Self Cooking Centre

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Rick_Qra

Self Cooking Centre

Bericht door Rick_Qra » 07 okt 2009, 22:08

Wie heeft er ervaring met de Self Cooking Centre (SCC) van Rational.

Ik heb zelf met de gewone Cobisteamer gewerkt en dat is natuurlijk prima, maar wat is nu echt de toegevoegde waarde in de keuken van die SCC???
Nu een nieuw restaurant aan het indelen en ben de keuken aan het uitzoeken. keuze is zo goed als gemaakt ...nu alleen nog kiezen tussen deze twee ovens.
Voor de prijs hoef ik niks te laten, het verschil niet echt te noemen.

Graag wat ervaringen van jullie dus!

Toppie, Thnx

Cees
Contacteer:

Re: Self Cooking Centre

Bericht door Cees » 07 okt 2009, 22:22

Het schoonmaken van de scc is wel 1 van de pluspunten. Dit gaat erg makkelijk , door tabletten erin te doen....het programma doet de rest. Het self cooking , is eigenlijk een uitgebreid programma waarin vele dingen staan geprogrammeerd...dat kan handig zijn als je met veel mensen werkt die niet erg bekwaam zijn. Bij ons zelf in de praktijk, gebruiken we het eigenlijk nauwlijks tot helemaal niet... ook vaak door onwetend heid . Maar ook niet zo heel nodig..Dat kan voor anderen mischien heel anders zijn, maar ik schets je het voor, zoals het bij ons is.
Het echte grote pluspunt is voor ons dus het schoonmaken.

De normale weet je verder, dus daar hoef ik je niks over te vertellen.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Pluter

Bericht door Pluter » 07 okt 2009, 23:08

Cees schreef:Het self cooking , is eigenlijk een uitgebreid programma waarin vele dingen staan geprogrammeerd...dat kan handig zijn als je met veel mensen werkt die niet erg bekwaam zijn.
yep... Erg "hufterproof".
Maar je kan ook zelf programma's maken. Ik heb bijv. wel 's cook 'n hold achtige dingen etc in elkaar gedraaid.

Dat software-gedeelte kan je dus wel zonder denk ik (hangt van je bedrijf af). Maar de SCC kan lage temperatuur stomen, halve kracht ventilator en hij heeft een regelbaar vochtpercentage bij het combi-steamen. Ik heb weleens met goedkopere modellen gewerkt die dat niet konden en dat is vervelend. Je zou effe met Rational moeten checken of deze dingen ook op een goedkoper model zonder "disco-interface" beschikbaar zijn..
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 08 okt 2009, 00:25

Ja halve kracht , vochtregulatie en op lage temp stomen kan ook met de gewone steamer. Met de scc kun je wel de kracht nauwkeuriger instellen.

Ik weet niet wat het je kan schelen in geld...?Prijzen weet ik niet precies meer. als het om honderd euro gaat, dan zou ik zeker voor de scc gaan, als het om duizenden gaat zou ik voor de normale gaan.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

sjaak

Bericht door sjaak » 08 okt 2009, 16:43

Rational SCC clonen van Metos en electrolux zijn net zo goed alleen het service contract moet je er appart bij afsluiten.
Zeker de moeite om even naar te kijken.
ik zeg clonen maar het is eigenlijk dezelfde oven alleen een stuk goedkoper.

Rick_Qra

Bericht door Rick_Qra » 08 okt 2009, 20:44

Wat we willen is een lease contract afsluiten.
Elke 5 jaar krijg je dan de kans om hem af te kopen zeg maar of je krijgt gewoon een nieuwe oven.
De prijs verschilt 1500 euro over 5 jaar lease, 7 euro per week. dus niet heel schrikbarend.
Bij die lease prijs zit trouwens al het onderhoud, man uren, materiaal kosten, alles!
Dus dat is wel mooi geregeld.

Pluter

Bericht door Pluter » 08 okt 2009, 22:23

sjaak schreef:Rational SCC clonen van Metos en electrolux zijn net zo goed alleen het service contract moet je er appart bij afsluiten.
Zeker de moeite om even naar te kijken.
ik zeg clonen maar het is eigenlijk dezelfde oven alleen een stuk goedkoper.
Heb ook wel eens zoiets Culion gezien; inderdaad hetzelfde. Maar pas op dat je wel een kloon te pakken hebt en geen immitatie. Ik heb met apparaten van Palux/Leventi/Electrolux gewerkt die op papier hetzelfde kunnen, maar die waren allemaal om te janken... Als je bij de baas wegkomt met een lease-contract bij Rational zelf zou ik er zeker voor gaan, scheelt een hoop frustratie.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

wimweerelt

Bericht door wimweerelt » 27 nov 2009, 23:38

Werken nu al 5 jaar met SCC, voordien Leventi Master...? Uiterst tevreden, massa's programma's al voorgeprogrammeerd, deze kan je volledig aanpassen nar eigen wens, praktisch alles is te regelen en bij te sturen. Wij gebruiken hem tijdens mise en place vooral met zelfgemaakte programma's, tijdens de dienst op een standaard eigen programma van combisteamen, waarbij het vochtpercentage en luchtsnelheid steeds wordt aangepast al naargelang wat erin gaat.
Overgaan van convectie naar stoom en anders om gaat bijzonder snel. Ook het geluidsniveau is veel lager dan vroeger bij Leventi, onderhoud is echt niks, tabletjes erin en graad van vuilheid instellen, de dag erna blinkende ovenkamer (tabletjes zijn niet de goedkoopste). Onze oven heeft extra optie van gas, wordt dus warm via gasbrander, sturing is uiteraard electronisch. Voor ons zeer goede keuze, heel tevreden over. Ook gegevens van Electrolux bekeken, is inderdaad op gebied van mogelijkheden bijna of helemaal gelijke, enkel heb nog niemand gevonden die er al ervaring mee heeft.

Plaats reactie