koken op vrije dagen

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
marcin
Contacteer:

koken op vrije dagen

Bericht door marcin » 14 jun 2009, 14:42

koken jullie voor jezelf op je vrije dagen, ik kan na un week werken meestal geen pan meer zien, na al dat luxe voedsel en hele dagen staan buffelen, heb ik zo iets laat iemand anders maar es voor me koken, en als ik al zelf kook dan het liefst simpel spaghetti of balletje gehakt met groenten en aardappels
iedereen ziet wanneer ik dronken ben, maar niemand ziet wanneer ik dorst heb!

Pinxo

Re: koken op vrije dagen

Bericht door Pinxo » 14 jun 2009, 16:44

Elke dag!

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 14 jun 2009, 22:23

Ik mag ook wel graag thuis koken, en dan meestal een eenvoudige gezonde maaltijd.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 15 jun 2009, 07:26

Thuis kookt mijn vrouw, ik nooit.

Lissie
Contacteer:

Bericht door Lissie » 15 jun 2009, 09:36

Thuis kook ik nu nog elke dag, maar ik denk als ik straks in september elke dag in de keuken sta dat mijn huisgenoot het mag overnemen :mrgreen: doetie ook nog eens wat
" In een land dat culinair ontwaakt, groeit het smaakbewustzijn " - Herman den Blijker

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 16 jun 2009, 19:38

Als ik vrij ben kookt de bekende italiaanse kok Domino vaak voor me.... :D
I love defenseless animals, especially in a good gravy

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 16 jun 2009, 22:50

Ik kook vaak lekkere vis (zie de meeste foto's bij warenkennis).. gewoon heel simpel maar lekker.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle » 16 jun 2009, 22:53

Vrije dagen???
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 18 jun 2009, 20:00

Bramrhodos schreef:Vrije dagen???
ik hoor een heel klein viooltje.....
:mrgreen:
I love defenseless animals, especially in a good gravy

Nihonjin

Bericht door Nihonjin » 15 okt 2009, 00:23

Ook al beheerst het koken een groot deel van mijn tijd (werk en school), ik vind het heerlijk om nieuwe dingetjes uit te proberen!

Vooral de toko is mijn favoriet om te kijken welke ingrediënten er goed bij elkaar passen en wat ik vandaag weer kan gaan maken, soms ben ik 's ochtends onder de douche al aan het verzinnen wat ik die avond ga maken. Alleen een frietje met op z'n tijd, of lekker uit eten is ook niets mis mee vind ik.

Buiten dit soort dingen is de saisonnier die op de mat valt en 2 tot 3 keer per jaar uit eten bij chique restaurants echte inspiratiebronnen om je passie weer te doen herleven. Kun je weer versteld staan van wat er allemaal verzonnen wordt en krijg je oog voor de details in de opmaak van een bord.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 15 okt 2009, 07:50

De toko vind ik ook altijd heerlijk! Ik mag graag snuffelen in Rotterdam, alvorens eerst even langs de chinees te gaan om wat te dim summen.... :wink:
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

yrtsap

Bericht door yrtsap » 15 okt 2009, 09:17

ik hou het liefste van de één pans gerechten, dan bedoel ik geen samengestelde maaltijden. Het liefste zet ik een grilpan op, daar bak ik eerst vlees aan, dat laat ik rusten of verder garen in de oven. Vervolgens grill ik wat groenten etc in dezelfde pan, mijn favoriet is witloof. Afblussen met wat Aceto.
Het is mij voornamelijk te doen, dat ik zo min mogelijk afwas heb.. Ook geef ik eerlijk toe soms wel eens de lokale friettent te bezoeken. :mrgreen:

Nihonjin

Bericht door Nihonjin » 15 okt 2009, 23:21

Inderdaad dat doe ik ook wel eens.

Vandaag lekker kipfilets gekruid en gebloemd, lekker simpel aanbakken en een kwartiertje in de oven laten doorgaren op 140 graden. Ondertussen de spitskool geblancheerd en aangezet in boter, pureetje erbij en eten maar.

Toch kon ik het deze vrije week niet laten om een jus de veau op te zetten thuis. Zal dit dan toch een bewijs zijn van buitensporig dwangmatig gedrag? Morgen lekker lamsbout uitbenen en sous vide laten garen... Ik heb dringend een vriendin nodig.

dalanaustet
Contacteer:

Bericht door dalanaustet » 19 okt 2009, 22:15

Degene die het eerst klaar is met werk of vrij heeft kookt. Moet zeggen dat ik er niet altijd zin in heb. Vooral niet na een lange shift. Gelukkig maken we op vrije dagen veel extra stoofgerechten en pasta sauzen. Diepvries is daarmee goed gevuld voor een snel en makkelijk eten. Als ik vrij heb kook ik graag, veel vis, aziatisch en vegetarisch en indien verkrijgbaar lekkere groentes. Vrije dagen zijn ook goed gevuld met experimenten zonder tijdsdruk of onderbrekingen.

Emiel

Bericht door Emiel » 20 okt 2009, 12:27

Vanavond maak ik, Patrijs. Bij regelmaat maak/probeer ik thuis zo eens wat.

Pinxo

Bericht door Pinxo » 22 okt 2009, 08:41

komend weekeinde mag ik gaan koken op een houtfornuis in Frankrijk, yeuhhh!!
Altijd leuk om met 'echt' vuur te koken. En met van die zwaaaare gietijzeren pannen!
Zo'n ding staat de hele dag en nacht aan dus dat worden langzaam gegaarde gerechten en stoofpotjes (schijnt ook een goeie jager in dat dorp te zitten :D )

Echt heel veel zin in!

Plaats reactie