Wie is de chef?

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Esther

Wie is de chef?

Bericht door Esther » 21 jan 2009, 17:18

Wat vinden jullie van het kookprogramma 'wie is de chef' in de verse serie, waar de fopchefs met de topchefs (om even met de woorden van een kandidate te spreken) aan de slag moeten....waar mij overigens heel duidelijk is wie de cheffen zijn :wink: Ben benieuwd!

Will

Re: Wie is de chef?

Bericht door Will » 22 jan 2009, 04:59

Ik vind het wel een vermakelijk programma!

Opvallend vond ik dat 'in den beginne' van Wie is de Chef de kandidaten juist erg hun best deden om zich voor te doen als chefkok. Inclusief een bijpassend alibi als 'ik ben chef in Restaurant X'. Buiten de keuken ook chef spelen bleek toch wel erg lastig voor de kandidaten en na enkele weken was de nieuwe tactiek dat ieder juist ontkende de chef te zijn. Dat werkt een stuk beter maar zorgt ook wel weer voor gekke situaties waarin chefs fouten proberen te maken, maar zichzelf niet kunnen verlochenen waardoor er toch mooie dingen op tafel komen. Daarbij vind ik Krabbé in dit programma een leuke droogkloot met af en toe leuk commentaar onder de gordel :D

Briljant vond ik de week met een IT-er die gek was van meneer Adria en lekker aan het klussen was met komkommersap en deconstructies van tiramisu. Men was onder de indruk, behalve de echte chef, want het was niet te eten. Overigens vind ik het wel 's jammer dat de kijker direct wordt verteld wie de chef is...maargoed daar zal men wel over nagedacht hebben.

Esther

Bericht door Esther » 27 jan 2009, 19:27

Kijk eens aan....leuk je bevindingen te lezen Will! Volg je ook de huidige serie Topchef? De groten van Nl laten daar met de wieisdechefcheffies masterclasses zien....minstens zo vermakelijk :P Vorige week zag je Sergio Herman helemaal sterven van ellende als hij ziet hoe er met eten wordt omgegaan door de studenten..oeioeioei! En vanavond ga ik er weer even voor zitten, dan is Lucas Rive aan de beurt.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 27 jan 2009, 19:49

ja..dat is wel echt een goed programma. die kandidaten boeien niet zo. Maar die chefs aan het werk, dat is altijd leuk!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 27 jan 2009, 20:39

Weet iemand waar ik de afleveringen kan downloaden of gestreamed kan kijken van topchef? tijd terug was dit ook op tv. Allemaal kansloze pubers aan het werk in top zaken. Vond dat altijd wel vermakelijk.

Esther

Bericht door Esther » 28 jan 2009, 14:30

Will

Bericht door Will » 28 jan 2009, 18:44

¡Hola Esther! Momenteel zit ik in het buitenland dus 'Topchef' volgen gaat wat lastig. Klinkt wel als een goed programma!
Wellicht vind ik het t.z.t. nog wel ergens op internet. Overigens gaat dat zoontje van Rob Brandsteder het nieuwe seizoen van 'Wie is de Chef' presenteren, dat maakt het een stuk minder leuk. Al doet Krabbé nu Topchefs of niet?

Esther

Bericht door Esther » 28 jan 2009, 18:51

Ja Will, Martijn Krabbe is wederom presentator. Jee....dat gaat er straks niet op vooruit met Brandsteder junior :(
Je moet er maar van houden...en smaken verschillen! Ik heb weinig met recalcitrante jochies. Hier boven vind je de link om Topchef te bekijken, maakt niet uit waar je bent, als je maar een puter hebt :P

Nutcake

Bericht door Nutcake » 23 feb 2009, 23:59

Will schreef:Ik vind het wel een vermakelijk programma!

Opvallend vond ik dat 'in den beginne' van Wie is de Chef de kandidaten juist erg hun best deden om zich voor te doen als chefkok. Inclusief een bijpassend alibi als 'ik ben chef in Restaurant X'. Buiten de keuken ook chef spelen bleek toch wel erg lastig voor de kandidaten en na enkele weken was de nieuwe tactiek dat ieder juist ontkende de chef te zijn. Dat werkt een stuk beter maar zorgt ook wel weer voor gekke situaties waarin chefs fouten proberen te maken, maar zichzelf niet kunnen verlochenen waardoor er toch mooie dingen op tafel komen. Daarbij vind ik Krabbé in dit programma een leuke droogkloot met af en toe leuk commentaar onder de gordel :D

Briljant vond ik de week met een IT-er die gek was van meneer Adria en lekker aan het klussen was met komkommersap en deconstructies van tiramisu. Men was onder de indruk, behalve de echte chef, want het was niet te eten. Overigens vind ik het wel 's jammer dat de kijker direct wordt verteld wie de chef is...maargoed daar zal men wel over nagedacht hebben.
LOL dat was mijn ex-chef:P werkte toendertijd nog voor em
Revenge is a meal best served cold.

pok

Bericht door pok » 24 feb 2009, 00:04

beetje jammer dat je thuis zelf niet mag raden wie de chef is maar dat ze het er gelijk bijzetten....

Plaats reactie