het hoef niet web 3.0 en super flitsend, maar nu is het nog een beetje een knutselsite. Let ook even op het taalgebruik, de 'Engelse ziekte' komt nogal veel voor (oftewel woorden los schrijven die in het Nederlands een woord zijn: horecakeurmerk, middenklasse, prijskwaliteit-verhouding e.d.)

Succes met de site!

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 26 nov 2009, 02:31

Dag Wil,
als je eens wist wat ik voor deze layout betaald heb...
(heb 'm wel zelf geprogrammeerd maar dat ben ik NU (zie tijdstip) haastig aan het updaten (van ' tabel ' naar ' div ' als je dat wat zegt)
het is dan ook mijn eerste site... php,sql,javascript,css in 2 maanden.... (html had ik al van gehoord...)
Als ik alles naar ' div ' heb omgezet is het wel makkelijker er een andere layout van te maken (!)
Het taalgebruik: we hebben een redacteur en ik zal 'm dit doorgeven... (gelukkig kost hij me niet zo veel....)
Nogmaals bedankt!

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 26 nov 2009, 02:47

oja... objectiviteit:
Ik kan geen perfecte wereld scheppen maar neem wel mijn verantwoordelijkheid: We hebben een objectieve professionele groep die de restaurants keurt. (Maar het blijft mijn verantwoordelijkheid: ik zelf heb er al 2 afgekeurd terwijl er pas 4 restaurants staan ingeschreven...)
kijkje in de keuken blijkt een akelig punt: misschien door de kok (haha). Uitgangspunt: behalve mijn schoonmoeder wil ik ook mijn eigen moeder ergens kunnen laten eten... Ik wil niet de KVW in de weg lopen of inzoomen op een kapot tegeltje maar het moet er wel hygiënisch uitzien en toegaan!

berexstone

Bericht door berexstone » 26 nov 2009, 16:25

Volgens mij kun je alle restaurants die in de Michelingids vermeld staan (dus ook die zonder ster of Bib) beschouwen als minimaal goede midden-klasse en evenals de hotels in die gids, mits er menuprijzen bij staan. Als je een restaurantgids (op papier of on-line, of beide, wilt opstarten... daar komt écht véél bij kijken. Ik wil niemand ontmoedigen, maar bv de Michelin Frankrijk had dit jaar 70 inspecteurs op de weg. In totaal werkten er 500 mensen aan de gids France 2009 : inspecteurs, grafici, redacteuren, hoofdredacteuren, directie, cartograafen (als je er plattegrondjes bij wilt doen)... Zodra de rapporten van de inspecteur(s) zijn goedgekeurd en een restaurant wordt opgenomen in de gids verzamel je de informatie mbt het restaurant (tekst, stadsplattegrondje, foto's en ander beeldmateriaal, dit moet allemaal op "papier" gezet worden, bekeken, veranderd, nog eens veranderd, daarna moet het hele spul op drukklaar formaat gezet worden en naar een goede maar ook betrouwbare drukkerij. Bij Michelin gaan de gidsen op pallet met een verzegelde verpakking. De drukkerij krijgt volgens contract een zware boete als er iets uitlekt.
Als je een behoorlijke selectie goede middenklasse restaurants wilt bezoeken en een keurmerk geven heb je behoorlijk wat mensen nodig.

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 26 nov 2009, 16:42

Dag Berixstone,

Bedankt voor je reactie!

Gezien het feit dat er in minder dan 4 maanden tijd meer dan 370 mensen ( veel koks, chefkoks, cateraars) hebben ingeschreven op onze site zonder reclame (behalve een advertentie op marktplaats) lijkt het wel dat meer mensen last ondervinden bij het vinden van een leuk restaurant. Ook in de michelingids vind ik niet de informatie waar ik als gast op zoek naar ben. Momenteel bestaat onze organisatie uit 35 ' proevers ' en ' vertegenwoordigers '. Vooral online vind ik de restaurantgidsen, zelfs zonder stinkend papier, veel te veel naar reclame ruiken. Zelfs negatieve plaatsingen door concurrenten wordt niet geschuwd... En online plattegrondjes: leve Google maps! (zie site)

berexstone

Bericht door berexstone » 26 nov 2009, 17:29

Ik denk dat ik je in eerste instantie niet goed begrepen had. Heb ik het goed als ik vermoed dat je met 'een leuk , goed middenklasse' restaurant eigenlijk a) mensen met drempelvrees voor een (ster(ren)) restaurant b) mensen die denken dat een restaurant uit de categorie 'ster' of 'bib' (om maar bij Michelin woorden te blijven) c) veel mensen die hun kinderen of grootouders willen meenemen denken dat dat in een zogenaamd deftig of 'gedecoreerd' restaurant niet hoort, tegemoet wil komen? De stijgende lijn in door GaultMillau/Lekker/Michelin bekroonde restaurants in Nederland laat juist zien dat er, gelukkig, al jaren meer en meer mensen voor betere restaurants kiezen. Een ontwikkeling die niet meer te stoppen is. Ik ken ook mensen die zo ongeveer een sterren restaurant als een doodzonde beschouwen vanwege..."niet voor hun soort mensen"..."te duur"..."te veel kak".............. Ik zeg altijd maar tegen iedereen : 'Je kunt beter per persoon 20€ meer uitgeven' in een echt goed restaurant dan in een ander. Mede door allerlei magazines, tijdschriften, kranten, de kookboeken hype en TV worden consumenten steeds kundiger. En maar goed ook.
Koken en restaurants is passie ! En het kan steeds beter : "Forwards Ever, Backwards Never" !
Overigens heb ik mijn hele leven in Frankrijk en,nu, Zwitserland gewoond. 'Op restaurant' gaan in een éénsterrestaurant is voor vrijwel iedereen een normale zaak, mede omdat vaak het enige restaurant in dat dorpje waar je woont in de wijde omgeving het enige is...maar wel ster(ren) heeft. Het moet inderdaad van twee kanten komen, het mag in een bekroond restaurant best joviaal en die tendens tekent zich in Nederland af. Net als van oudsher in Frankrijk, Italië en Spanje. Merkwaardig genoeg blijft België hier achter wat zaalbrigade betreft.
Het eerste restaurant waar ik werkte ("La Pyramide" in Vienne, mijn ouders woonden er schuin tegenover, vandaar...) was enigszins élitair, behalve op Zondag, dan kwam het hele stadje eten, met kinderen en (over)grootouders. En toch drie sterren.
Daarna kwam ik als demi-chef de partie bij "L'Ermitage Meissonier" in Les Angles. Twee sterren, drie couverts in de Michelin, maar er hing een sfeer in het restaurant als in een kroeg in de Jordaan. Fantastisch ! Ik wil gewoon zeggen : het gemiddelde niveau in restaurants (nog) verder omhoog en daarnaast de bediening laagdrempeliger maken.

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 26 nov 2009, 17:54

Dag Berixstone,

Ik bedoel met een middenklasse restaurant een middenklasse restaurant: zeer zeker geen sterren restaurant: Wij gaan tot 40 euro per persoon.
Veel mensen (waaronder ondergetekende) geven niet zo veel om een sterren restaurant: prijs, hoeveelheid, onbekendheid met vele gerechten, gebrek aan wijnkennis (!) en inderdaad drempel spelen een rol. Ik ga al verschillende jaren gemiddeld ongeveer 3 keer uit eten: met mijn vriendin en vaak ons zoontje van 7 jaar en zal dat ook niet lang financieel volhouden om steeds in een sterren restaurant te gaan eten.... Ik heb nu 3 mogelijkheden:
1) of ik ga net als veel mensen niet meer naar een onbekend restaurant maar naar een cafetaria voor een ' plate ' . (omzet restaurants daalt, omzet cafetaria's stijgt).
2) ik ga een boek schrijven over mijn (en onze) opgelopen trauma's.
3) ik begin een restaurantgids voor iedereen: ook de werkende man (zoals ik) verdient waar voor zijn geld! Of dat nu 10 euro is of 80 euro, maakt eigenlijk niks uit, maar voor 40 euro verwacht ik meer dan voor 10 euro.

De sterren restaurants zijn goed genoeg omschreven: de suggestiviteit druipt er lekker uit (overigens een niet te verwaarlozen factor m.i.) en alles is duidelijk omschreven. De profilering van de MIDDENKLASSE (sorry voor de grote letters) laat nogal wat te wensen over...

Ik hoop iets duidelijker te zijn?

berexstone

Bericht door berexstone » 26 nov 2009, 19:11

Oh, in mijn optiek zijn typische 'middenklasse' restaurants die met 13, 14 of 15 GaultMillau punten.
Wat betreft je drie punten :
1) koop de Michelin Bib Gourmand gids Benelux, menu's tot 30€. Als je met z'n vieren gaat eten dus 120€. Je stelt dat je 40€ per persoon wilt uit-geven, dan is je budget 160€. Van die 40€ kun je dan de wijn betalen. Een Bib Gourmand leunt overigens vaak tegen een ster aan.
2) boeken over gastronomie koop ik graag. Ik probeer kookboeken te vermijden, maar traumatologische ervaringen in restaurants dat zijn boeken die ik onmiddelijk aanschaf. Ik heb overigens contacten bij enkele uitgevers.
Drie recente boeken over het onderwerp traumatische restaurants (en gasten) die me te binnenschieten zijn :
- "Le guide des restaurants fantômes" door Christian Millau (franstalig)
- "Table Talk" door AA Gill, auteur en Sunday Times journalist en collumnist (engelstalig)
- "Winners Dinners" door Michael Winner, auteur en Sunday Times collumnist (engelstalig)
3) waarom niet ? Het brengt hopelijk meer mensen in contact met de gastronomie
Over 'subjectiviteit' m.bt. sterrenrestaurants, draai eens een zaterdagavond (of een hele zaterdag) mee in zo'n restaurant. Of, beter nog, in het "Atelier de Joël Robuchon" in Parijs, beter bekend als de S.A.S. (Britse leger) van de keukens.
In ieder geval veel succes met je ambitie's !

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 26 nov 2009, 19:40

Parijs.... volgens mij kan ik daar alleen al een boek(je) over schrijven met traumatische gebeurtenissen... Een vriend van mij heeft een broer die advocaat is in Parijs, zelfs hij kan mij géén leuk restaurant onder de 50 euro p.p. aanwijzen: misschien ben ik bij jou op een beter adres? Misschien vind ik Praag zelfs zonder eifeltoren daarom over alles heen kijken? (hoewel het afgelopen maart tegen viel...) Wij komen uit Zuid Limburg en ik zal je vertellen dat wij heel graag in Luik gaan eten, en natuurlijk vaak in de Duitse zaken bij niet te overtreffen Italiaanse restaurantjes die ' halve Nederlandse prijzen ' hanteren... Waarschijnlijk (ik weet het wel zeker) beleef jij een rijker horeca leven dan ik. Ik ben geen kok, geen restauranthouder en heb zelfs nog nooit in een restaurant gewerkt. Zo is even waarschijnlijk dat de meeste gasten in een restaurant ook geen dienstverband in de horeca hebben ' genoten '. Suggestiviteit noem ik dan ook zeer zeker niet om de harde arbeid die aan een voorbeeldige maaltijd vooraf gaat, teniet te doen! Dit verdient respect! Maar ik kan evengoed respect hebben voor een Indonesich eethuisje die met heel andere middelen toch zijn gasten laat genieten. Maar het doel is heel simpel: Een horeca zaak runnen in Nederland is misschien wel het moeilijkste wat er is met alle regel en wetgeving. Maar ik verdom het om (weer) ergens 100 euro achter laten en met een (...) gevoel de zaak te verlaten. Ik ben op zoek naar de 20-30 procent van de betere middenklasse restaurants... succes? misschien bedoel je sterkte? ik merk dat veel zaken er moeilijk over doen om een kijkje in de keuken te gunnen... waarom? geen idee: ik wil er behalve mijn schoonmoeder ook mijn eigen moeder kunnen laten eten...

sjaak

Bericht door sjaak » 26 nov 2009, 19:53

Ik denk dat Marcoverbaten meer opzoek is naar een leuk restaurant waar je voor €40,- incl drank
met je hele voetbal team, familie even binnen kan wippen om even gezellig een vorkje te prikken.
en dat er dus ook een kinder menu en het liefst een spelletje of kinderhoek is
en een tomaten soepje +biefstuk met friet of sate op de kaart mag staan voor ome jan
die eigenlijk niks lekker vind dat hij niet kent.
omdat 1 op de 4 dat namelijk gewoon wil.
Maar dan wel waar het constant goed en lekker is.
En inderdaad voor dit soort restaurant moet je zoeken als een gek voor een goede referentie.
paar leuke waar ik laatst geweest ben.
Binnen op Zee Noordwijk
Huysman Rotterdam

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 26 nov 2009, 20:07

Dag Sjaak,

Ik houd niet van voetballen en neem een kijkje op de site en laat je net als ik verrassen met een heel leuk restaurantje in Maarheeze! Weet je niet waar het ligt? ik wist het eerst ook niet... Weet je hoeveel restaurants wij bezocht hebben met ons zoontje waar ze nog geen kinderstoeltje hadden (in vermelde prijsklasse tot 40 euro...). of alleen een kroket mogelijk was uit het cafetaria ernaast? Natuurlijk wil ik ook de restaurants die gewoon goede degelijke kwaliteit leveren: biefstukken waar je niet een half uur op moet blijven kauwen (niet dat het helpt...) maar steaks zoals je horen te zijn. En de eethuizen waar je voor een tientje iets verantwoordelijker kunt eten dan bij MD. Maar voor 40 euro is toch nog best veel mogelijk...
En inderdaad Sjaak, daar moet je goed voor zoeken... en dan hebben we het nog niet over de bediening: ik weet dat veel koks zichzelf het allerbelangrijkste vinden, maar voor de gasten in de genoemde prijsklasse is de bediening vaak nog belangrijker!

berexstone

Bericht door berexstone » 26 nov 2009, 21:13

Sjaak zegt dat één op de vier mensen zo'n restaurant zoekt. Mee eens, maar uiteindelijk zal ook die 25% het licht wel zien. Voorlopig kunnen ze nog altijd terecht bij van de Valk.
Verder ben ik het helemaal met je eens Sjaak !
De vraag begint zich in dit onderwerp inderdaad steeds meer te stellen : ...wie moet zich aanpassen : de beroepskok en beroepskelner of de klant ?

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 26 nov 2009, 21:38

Zit 75% van de uit-eters in sterrenrestaurants te eten en maar 25% bij de snackbar en middenklasse restaurants?
Op veel plaatsen zie ik dat de klant geen keuze heeft (inkomen daalt enz.) en dat de restaurateur onbeperkt eten aanbiedt voor (te) weinig geld:
ik zit hier niet op te wachten. Maar even serieus: Misschien zijn jullie koks in een sterren restaurant maar het meerendeel van de (chef)koks werken in een middenklasse restaurant toch? De harde feiten zijn dat er inderdaad sprake is van een verdere scheiding tussen middenklasse en sterren/lekker klasse. Maar ik ben nog steeds op zoek naar de rest wat ook goed is bevonden: Bon Rest

berexstone

Bericht door berexstone » 26 nov 2009, 21:58

Hi Marco,
Restaurants à Liège : "Le Bistrot d'en Face" van Thierry Marrée, geheel in de traditie van een 'Bouchon Lyonnais'. Vlakbij de zondagsmarkt schuin tegenover het oudste huis van Luik. Verder in 'Le Carré' (het uitgangscentrum) de top italiaan "La Cucinella". Ook "Le Jardin des Bégards" is een uitstekende italiaan (16/20 GaultMillau), schappelijke prijzen voor de menu's. Enfin, ze staan op internet. En...een tent die Luik voor zich zelf houdt en ook niet in de gidsen staat : "Alla Pizza" (rue Madeleine) voor de beste pizza's die ik ooit gegeten heb. Ook de pasta's en nagerechten zijn wow !
Luik is een stad waar vrijwel alle kroegen 24 uur per dag en 7/7 en 365/365 open zijn. Na een nachtje stappen is het leuk om bij "Brasilia" (rue Pont d'Avroy) om vijf uur 's ochtends 'gambas à la portugaise' te eten of lamskoteletjes met onwaarschijnlijk veel knoflook. (Nou ja, ze zijn natuurlijk gewoon de hele dag en nacht door open). De manager is Bretons. Bij het 24 uurs café "Le Vaudrée" in de rue stGilles heeft men dan weer meer dan duizend biersoorten en de keuken is ook doorlopend open. Parijs, daarvoor moet ik even kijken, handig zou zijn om te weten in welke arrondi- sementen jij of je advocaat zich zo bevinden.

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 26 nov 2009, 22:13

Berexstone, ik denk inderdaad dat het precies de restaurantjes zijn die ik zoek...... in Nederland voorlopig.....
Als ik BonRest! in België wil introduceren.... mag ik je dan bellen? haha (ben onder de indruk!).
Wij gaan meestal naar Rue Roture: daar heb je leuke ' huiskamer ' restaurantjes waar ik af en toe zo lekker gegeten heb...ze liggen ook allemaal naast elkaar in een straatje wat je gewoon voorbij loopt als je het niet weet. En dan.... half aangeschoten nog even de piano bar in.... even de oude live gezongen franse chansons aanhoren.... De hele avond is een belevenis... krijg weer honger... (en dorst)
Maar ik zal de door jou genoemde plaatsen in Luik niet alleen onthouden! Parijs? ik geef je wel wat bedenktijd: waarschijnlijk gaan we er dit jaar pas met de kerst nog even een lang weekendje heen..... als BonRest! me die tijd gunt.....waarheen? weet ik pas als ik in de auto stap... Maar er zijn natuurlijk altijd de bekende plaatsen waar we even gaan genieten van het uitzicht op zijn minst: mont martre en eifeltoren vaste prik.
Maar voor de zekerheid: wij zijn vrij avontuurlijk ingesteld: als jij een lekker restaurantje weet binnen 30 kilomter van Parijs: géén probleem!!!
moet er wel een kasteeltje in de buurt liggen om te overnachten? Bedankt voor de info! dwalen alleen een beetje van het thema af: ik wil graag wat meer info omtrent mijn aanpak. Ik ben slechts de bedenker van het idee en iedere aanvullende verbetering op welk vlak dan ook zal ik niet laten liggen!

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 12 dec 2009, 08:46

cyrano schreef:Ziet er goed uit. Werkt ook goed en snel.

Alleen vrees ik dat je voor de zoekmotor een lijstje met synoniemen e.d. gaat moeten toevoegen. Als ik bv. "Biefstuk" intik, wordt er niets gevonden. Nochtans is er een steakhouse in het lijstje van restaurants.

Wat ook kan helpen, is het volledige lijstje van restaurants geven bij "Niks gevonden". Anders is de, steeds gehaaste, website bezoeker van vandaag meteen weg...

Anyway, succes met het concept!
Toch maar ' iets ' mee gedaan: verschillende soorten vlees/vis/groenten/gepofte aardappel enz. geïmplementeerd in de zoekfunctie:
spellingscontrole moet nog worden aangepast hierop(!). Cyrano: bedankt voor je info!

marcoverbaten

Bericht door marcoverbaten » 12 dec 2009, 08:51

Will schreef:Marco, als je 'objectiviteit' een van je speerpunten maakt, dan spreekt mij dat zeker aan. BInnen de wildgroei aan keurmerken en beoordelingssites zou dit je onderscheidend vermogen kunnen zijn. Stel heel duidelijk beoordelingscriteria op, met een goede uitleg en voorbeelden. Bij veel sites heb ik het idee dan 30-40% van de reacties fake/subjectief zijn. Of te positief óf juist weer te negatief.

Wat betreft de layout denk ik dat je daar nog wel ff goed over moet nadenken met je team. Deze spreekt mij momenteel totaal niet aan. (sorry ik zeg het maar eerlijk) in (bijna) het jaar 2010 moet daar toch wel wat mooiers van te maken zijn. Het hoef niet web 3.0 en super flitsend, maar nu is het nog een beetje een knutselsite. Let ook even op het taalgebruik, de 'Engelse ziekte' komt nogal veel voor (oftewel woorden los schrijven die in het Nederlands een woord zijn: horecakeurmerk, middenklasse, prijskwaliteit-verhouding e.d.)

Succes met de site!
Zo, layout iets strakker gemaakt (was ook wel nodig) en een beetje ' strakke java scripts ' met een speels niet te kinderachtig karakter:
nog niet 'af' maar het begin is er...

Te positief of te negatief: ik denk dat het belangrijk is voor de gast om te weten waar het restaurant in ' uitblinkt '.
Als ik zin heb in een pizza ga ik naar een andere italiaan dan wanneer ik zin heb in gamba's / scampi's / vis / enz.

Nogmaals bedankt voor de info!

Plaats reactie