Wijnbar in Eindhoven

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Guido

Wijnbar in Eindhoven

Bericht door Guido » 24 aug 2009, 23:22

Sinds een half jaartje is er een wijnbar in Eindhoven genaamd jiu.nu, jiu is chinees voor wijn en de .nu is van de webshop. Ik ga hier vanaf volgende week aan de slag als leerling maar ben wel benieuwd wat jullie van het concept vinden.
de site is www.jiu.nu

ben benieuwd naar de reacties

Grtz

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Wijnbar in Eindhoven

Bericht door Leo » 24 aug 2009, 23:28

site ziet er goed uit. Niet af nog?

Houd ons maar op de hoogte, wij komen zeker langs. Wij zijn fan van wijnbars, zeker als er goed eten beschikbaar is.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Guido

Bericht door Guido » 25 aug 2009, 14:41

Leo schreef:site ziet er goed uit. Niet af nog?

Houd ons maar op de hoogte, wij komen zeker langs. Wij zijn fan van wijnbars, zeker als er goed eten beschikbaar is.
de site is al wel af je moet alleen naar rechts of links scrollen, `t zit een beetje apart in elkaar;)

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 25 aug 2009, 21:26

Ziet er wel leuk uit. Maar als rechtgeaarde vakidioot toch wat zeuren. De tekst verbergt zich achter de omkadering. Dit is op Safari 4.0.3. Jammer, een deel van je bezoekers kan de Flash content niet eens lezen. Vermoedelijk alleen getest op Internet explorer?

Dat is wat veel sites fout doen. Flash is leuk en oogt op 't eerste zicht professioneel, maar wie het lettertype wat groter zet, of een andere browser gebruikt, kan niet alles lezen. En zonder Flash is dat geen probleem, dan verschijnen automatisch scroll balkjes, maar ja, 't onderwijs leunt zeer zwaar op Adobe's producten en vergeet meteen de standaarden te onderwijzen...

Guido

Bericht door Guido » 26 aug 2009, 13:59

cyrano schreef:Ziet er wel leuk uit. Maar als rechtgeaarde vakidioot toch wat zeuren. De tekst verbergt zich achter de omkadering. Dit is op Safari 4.0.3. Jammer, een deel van je bezoekers kan de Flash content niet eens lezen. Vermoedelijk alleen getest op Internet explorer?

Dat is wat veel sites fout doen. Flash is leuk en oogt op 't eerste zicht professioneel, maar wie het lettertype wat groter zet, of een andere browser gebruikt, kan niet alles lezen. En zonder Flash is dat geen probleem, dan verschijnen automatisch scroll balkjes, maar ja, 't onderwijs leunt zeer zwaar op Adobe's producten en vergeet meteen de standaarden te onderwijzen...
hey cyrano heb zelf de site niet gemaakt ik ga er van de week beginnen om lekker te kokkerellen en te leren, maar ik zal het doorgeven.
b.t.w heb zelf firefox en heb geen problemen met de site
thnx voor de tip

Guido

Bericht door Guido » 28 okt 2009, 20:30

effe een update

nu bijna 2 maanden aan het werk bij dit bedrijf en het bevalt me enorm, ben heel veel aan het leren over wijn&spijs combinaties maar hoe kan dat ook anders in een wijnbar. Leuk werken met een afwisselend menu waar ik veel vrijheid in krijg en daarnaast een a la carte kaart. Het werken en communiceren met mijn deels chinese collega`s is enorm leerzaam, verwarrend maar af en toe ook hilarisch en iedere avond weer overladen worden met positieve reacties in de deels open keuken.
Een aanrader voor als je een keer naar Eindhoven komt

berexstone

Bericht door berexstone » 08 nov 2009, 13:40

Hallo Guido, fijn te horen dat je het naar je zin hebt en het concept aanslaat. Overigens staat deze maand in het tijdschrift 'étoile' een special over wijnbars. Op hun website étoile le guide du kun je meer informatie vinden over nummer 9. Ik ben een groot voorstander van wijnbars, vooral omdat het de brigade wakker houd. Het is een mooie uitdaging om rond wijnen van de oude wereld en vooral de nieuwe wereld interessante gerechten te verzinnen. Dat mag wat mij betreft naast een aantal gerechten uit de cuisine bourguignonne een keuken zijn met aziatische, afrikaanse of zuid-amerikaanse kruiden en invloeden. Ik kom zeer zeker eten en drinken in Eindhoven. Beveel alvast maar een goed hotel aan !

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 08 nov 2009, 14:51

Lijkt me ook erg leuk om eens te kijken. Wij gaan wel eens naar Rotterdam "En Verre".
Heerlijk zeg, dat je lekker kunt eten en proeven van verschillende wijnen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Guido

Bericht door Guido » 08 nov 2009, 23:44

leuk al deze positieve reacties
deze week overigens ook door het vakblad perswijn bekroond met een top 5 notering voor beste wijnbar, en we hopen stiekem ook op een plekje in de 100, maar dat is alleen maar hopen :roll:
en berexstone er zijn genoeg leuke hotelletjes in Eindhoven wil je echter lekker cheap maar goed slapen dan kan ik je het onderwijshotel van De Rooi Pannen in Eindhoven aanraden, dit hotel wordt door leerlingen van het laatste jaar horeca ondernemer/manager gerund.
en voor de rest hoop ik jullie snel te zien, roep maar even de keuken in dat je van koksforum bent en dan komt `t wel goed;)

Plaats reactie