open brief aan pluter en bramrhodos

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Gesloten
joost
Contacteer:

open brief aan pluter en bramrhodos

Bericht door joost » 04 feb 2009, 23:12

Beste collegae,

aangezien het onderwerp gesloten is heb ik maar een nieuw onderwerp aangemaakt.

In 1e instantie zag ik een serieuze vraag van een jonge jongen (tenminste, nam ik aan) die moeite had zich staande te houden in de keuken.
Ik ben op dit forum gekomen om kennis op te doen en kennis te delen.
Zeker de jonge vakgenoten hebben af en toe een steuntje nodig in onze zware tak van sport.

Hoe het voor jullie is weet ik niet, maar voor mij is het een levenswijze waar ik af en toe een zware prijs voor heb moeten betalen. (en nog steeds met liefde)
Als er dan zo'n jonge jongen komt met zijn vragen, probeer ik hem voor mijn fouten te behoeden.
Mijn intenties zijn puur en zonder enig eigenbelang.

Op het moment dat we dit serieuze forum, waar vakgenoten elkaar kunnen ontmoeten, gaan bezoedelen met dit soort virtuele onzin, denk ik dat de doelstellingen van de oprichters door het slijk gehaald worden.

Geintjes zijn leuk, ik heb erg gelachen op de topics "keukenspreuken" en "keukengrappen".
Ik kan alleen de humor van jullie niet zien.

Mocht het jullie doelstelling geweest zijn om dit forum te verzieken, kan ik jullie complimenteren. Dan is jullie opzet geslaagd.
Mocht dit eigenlijk niet het geval zijn geweest, ga ik er van uit dat jullie ons voortaan verschonen van dit soort onzin, en dat soort grappen op fok.nl of zo plaatsen.
Uiteraard worden jullie normale bijdragen zeer op prijs gesteld.
Mochten jullie van plan door te blijven gaan met dit soort geneuzel, informeer me dan even zodat ik me kan afmelden.
Met vriendelijke groeten,

Joost

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: open brief aan pluter en bramrhodos

Bericht door Leo » 04 feb 2009, 23:33

Een gezonde mengeling van humor en serieuze zaken is nodig op het forum. Zelfs als is het vorige verhaal tot een abrupt einde gekomen, zitter er wel degelijk mooie en serieuze verhalen in.
Iedereen kan daar voorzich zelf de conclusie uit trekken. Want, of het nou een grap was of niet...het kan wel aan de orde van de dag zijn.

Ik wil uiteraard niet dat belangrijke mensen voor het forum er mee stoppen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 04 feb 2009, 23:52

Ik heb het ook gelezen allemaal, en me er maar een beetje van gedistancieerd..omdat ik het gewoon gelul vond!..Nu ik lees dat had allemaal sarcasme etc was....tja, de starters moeten wel begrijpen dat als je iets typt/schrijft ..dat je dan sarcasme niet tot moeilijk kan onderscheiden, omdat je er geen gezichtsuitdrukkingen bijziet...soms kun je daardoor ook wel lullig of bot overkomen op forums en tijdens bijvoorbeeld een chat, zonder dat je het zo bedoeld, je ziet immers geen gezicht en alleen maar letters. Daarom kun je misschien maar beter tekens gebruiken als je bepaalde schrijfwijzen wilt laten overkomen.

Vriendelijke groet,

Cees
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle » 05 feb 2009, 00:51

Joost; als eerste bedankt voor het stellen van deze open brief.
Bij deze zal ik uitleg geven aan de beweegredenen van het onderwerp mijnerzijds.
Wat mij al een tijdje opviel in dit forum dat alles zo droog en überserieus werd behandelt, terwijl dit in het echte leven helemaal niet zo is natuurlijk. Wat de meeste koks in mijn omgeving vooral kenmerkt is een tering zooi goeie humor.
Goeie vakkennis en het overdragen van die kennis en informatie is natuurlijk zeer belangrijk, maar een portie sarcasme daar doorheen spekken kan weinig kwaad, als ik namens mijzelf spreek.
Ook ik heb de zware leerjaren gehad, ploeteren in restaurants van s morgens vroeg tot s avonds laat voor een zeer bescheiden (k*t) loontje omdat ik dit vak het mooiste vak van de wereld vind.

Het is absoluut niet de bedoeling dit forum te verzieken, in tegendeel zelfs. Dit forum is heerlijk als naslag, om snel wat info te vergaren over bepaalde produkten etc etc.
Wat we probeerden te bereiken heeft een ommekeer gemaakt in de negatieve zin.
Misschien lag het sarcasme er niet dik genoeg op, en hadden we inderdaad smilies en zo toe moeten voegen, maar ik had het idee dat de berichten al wat over de grens gingen van wat koks normaal zouden moeten vinden en dat er anders, op een meer humoristische wijze gereageerd zou worden.
Ook een grap was het alleszins niet, aangezien er natuurlijk wel een serieuze kant aan dit vehaal zit: nl. er wordt geslijmd in keuken, en sommige mensen zijn daar de dupe van.
Ook is er misschien wel een verandering gaande in de huidige horeca, dmv een kredietcrisis, waardoor iedereen misschien wel wat egoistischer en eigengereider wordt.

Het ietwat belerende toontje van Joost staat mij iets minder aan, aangezien ik niet denk dat je je over een onderwerp kan zeggen dat dit een heel forum verziekt, noch dat je kan zeggen dat je door 1 onderwerp in een forum, jezelf zou gaan afmelden, je bepaalt uiteindelijk zelf wat je leest en nog belangrijker: waar je op reageert.
Als ik mij irriteer aan een bepaald onderwerp op een forum, bepaal ik zelf of ik er wat tegen doe, of dat ik het links laat liggen. enige empathie mijnerzijds is hier vanzelfsprekend
We zijn allemaal maar gebruikers van dit prachtige forum( veer in de anus van Leo) :lol:

Samenvattend: dat sarcasme zonder tekentjes en smilies niet aansloeg, vind ik jammer, enige naieviteit is hier wel te bespeuren, maar helaas.
Het was een leuk bedoeld onderwerp, en ik denk/hoop dat de meesten op dit forum het met me eens kunnen zijn (Polletje, iemand??? :wink:
Maar soi, t is over met de pret and back to business as usual, I guess?
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 05 feb 2009, 01:04

Met naïef heeft dat natuulijk niks te maken..heb ook geen zin om dat aan mensen uit te gaan leggen..jullie maakten een grap..prima!! maar l*l dan niet alsof wij domme naïefe mensen zijn. Jullie speelden het uiterst serieus..dus was er geen sarcasme te bespeuren. Nou is de grap klaar...we zijn erin getrapt en dan zijn we naïef? Wat een slap gelul.

En nu lijkt het me leuker om weer gewoon leuk met elkaar om te gaan.....en tuurlijk grappen horen daar ook bij! Zonder dat we mekaar gaan zitten lopen te morren! We zijn hier alllemaal om het leuk te hebben!

'
Laatst gewijzigd door Cees op 05 feb 2009, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle » 05 feb 2009, 01:17

Heb het bericht gewijzigd. Cees, sorry voor mijn ietwat snelle reactie

Doel blijft: info uitwissellen, en tussendoor een dolletje maken. Ik heb diep respect voor iedereen hier op het forum.
We doen allemaal hetzelfde in het zelde pakkie.
Laatst gewijzigd door Amazingtruffle op 05 feb 2009, 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 05 feb 2009, 01:19

dat domme ...vond ik zelf ook misplaatst, en daarom had ik het eruit gehaald ...maar je was het voor..daar mijn oprechte excuses voor.

Pluter

Bericht door Pluter » 05 feb 2009, 02:23

Beste Joost,

Ik denk dat ik in mijn laatste post redelijk uitvoerig de beweegredenen, omtrend het discussieren over dit onderwerp, gemotiveerd heb. Dat de toon die ik daarbij gevoerd heb niet in de goede aarde is gevallen moge duidelijk zijn. Maar realiseer je alsjeblieft: het is mij niet te doen om te treiteren of mensen weg te pesten!
En zoals je zelf al aangaf, valt er wat dat betreft op andere fora veel meer (en veel makkelijker) "eer" te behalen.

(Speciaal voor Cees heb ik het woord "eer" even tussen aanhalingstekens gezet. Dit omdat ik namelijk altijd mijn wenkbrauwen iets oplicht als ik een sarcastische opmerking maak. :wink: )

Af en toe, "heeeeeeeeeeeel soms", heb ik (of wij: BR en ik) wel eens het idee dat dit forum niet echt een weerspiegeling is, van wat er in de praktijk op de werkvloer leeft. En als ik aan mijn directe collega's vertel dat ik hier weleens actief ben, krijg ik vaak het gevoel dat ik mij daarvoor zou moeten schamen.. "gelukkig brengen een paar welgemikte bakkies koffie mijn onberispelijke reputatie weer op normaal niveau

(Ga ik goed met mijn accenten Cees?)

Graag wil ik je er ook nog even op attenderen dat er een funktie binnen dit forum bestaat, waarmee je mij als vijand kan instellen. Je zal dan automatisch al mijn posts negeren. Mocht dit niet genoeg zijn, stuur mij dan een PB en dan zal ik degene zijn die zich terug trekt (lijkt me wel gepast in dit geval). Hopelijk hoeft het niet zover te komen.

Als dit onderwerp je oprecht raakt, raad ik je aan dit op je eigen manier voort te zetten. Ik beloof je dat ik me er niet in zal mengen.

Tot slot een gepaste, koksforum-stijl, quote van dhr. Marco Pierre White (een geniale tiran!):
"in the end of the day, it's all just cooking
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 05 feb 2009, 02:44

Je snapt er nog niet veel van, maar goed..het sarcasme naar mij toe komt erg duidelijk over , doe wat je wilt!<---sarcasm ON In mijn ogen ben jij gewoon een flapdrol. :wink: :wink: sarcism OFF--->
heeeey weer een knipoog

"in the end of the day, it's all just cooking!"

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 05 feb 2009, 08:44

Ik geloof dat de er weer even voldoende is gezegd. Haal die veer er maar weer uit.

Get back to work! :mrgreen:
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Gesloten