truffelolie

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Maurits

truffelolie

Bericht door Maurits » 16 jun 2009, 09:38

Ik zat even een oude KvW aflevering over truffels te kijken en in die aflvering werd verteld dat truffelolie NEP is :shock: . Er zit NOOIT echte truffel in, maar wordt gemaakt met een restproduct uit de petrochemische industrie, een soort geraffineerde olie.....
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Lissie
Contacteer:

Re: truffelolie

Bericht door Lissie » 16 jun 2009, 12:16

Dat heb ik echt ook serieus nooit geweten :shock:
" In een land dat culinair ontwaakt, groeit het smaakbewustzijn " - Herman den Blijker

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 16 jun 2009, 12:38

Zelfde was "wasabi". Zit geen wasabi in maar is een combinatie van mierikswortel, azijn, mosterd, gember en nog een aantal producten. Zo krijg je mensen die er heilig in geloven dat "wasabi" een mengeling is van mierikswortel, gember en mosterd...

Btw, in sommige wasabi uit de hanos (tubes) ziet maarliefst 2% wasabi extract in ... :roll:

thebaldchef

Bericht door thebaldchef » 16 jun 2009, 12:58

heb volgens mij echt wel flesjes gezien met stukjes truffel onder in de fles.. maarja dat spull is so sterk ik denk dat zelfs sporen / resten van de truffel al veel smaak afgeven aan olie..

ik doe zelf restjes die ik heb in een fles olijfolie die ik laat staan, niet teveel natuurlijk.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 16 jun 2009, 15:27

"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 16 jun 2009, 19:50

Ik wist dat het idd rotzooi was, had die uitzending toen der tijd gezien, anders wist ik het waarschijnlijk ook niet .

Ja wasabi is idd ook zoiets dat op grote schaal gemaakt word van mierikswortel met wat kleurstof. Niet alleen de tubes, maar ook de wasabi poeder.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Nihonjin

Bericht door Nihonjin » 22 okt 2009, 19:49

Klopt van die Wasabi,

De wasabi die in Japan verbouwd wordt is veel minder sterk van smaak dan de Europese mierikswortel.

Check voor meer info hierover de laatste Saisonnier.

Zodra ik een verkenningsvakantie in Japan ondernomen heb hoop ik jullie hier meer over te vertellen.

Plaats reactie