Mooi filmpje Alinea

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Cees
Contacteer:

Mooi filmpje Alinea

Bericht door Cees » 20 sep 2009, 18:52

Mooi , erg mooi!
http://www.eatmedaily.com/2009/08/killer-alinea-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Cees Timmerman
Contacteer:

Re: Mooi filmpje Alinea

Bericht door Cees Timmerman » 20 sep 2009, 21:10

Erg mooi is nog voorzichtig uitgedrukt waarde naamgenoot. De eeuwenoude discussie: is koken kunst of een ambacht? doet hier weer opgeld. Dit lijkt toch verdraaid veel op kunst met een hele grote K, en dan nog ambachtelijk bereid.
Wel frustrerend zo'n filmpje, ik krijg er een minderwaardigheids complex van :D .

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Niels » 20 sep 2009, 22:35

Heel mooi filmpje, zeer indrukwekkend.

Bunzing

Bericht door Bunzing » 25 sep 2009, 21:15

Ja echt heel vet. Wel ff kwijlen.
Maar ff tellen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.........stuk of 20 koks?? Voor 60 pax??
Wat zouden ze daar over houden aan het eind van 't jaar??
Om dan nog maar te zwijgen over het servies......of nou ja...... euh.......de presentatie. Kolere als je het over vet hebt...Die dingen waar ze een dingetje aan hangen.....zucht.
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 25 sep 2009, 22:13

het punt is dat in dat soort restaurants veel stagaires lopen...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 26 sep 2009, 00:03

Cees Timmerman schreef:Erg mooi is nog voorzichtig uitgedrukt waarde naamgenoot. De eeuwenoude discussie: is koken kunst of een ambacht? doet hier weer opgeld. Dit lijkt toch verdraaid veel op kunst met een hele grote K, en dan nog ambachtelijk bereid.
Wel frustrerend zo'n filmpje, ik krijg er een minderwaardigheids complex van :D .
Inderdaad, je hebt gelijk. zijn mischien niet de juiste woorden, maar ik bedoel het net zoals dat jij het ervaart :) Kunst met ambacht tot in perfectie! En dan nog ervoor zorgen dat die keuken er ook naar draait als een geoliede machine...incl stagaires die dat moeten doen. Ongelovelijk veel respect!
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Bunzing

Bericht door Bunzing » 26 sep 2009, 01:58

Cees schreef:
Cees Timmerman schreef:Erg mooi is nog voorzichtig uitgedrukt waarde naamgenoot. De eeuwenoude discussie: is koken kunst of een ambacht? doet hier weer opgeld. Dit lijkt toch verdraaid veel op kunst met een hele grote K, en dan nog ambachtelijk bereid.
Inderdaad, je hebt gelijk. zijn mischien niet de juiste woorden, maar ik bedoel het net zoals dat jij het ervaart :) Kunst met ambacht tot in perfectie! En dan nog ervoor zorgen dat die keuken er ook naar draait als een geoliede machine...incl stagaires die dat moeten doen. Ongelovelijk veel respect!
Tja...zullen wel andere stagiares zijn dan die wij allemaal krijgen... :? Maar zeker veel respect. Trouwens er zitten bij mij soms ook goede stagiares bij.
Ik ga volgend jaar weer naar de States, op de bike van Chicago naar LA. De eerste stop wordt zeker Alinea. Mooi begin van de reis.
Ik ga binnenkort reserveren...hopelijk hebben ze nog een tafeltje voor 2.
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

lowie

Bericht door lowie » 26 sep 2009, 19:20

Ieder minuut personeel kost in Belgie minstens 40 euro cent, als je weet hoeveel er in een resto werken dan weet je ook dat dit enkel in zeer selectieve restos kan !!

hoeveel klanten willen 400 a 500 euro per persoon nog betalen ??

Will

Bericht door Will » 26 sep 2009, 20:25

Tjah, pak een willekeurig restaurant uit de Pellegrino top 50 en reken maar dat er minimaal 10 stagaires rondlopen die 12-16 uur per dag lopen te beuken. Ken wel wat van die verhalen. (met name Spaanse en Franse) Met zijn achten in een kelder van 3 bij 4m van het restaurant in stapelbedden...werken, slapen, werken, slapen met een beetje pech twee weken op rij als ook het ene vrij dagje vervalt. Maargoed, na een maandje of 4 bikkelen opent het ook wel weer deuren die voor anderen gesloten blijven.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 26 sep 2009, 23:20

ach..was bij Robuchon in parijs een week. Gewoon lekker breaken daar hoor... :wink:
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Tim

Bericht door Tim » 27 sep 2009, 08:04

Nog leuke dingen gezien daar bij Robuchon Leo? 3* zaak? is het niveau hoger dan een 3* zaak waar jij al had gewerkt? Nog aparte dingen geproefd of gegeten?
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 27 sep 2009, 08:28

was 2 sterren, wel veel leuke dingen. Maar, het is een zaak die niet zo kookt als bijvoorbeeld Gagnaire. Bevalt mij wel.
www.koksforum.nl

Plaats reactie