COZNA VERA nieuw bio resto van Marc Veyrat

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
berexstone

COZNA VERA nieuw bio resto van Marc Veyrat

Bericht door berexstone » 10 nov 2009, 14:32

Vrijdag is het eindelijk zover, dan ga ik eten bij "Cozna Vera" het 100% groene en biologische fast-good restaurant van Marc Veyrat. Tevens afhalen en traiteurswinkel. Onder de twee motto's "RESPECTONS LA PLANETE, DEGUSTONS LA NATURE" en "LE BIO EST LE VERITABLE CHOC CULTUREL DU XXIeme SIECLE". Het restaurant is volgens Marc Veyrat "een 'nieuw' concept, uniek en revolutionair", aldus de chef waarvan iedereen weet dat z'n ego even groot is als z'n immense talent. Op de kaart staan o.a. kip curcuma, virtuele soepen (5,80€), bio hamburger met bio frites (9,80€) de prijzen starten bij 5,80€ tot, zoals Veyrat het uitdrukt : "binnen de mate van het redelijke". In ieder geval is alles er bio, groen en niet duur.
De website is bijzonder grappig. Onder 'Produits' een selectie uit de kaart. http://coznavera.eu" onclick="window.open(this.href);return false; laat alles zien !
Cozna Vera
Marc Veyrat
7, avenue de Chavoires
74940 Annecy-le-Vieux (5 kilometer van Annecy)
tel : 00 33 4 50 63 41 65
gesloten op maandag
Enkele jaren geleden opende de knappe Laurence Salomon overigens het eerste bio restaurant in Annecy. Het heet "Nature et Saveur". Er zijn iedere dag als hoofdgerecht drie verschillende dagschotels, één vegetarisch, één vis en één vlees. Er is wel voorgerechten en nagerechten keuze. Ook alle wijnen zijn bio. Gerechten leunen vaak tegen het orientaalse aan, in 1998 at ik er 'millefeuille de tofu' en een 'saumon bio en papilotte de kombu'.
Allemaal interessante ontwikkelingen daar aan het schoonste meer van Europa : le Lac d'Annecy. (Overigens Annecy spreek je niet uit als Annesie maar als Ansie)

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: COZNA VERA nieuw bio resto van Marc Veyrat

Bericht door Leo » 10 nov 2009, 15:49

Leuk concept lijkt me. Ben wel eens in die omgeving geweest. (megeve), maak je wat foto's voor ons?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

berexstone

Bericht door berexstone » 10 nov 2009, 22:51

Ik zal zeker foto's maken bij Marc en Carine (z'n dochter) Veyrat. Ik ken de omgeving vrij goed en heb er een jaar gewoond toen ik in 1983 bij de "L'Auberge du père Bise" heb gewerkt. In 1994 nog eens een jaar bij "L'Auberge de l'Eridan / La Maison de Marc Veyrat" bij Veyrat.
Ook foto's bij Laurence Salomon in "Nature & Saveur" natuurlijk. Carine is overigens bakker / pâtissier en maakt heerlijke broodsoorten van echt natuurlijke ingrediënten.

berexstone

Bericht door berexstone » 24 nov 2009, 13:33

Over enkele dagen zal ik hier een bericht plaatsen over "Cozna Vera" (Marc Veyrat) en het aangrenzende "La Reine des Prés" (dochter Carine Veyrat).

Plaats reactie