Positief Onderscheiden

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Amazingtruffle
Contacteer:

Re: Positief Onderscheiden

Bericht door Amazingtruffle » 04 feb 2009, 01:15

Oke..

De eerste reacties op de eerste 2 berichten, van Pluter en mijn persoontje waren leuk. De personen in kwestie zagen het sarcasme er nog niet afdruipen en gingen er serieus op in.
We bleven een beetje voeren, en er kwamen meer half verongelijkte reacties terug, die op zich best vermakelijk zijn om te lezen.
Slijmen is inderdaad "fout" al doet iedereen er (onbewust) wel aan, van afwasser( heeft ook zijn favo koks) tot chef( extra amuse als u bij een krant oid werkt, of collega bent)
Het feit dat niemand daadwerkelijk door had dat de berichten hier op dit onderwerp van zowel Pluter als mij met een licht cynisch sausje overgoten waren, en er op in gingen als of zij in hun eigen keuken genaaid werden, valt mij op!

Ik heb het idee dat alleen Leo en waarschijnlijk een aantal meelezers wel het sarcasme zagen.
En de reacties van bepaalde personen zeggen dus duidelijk meer over henzelf!

Dit is een leuk onderwerp om te bespreken, omdat we als kok niet de hele dag bezig zijn met wie er nu weer een ster gaat verliezen of verkrijgen, en wat de ideale temperatuur is om een mooie merengue te krijgen, maar er wordt vooral veel plezier gemaakt in de keuken lijkt mij. Ook een hoop leedvermaak en sarcasme. Of is dat in het zuiden des lands zoveel anders?

Koks die zeggen alleen maar met koken bezig te zijn, en niet de andere leuke schaduwkanten van ons vak te zien, walg ik persoonlijk van. Get a life!
Er zijn juist zoveel dingen BUITEN het koken om die ons vak leuk maken! De dolletjes, elkaar overal en altijd tegenkomen, overal op de wereld kunnen werken, noem het maar op!

Ook ik zal dit onderwerp niet echt meer voeren, tenzij daar aanleiding voor is.
Dichtgooien van het onderwerp zou zonde zijn, ik sluit me daarin bij aan bij Pluter.

Kunnen we nu weer een beetje lachen??
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos » 04 feb 2009, 01:19

Hmmm... misschien moet je in de eerste post van dit topic nog maar eens lezen waar het eigenlijk over ging....
Practice what you preach

Pluter

Bericht door Pluter » 04 feb 2009, 01:36

JeroenTrimbos schreef:oh ja... en ook nog ten koste van anderen???
Hoezo?
JeroenTrimbos schreef:niet manieren bespreken hoe je het best in de reet van de chef kunt kruipen zonder remsporen over je hele arm te krijgen

Jeroen... Maak je niet zo druk aub. Ik vermoed dat jij je in de praktijk over dit soort zaken totaal geen zorgen hoeft te maken.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Gesloten