Prijsklasse keramische messen

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
svdveen

Prijsklasse keramische messen

Bericht door svdveen » 08 apr 2009, 15:01

Heb recentelijk een keramisch mes geprobeerd en ben er erg over te spreken.
Ik heb bewust een flink goedkope uitvoering genomen om het eens uit te proberen. Maar zelfs met dat onergonomische heft snijdt het als een tierelier!
Ik heb 'm redelijk intensief gebruikt en kan nog niet ontdekken dat 'ie minder scherp is geworden.

Nu mijn vraag:
Als ik nu een duurder keramisch mes koop, is het mes dan (normaal gesproken) nog scherper dan wat ik nu heb? Of is het alleen een kwestie van andere gewichtsverdeling en ergonomie als je een keramisch mes uit een andere prijsklasse neemt? Je kunt messen vinden van 100-en euro's, die van mij was maar een eurootje of 60..... Waar zit 'm het verschil nu echt in? Slijtage en scherpte kan het volgens mij niet echt zijn of heb ik dat mis?

Ik sta open voor nog andere informatie over keramische messen als jullie die hebben!
Bedankt alvast.
Sander.

svdveen

Re: Prijsklasse keramische messen

Bericht door svdveen » 24 apr 2009, 10:03

Even een duwtje omhoog in de lijst.... Er is toch wel iemand die wat meer info heeft?? :(

Alvast bedankt.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Prijsklasse keramische messen

Bericht door Leo » 24 apr 2009, 15:01

heel goed. Die keramische messen ben ik geen fan van. Merk dat wel vaak afbreken.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Plaats reactie