krediet crisis

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Cees Timmerman
Contacteer:

krediet crisis

Bericht door Cees Timmerman » 07 mei 2009, 12:24

Naar mijn idee zijn het aantal postings bij personeel en restaurant ervaring aardig terug gelopen de laatste tijd. Heeft dit met die vervelende crisis te maken?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: krediet crisis

Bericht door Leo » 07 mei 2009, 12:25

Goeie vraag. Misschien blijven de mensen toch bij hun baas werken. Of het is een mooie tijd om over te stappen naar een andere sector.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Airborne101

Bericht door Airborne101 » 07 mei 2009, 13:14

mijn leraar economie zei trouwens dat er in juli heel veel ontslagen zouden vallen, ook in de horeca!

het is een leraar dus hij heeft het vaak bijna altijd goed!
maar ik dacht een beetje na, juli-augustus..... net voor de vakantie, dan word het toch juist druk in de horeca!!!
somebody have an answer?

ik denk zelf dat ze bij hun baas willen blijven werken, want velen kunnen geen ander baantje vinden, denk ik...
maarja wie ben ik :P

mvg Dion

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 07 mei 2009, 21:35

Als er personeel door geldgebrek weg moet, dan moet dat. Maakt niet uit welke tijd. Dan heeft de baas er maling aan of het drukker word, hij verwacht simpelweg dat je harder werkt. Na de zomer ziet hij wel weer ...

Pinxo

Bericht door Pinxo » 07 mei 2009, 21:43

Ik vraag me af of het drukker gaat worden in de vakantiemaanden? Meestal toch een periode dat veel mensen in het buitenland uiteten gaan :wink:
Maar misschien gaan er meer mensen juist niet of korter weg dit jaar en gaanze wat meer uit eten in eigen land, ik hoop het maar!
'
Wat merken jullie eigenlijk van "de reccesie" minder druk? minder voor- nagerechten? drankomzet die terugloopt?
Ik merk dat bedrijven wat zuiniger worden maar particulieren nog niet echt...

Pluter

Bericht door Pluter » 07 mei 2009, 23:53

De huidige situatie plus de gebruikelijke omzetdaling (in bijvoorbeeld het hotelwezen in de randstad) tussen pakweg juni en oktober zal er wel voor zorgen dat het e.a aan contracten niet verlengd wordt.

Laten we bij deze afspreken dat, mochten de personeelskosten-strebers ons in de aanloop richting kerst weer nodig hebben, we met z'n allen twee keer zo hoge salaris eisen stellen!:twisted:
Verder maar een beetje lief zijn voor bazen die wel hun best doen personeel te behouden.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

roland

Bericht door roland » 08 mei 2009, 10:00

ik denk dat het wel met de crisis te maken heeft
mensen doen niet meer zo van we doen de tuin met het mooie weer laten we nog wat plantjes kopen
wat doen we vanavond hapje eten okee
nee mensen doen geen 3 dingen meer ze letten op het geld en maken daarbij een keuze wat word het
ze doen er maar 1
denk ik

Airborne101

Bericht door Airborne101 » 08 mei 2009, 11:28

Pinxo schreef:Ik vraag me af of het drukker gaat worden in de vakantiemaanden? Meestal toch een periode dat veel mensen in het buitenland uiteten gaan :wink:
Maar misschien gaan er meer mensen juist niet of korter weg dit jaar en gaanze wat meer uit eten in eigen land, ik hoop het maar!
'
Wat merken jullie eigenlijk van "de reccesie" minder druk? minder voor- nagerechten? drankomzet die terugloopt?
Ik merk dat bedrijven wat zuiniger worden maar particulieren nog niet echt...
bij mij op het werk, is alles gehalveerd, nu word het weer drukker, maar een maand, 2 maand geleden...
normaal 2 bakken schnitzels paneren, en toen 1 bak, enz enz... alles werd gehalveerd... behalve me loon dan,, gelukkig...
daar in tegen werden mijn werktijden ook wat minder.

Mvg Dion

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 08 mei 2009, 11:41

Welkom in de horeca ... heeft weinig met krediet krisis te maken. Je hebt het hoog seizoen en het laag seizoen. Wij hebben ook nog ons laag seizoen achter de rug waar de keuken pas om 5 uur open gaat om maandag, dinsdag en woensdag. Nu word het langzaam weer drukker en in de zomer zitten we elke vrijdag, zaterdag en zondag weer bommetje vol.

Plaats reactie