Exclusive Line Pannen

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Surksum

Exclusive Line Pannen

Bericht door Surksum » 01 mei 2009, 11:42

Iemand ervaring met deze spullen?
Ik zie ze op marktplaats staan voor rond de 200 euro.
De opa van mijn vriendin heeft 3 stuks aan de deur gekocht voor waarschijnlijk te veel geld, die man is niet meer in staat om zelfstandig met zijn geld om te gaan en hij weet niet eens meer voor hoeveel hij ze gekocht heeft.
Ik heb 1 set van hem gekregen en wil de andere 2 graag voor hem verkopen.
Is het goed spul of niet de moeite waard?
Het ziet er allemaal vrij degelijk uit en is behoorlijk zwaar.

Hier staat bovenaan een foto:

http://exclusiveline.net/dpannen.html

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Exclusive Line Pannen

Bericht door Leo » 01 mei 2009, 15:06

Afbeelding

dat koop je toch niet...wat een onzin.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 01 mei 2009, 22:55

Leo schreef:Afbeelding

dat koop je toch niet...wat een onzin.
Ik citeer:
die man is niet meer in staat om zelfstandig met zijn geld om te gaan en hij weet niet eens meer voor hoeveel hij ze gekocht heeft.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 02 mei 2009, 09:35

Goed, ik geloof het niet eens.

Anyway,
Dit mag je niet aan iemand anders verkopen. :D
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Surksum

Bericht door Surksum » 06 mei 2009, 11:47

Het ziet er allemaal redelijk uit... ook qua afwerking, kan iemand zijn reactie misschien onderbouwen?

En wat geloof je niet Leo?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 06 mei 2009, 12:16

Ik had even het vermoeden dat het weer zo'n verkoop bericht was. Netzo als een tijdje geleden met die messen sets.
Die pannen, die aan de deur koopt..tja..ik geloof gewoon niet dat iets kan zijn.
www.koksforum.nl

Maurits

Bericht door Maurits » 06 mei 2009, 12:36

Het ziet er wellicht redelijk uit, maar die pannenset is vermoedelijk niet zo best. Hier een aantal argumenten:

1. de website, die geeft te weinig info over de makelij van de panne en de historie van het bedrijf;
2. het van man-tot-man/aan de deur verkopen is twijfelachtig, de meeste kwaliteitsproducten worden gewoon via winkels verkocht;
3. de rasterbodem van de bakpan lijkt verdacht veel op de bekende Novogrill pannen van Fissler (topmerk!). Het lijkt dus om imitatiemateriaal te gaan;
4. de pannenset is duur, zeker aangezien het niets speciaals is. Het zijn gewoon rvs-pannen met een aluminiumkern in de bodem. Pannen met vergelijkbare specificaties kan je kopen van gerenomeerdere (en goedkopere) merken als Sola.

Overtuigd?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Maurits

Bericht door Maurits » 06 mei 2009, 12:41

O ja, hoe beter je kijkt naar die website, hoe erger het wordt. Bij de kwaliteitskenmerken staat "Oven bewijs tot 220C". Moehahahaha, dat is me even professioneel vertaald uit het Engelse "oven-proof".....
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

pascalrandwijk

Bericht door pascalrandwijk » 03 apr 2010, 12:27

goede dag

ik heb laatst een setje gekocht bij een klant voor 25,00 euro maar er staat nergens of ze we lof niet goed zijn in het gebruik wij kan mij daar iets over vertellen

Will

Bericht door Will » 04 apr 2010, 01:16

Ehm, deze ommerking is net 3 dagen te laat geplaatst?

inekevanakkeren

Bericht door inekevanakkeren » 30 mei 2010, 17:49

Hoi allemaal,
Ik heb jullie reacties en vragen betreffende de pannen gelezen.
Ik kan jullie gerust stellen dat het inderdaad ideale pannen zijn om mee te koken.

Je kunt namelijk met een pit uit de voeten. je stapelt ze zo op elkaar dat je een doorvoer van warmte krijgt.
gewassen groenten onder, aardappelen rijstof pasta in het vergiet erboven dan een pan als deksel ondersteboven erop en het kleine pannetje soep daar weer bovenop en koken maar. of het vlees onderin , daarboven aardappelen etc met het deksel en daabovenop de groente. Het is even uit proberen wat voor jou het beste werkt. Je kunt ook in elke pn afzonderlijk koken op een aparte pit. Kookgelegenheden kan op alles. van gas tot inductie.
Op het moment dat de thermostaat van de bovenste pan naar het rood gaat kun je of je energiebron laag zetten en afhankelijk van je kooktijd voor je gaat eten uit zetten. Stel ik heb 15 minuten om te koken dan zet ik de gas zacht. heb ik een uur dan draai ik de gas gewoon uit en gaart het eten vanzelf verder. Nog een voordeel je kunt koken en braden zonder toevoeging van water en vet. Aardappelen rijst en groente even wassen, water eraf en koken maar, je daarom ook eigenlijk geen zout toe te voegen omdat je de natuurlijk mineralen optimaal behoud. Het vlees leg je gedooid of vers in de pan deksel erop en het gaart eerst in de eigen vleessappen, bij thermostatknop einde groen lage pir en het gaat heerlijk bruinen. Ik gebruik eigenlijk geen kruiden meer zodat ik de optimale smaak van het vlees proef. Ik was al geen vleeseter maar vind het nu veel smakelijker. Zeker mag je met braad,margarine en kruiden in de pannen het eten bereiden.
Schoonmaken van de pannen is heel simpel. Beetje water met afwasmiddel en schoon zijn de pannen. ze mogen ook in de vaatwasser alhoewel ik adviseer om de deksels met thermostaatknop toch handmatig te doen. De pannen kunnen ook in de oven tot 220 graden .

Ik weet dit omdat ik onlangs zelf een set heb aangeschaft, uitgeprobeerd en er zeer tevreden over ben.
Daarnaast is de prijs eigenlijk belachelijk omdat een volledige set gekocht op een party bijna 1900 euro moetopbrengen.
dus is 200 euro waar jullie het over hebben een lachertje

Veel kook plezier en eet smakelijk

groetjes ineke

inekevanakkeren

Bericht door inekevanakkeren » 31 mei 2010, 21:29

ja ik heb ervaring met deze pannen.
Heerlijk koken zonder water. Aardappel wassen en geen water meer toevoegen of afgieten. groenten idem. vlees en vis bakken en stomen zonder margarine. zelfs ongezouten en ongekruid een heerlijke puur de natuur een smaakvolle maaltijd op je bord.
verkorte kooktijd en als je het doorhebt maar een kookgelegenheid te gebruiken. kan van gas naar inductie dus wat let je.
de braadpan kost nieuw vierhondernegentien euro en met een garantie van dertig jaar zit je heel erg safe. koken tot de thermostaat uit het groen wil verdwijnen en pitje uit als je de boel kunt laten garen en ander het pitje omlaag.

veel kookplezier en eet smakelijk
Ineke

Plaats reactie