ijsmachine

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
KNL

ijsmachine

Bericht door KNL » 04 apr 2009, 03:18

hoi mensen, ik zou graag wat willen experimenteren met sorbets en roomijs, maar daarvoor moet ik dus een ijsmachine aankopen,
heeft iemand tips of types met wat ik best koop?

vriendelijke groetjes!

aRRigOO
Contacteer:

Re: ijsmachine

Bericht door aRRigOO » 07 apr 2009, 16:06

Voor thuisgebruik is de Nemox Gelatissimo een aanrader. Ben er zelf heel erg tevreden over.

Nutcake

Bericht door Nutcake » 08 apr 2009, 13:23

Heuhj, ik heb zelf de musso classica.

( kleine sorbetiere ) maar zeer geschikt voor roomijs, slaat er alleen iets minder volume in....
prima te betalen 600 euro ( en het is gewoon plug en play dus koelen en draaien in 1 )
inhoud van 1,5 liter.
heb em zelf bestelt bij beuk en die kwamen em gek genoeg gewoon bij mij thuis afleveren, wel met een frons maar ach...

ik heb em nu al 4 jaar en met redelijk instensief gebruik nog nergens last van gehad,
kan wel een beetje rumoerig zijn dus als je hem in de schuur kan dumpen kan ik dat wel aanraden.

mja, voor de rest zijn er natuurlijk veel mooiere apperaten noem een pacojet/ lady-b. maar dat is een hele andere prijsklasse natuurlijk.

succes met je quest for icecreamachine!
Revenge is a meal best served cold.

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 08 apr 2009, 13:39

én een pacojet is niet alleen maar handig voor ijs, ook erg goed te gebruiken voor gladde coullis, velouté's, sauzen en zelfs degen.

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 08 apr 2009, 15:43

Hoe lang duurt het invriezen?
Hoeveel ijs kan je nou in zo'n machine maken?

Industrieel ijs komt ongeveer op 1 Kg = 2 liter.

Van de Nemox Gelatissimo geeft de fabrikant op 1,7 liter en dan 1.100 g ingrediënten. Dat is dan 550 ml?

Van de Musso classica vind ik via Google vnl. links naar aggregator sites die dan ook nog fout zijn. Eén site heeft het over 3 liter, wat me erg veel lijkt. De paar andere die ik zo direct vind, geven alleen de buitenafmetingen e.d. op. En Nutcake meldt 1,5 liter.

Qua prijs zijn die twee ongeveer gelijk, 600 euro.

Ik zoek ook zo'n machine, maar dan met een effectieve inhoud van 2 liter of zo. Ik heb nu zo'n roer machientje dat je in de diepvries schuift. Maar door het snoer sluit de diepvries niet goed meer en ik maak dus vaker ijs "met de hand" dan in dat machientje.

En nog een vraag; gezien 't lawaai, draait die compressor constant bij het bereiden van ijs? Of gaat die aan en uit zoals bij een koelkast?

Plaats reactie