BOCUSE: „seks en koken veel gemeen”

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Webmaster
Contacteer:

BOCUSE: „seks en koken veel gemeen”

Bericht door Webmaster » 05 dec 2005, 08:40

Net als Gordon Ramsay is Paul Bocuse geen fan van een vrouw in de keuken. „Ik heb ze liever in mijn bed dan aan het fornuis”, zo snoefde de 79-jarige sterrenkok ooit.

En dat blijkt geen grootspraak te zijn geweest. In zijn nieuwste boek ’Le Feu Sacré’ (Het Heilige Vuur) dat op 6 december verschijnt in Frankrijk bekent Bocuse dat hij er lange tijd naast zijn echtgenote ook twee minnaressen (bij een van hen heeft hij zelfs een kind) op na heeft gehouden. En dan nog maakte hij incidenteel een slippertje met een vierde vrouw die hij de moeite waard vond.

„Koken en seks hebben nogal wat gemeen”, aldus Bocuse in het manuscript dat hij liet schrijven door de dochter van de vrouw die al 30 jaar zijn minnares is. „Mannen willen altijd eten en zich voortplanten en in beide gevallen gaat het er heet aan toe. Ik heb mijn hele leven lang genoten van het circus, fijn voedsel, rode wijn en vrouwen. Dat vereiste veel organisatietalent en een uitstekende gezondheid. Ik zal soms best vrouwen verdriet hebben gedaan, maar ik heb geleefd zoals ik wilde en ik hoop dat ze het me vergeven.”
Kokforum.nl : de website voor koks

Plaats reactie