ravioli

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
schreven

ravioli

Bericht door schreven » 08 sep 2008, 11:20

Hallo,

Ik heb het weekend ravioli (proberen) te maken.....ik heb het deeg te dik gemaakt, waardoor ik veel te lang moest koken, en daardoor de ravioli niet te pruimen was....
Wat deed ik fout ? hoe dun maak je het deeg voor ravioli en wat is de globale afmeting voor ravioli ?

Gr, Peter

Pinxo

Re: ravioli

Bericht door Pinxo » 08 sep 2008, 13:36

dun uitrollen of beter nog op de dunste stand door de pastamachine,
Juiste meel gebruiken; durumtarwe of half semolina met half bloem,
Deeg goed laten rusten om de gluten te ontspannen,
kort koken!

Dikke ravioli kan komen door te dik uitgerolde pasta maar vooral ook door het meel. Gewone bloem is te zacht en neemt veel water op waardoor de raviolis bij het koken veranderd in dikke, kleffe meelballen.

Afmeting is keuze van de kok, er zijn ook vuistgrote raviolis die je per twee als voorgerecht kunt opdienen.
De zogenaamde kussentjes, dus de klassieke vorm is zo'n 3cm groot (vierkant) Halve maantjes zo'n 5cm maar je kunt ze zo groot of klein maken als je wilt, het hangt natuurlijk ook van de vulling af (balans tussen deeg en smaak van de vulling moet natuurlijk goed zijn)

sjaak

Bericht door sjaak » 08 sep 2008, 23:15

je moet in ieder geval je hand kunnen zien doorschijnen als je die onder het deeg houdt.

kaal

Bericht door kaal » 09 sep 2008, 13:20

Geduld... tijdens het knijden, houd niet te snel op met kneden. Tijdens het rollen, rol het een aantal keren door de pastamolen en zet steeds de doorgang iets smaller.

Plaats reactie