Bier

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Cees Timmerman
Contacteer:

Bier

Bericht door Cees Timmerman » 02 jun 2008, 07:23

Kan ik opmaken uit de weinige reacties op de wijn onderwerpen dat het waar is wat sommeliers altijd zeggen: koks zijn alleen geintresseerd in bier, niet in wijn......? Ik zelf ben zeer geintresseerd in wijn, maar drink na het werk altijd een biertje. Volgens mij heeft het met de hitte in de meeste keukens te maken.

Maurits

Re: Bier

Bericht door Maurits » 02 jun 2008, 08:27

Mooi Cees dat je bier onder de aandacht brengt! Bier is lekker om mee te koken en kan prima bij gerechten. Een geueze als aperatief (ipv champagne) is een leuke afwisseling. Een stoofpotje met Anchor Porter is ook fantastisch.

En er gaat niets boven een koud biertje na een 'hard day's work'.

P.S. iemand wel eens in het Arendsnest in Mokum geweest?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 02 jun 2008, 16:43

Wijnkennis en het proeven van wijn is wel een essentieel onderdeel van on mooie vak.

Maurits

Bericht door Maurits » 02 jun 2008, 19:36

Absoluut, maar dat bierkennis minder belangrijk/essentieel is dan wijnkennis is simpelweg historisch verklaarbare wijnelitarisme. Bier is niet 'minder' dan wijn; goede bieren zoeken bij de maaltijd is ook een mooi vak. Het zou toch gedurfd zijn als een goed restaurant eens een mooi biertje zou zoeken bij een gerecht? Maar hoe kan nu een Germaans volkdrankje geaccepteerd worden in de Franse haute cuisine....

Voor de echte liefhebbers is er een erg leuk boek te lezen over dit thema. "The Brewmaster's Table: Discovering the Pleasures of Real Beer with Real Food" van Garrett Oliver.

Maurits

Bericht door Maurits » 03 jun 2008, 22:47

Soms heb ik het gevoel wel eens een roepende in de woestijn te zijn...... :(

sjaak

Bericht door sjaak » 03 jun 2008, 23:00

ik ga dat boek zeker bekijken maurits.
ook een mooi boek over koken met bier is koken met duvel waar een paar grote koks uit begie en nederland leuke gerchten maken met of begeleid met duvel bier.
@ cees wijnen interserne me wel terdege heb ook mijn wijn certificaat gehaald maar ik ben op het moment .
(i.v.m. een anti alcohol polisie van mijn werkgever)
Vooral bezig met alcohol vrije spijs combinatie's en dit heeft al heel veel verasende dingen opgeleverd.

roland

Bericht door roland » 10 dec 2008, 00:14

laast bij oud sluis wezen eten greeg ik bier bij kaas helemaal top was bier uit limburg weet alleen de naam niet meer :cry:

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 10 dec 2008, 00:41

Vaak word "bier" als lomp en boers beschouwd. Iets waar de bediening zich niet mee willen identificeren ?

Plaats reactie