Wat lusten jullie niet?
Wat lusten jullie niet?
Vaak wordt er maar vanuit gegaan dat koks alles lusten, maar wat lusten jullie niet?
Ik ben niet weg van het uitlepelen van mergpijpjes.....
Ik ben niet weg van het uitlepelen van mergpijpjes.....
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
- Cees Timmerman
- Contacteer:
-
tussen niet lusten en niet lekker zit ook nog een verschil.
maar, surimisticks
maar, surimisticks

"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
truffel tapenade / olie....
gatver
gatver
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
-
ik hou absoluut niet van surrogaat producten. in de oorlog moesten mensen surrogaat eten en tegenwoordig accepteert men vanilevla uit een pak waar geen greintje echte vanille bij is komen kijken, verschrikkelijk!
of van die 'banketbakkersroom' gemaakt van een poedertje aangelengd met melk ofzo, smerig! enz.
of van die 'banketbakkersroom' gemaakt van een poedertje aangelengd met melk ofzo, smerig! enz.
Er is maar 1 ding waar ik werkelijk van over me nek kan gaan, en dat is fijne mosterd!!! hahaha
verschrikkelijk vind ik het, de geur , de smaak en de kleur staan mij niet aan!
Grove mosterd maar dan in saus of soep vorm vind ik wel ontzettend lekker!
Vreemd maar waar!
Voor de rest ben ik een alles eter! 10 jaar terug ook wel eens een kraai gegeten lol! Die had ik geschoten, omdat ie de ramen en gevel stuk tikte! Ook dat was best aardig zo'n kraai! Ik had er een soort stoofje van gemaakt...heerlijk! En een Muskus rat ook wel gegeten...prima voedsel!
verschrikkelijk vind ik het, de geur , de smaak en de kleur staan mij niet aan!
Grove mosterd maar dan in saus of soep vorm vind ik wel ontzettend lekker!
Vreemd maar waar!
Voor de rest ben ik een alles eter! 10 jaar terug ook wel eens een kraai gegeten lol! Die had ik geschoten, omdat ie de ramen en gevel stuk tikte! Ook dat was best aardig zo'n kraai! Ik had er een soort stoofje van gemaakt...heerlijk! En een Muskus rat ook wel gegeten...prima voedsel!
Muskusrat???Cees schreef:..........

Waar smaakt dat dan naar?
Re: Wat lusten jullie niet?
orgaanvlees (behalve in de frinkandel) en bleekserlderij
- JeroenTrimbos
- Contacteer:
Varkenslever
ALLES waar sorbitol in zit (dat is een middel om koekjes TE lang krokant te houden)
Nep truffelshit zoals tapenade
MARGARINE, halvarine, dieetboters GATVER!! je kunt beter niets op je bammetjes smeren!
Coquilles die smerige dingen met conserveringsmiddel in die witte emmertjes
Boterham met ham EN boter moet ik van kotsen
Supermarkt pizza's
Tankstation hamburgers
Kant en klare dressings van de supermarkt (vind die knorr poederzakjes wel errug lekker
)
De nieuwe Crocky Bolognese.... waarom hebben ze die smaak veranderd ??
Eetbare bloemen... dat is iets voor huisvrouwen
Oh en het ergste.... van die groene takjes zoals oestercress en knoflookcress op een gerecht flikkeren terwijl die smaak er echt niet bij past. Had laatst een heel mooi gerecht met kaviaar en coquilles, legt er zo'n MINDER FIJNE COLLEGA in de keuken er appelbloesem OP de kaviaar!!!!!!!! Dat is toch een doodzonde!!!
Zo ik ben mijn frustraties kwijt
ALLES waar sorbitol in zit (dat is een middel om koekjes TE lang krokant te houden)
Nep truffelshit zoals tapenade
MARGARINE, halvarine, dieetboters GATVER!! je kunt beter niets op je bammetjes smeren!
Coquilles die smerige dingen met conserveringsmiddel in die witte emmertjes
Boterham met ham EN boter moet ik van kotsen
Supermarkt pizza's
Tankstation hamburgers
Kant en klare dressings van de supermarkt (vind die knorr poederzakjes wel errug lekker

De nieuwe Crocky Bolognese.... waarom hebben ze die smaak veranderd ??
Eetbare bloemen... dat is iets voor huisvrouwen
Oh en het ergste.... van die groene takjes zoals oestercress en knoflookcress op een gerecht flikkeren terwijl die smaak er echt niet bij past. Had laatst een heel mooi gerecht met kaviaar en coquilles, legt er zo'n MINDER FIJNE COLLEGA in de keuken er appelbloesem OP de kaviaar!!!!!!!! Dat is toch een doodzonde!!!
Zo ik ben mijn frustraties kwijt
Laatst gewijzigd door Leo op 31 aug 2008, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: woordenschat correctie
Reden: woordenschat correctie
Practice what you preach
JeroenTrimbos schreef: Supermarkt pizza's

ik ben er deze week achter gekomen dat ik alcohol verschrikkelijk vindt:\
Elke keer als ik een drankje probeer te drinken is het enige wat ik proef bitter.
Zelfs als het mierzoet zou moeten zijn en als limonade zou moeten smaken.
BLECH.
Maar misschien dat ik het wel lust wanneer ik ouder ben, dat m'n smaakpapillen wat afgezwakt zijn:P
Er is zoveel drank, er is vast wel iets dat je lekker vindt (niet dat het moet of zo...eigenlijk wel
). Mijn ervaring is dat mensen die geen drank lusten vaak wel zoete sherrys (pedro ximenez bijv.) of dessertwijn lekker vinden (Elysium is favoriet bij mij).

- JeroenTrimbos
- Contacteer:
Ik snap ff iets niet ..... zijn er mensen die geen alcohol lusten?? 

Practice what you preach
Ik hou van garnaaltjes én van mayonaise, maar gooi deze twee door elkaar en ik moet er werkelijk van kotsen.
Ook marsepein... hoe krijgt iemand dat binnen?
Ook marsepein... hoe krijgt iemand dat binnen?
Ik vind marsepein alleen lekker (of in elk geval te eten) als ik er hele kleine stukjes van neem,
of als er bv. een heeeel dun laagje over een cake heen zit.
Ik wil straks wel weten wat ik waarbij kan serveren etc. (hoewel ik nu alleen de banket bakkers opleiding doe, maar bij een dessert hoort natuurlijk ook wat!).
In elk geval bedankt voor de tips, ik zal ze uitproberen:)
of als er bv. een heeeel dun laagje over een cake heen zit.
Haha, ik weet dat het niet moet... (maar eigenlijk wel:P).Maurits schreef:Er is zoveel drank, er is vast wel iets dat je lekker vindt (niet dat het moet of zo...eigenlijk wel). Mijn ervaring is dat mensen die geen drank lusten vaak wel zoete sherrys (pedro ximenez bijv.) of dessertwijn lekker vinden (Elysium is favoriet bij mij).
Ik wil straks wel weten wat ik waarbij kan serveren etc. (hoewel ik nu alleen de banket bakkers opleiding doe, maar bij een dessert hoort natuurlijk ook wat!).
In elk geval bedankt voor de tips, ik zal ze uitproberen:)
Iemand die kok is en geen alcohol lust
dat kan niet
strontgaar gekookte broccoli, spruiten, andijvie zijn t ergste maar eigenlijk alle dingen die strontgaar zijn om van te kotsen. behalve hachee en andere stoofjes natuurlijk.....

strontgaar gekookte broccoli, spruiten, andijvie zijn t ergste maar eigenlijk alle dingen die strontgaar zijn om van te kotsen. behalve hachee en andere stoofjes natuurlijk.....
nou ben niet echt kapot van spruiten, echt die lucht. ben wel verzot op eendelever maar dat eet wel tegen zo erg dat ik het dan ook niet meer lust.
Augurken en vis uit blijk (tonijn enzo)
bij de geur ga ik bijna over mn nek.
Verder ben ik niet zo weg van alle andere dingen die langerh houdbaar zijn dan je wilt....
bij de geur ga ik bijna over mn nek.
Verder ben ik niet zo weg van alle andere dingen die langerh houdbaar zijn dan je wilt....
rookworst en speklap... 

durf het bijna niet te zeggen koffie gatver als het al ruik moet ik kotsen 

Stevige puree met verse boerenkool, daarbij rookworst gebakken in beetje boter. Die boter afblusen met jus en lekker ketchup erdoorheen. DIt als jus met de stamp met rookworst.... Kan voor mij niets tegenop........Marielle schreef:rookworst en speklap...
De aanhouder wint
oja..en koffie inderdaad ook niet...
wat betreft de rookworst... nee zelfs dan nog niet...ben ook niet echt fan van boerenkool etc...
ben niet zo van de winterprakies
wat betreft de rookworst... nee zelfs dan nog niet...ben ook niet echt fan van boerenkool etc...
ben niet zo van de winterprakies
Leuk topic, meeste koks die ik ken (vr)eten gewoon echt alles.
Denk dat het ook met je leeftijd en ervaring te maken heeft, zoals het "leren" drinken van een biertje en spruitjes die je als kind zijnde niet eens durft aan te raken ineens lekker zijn wanneer je ze toevallig een paar jaar later voorgeschoteld krijgt.
Ik ben zelf ook een behoorlijke alles eter maar voor sommige dingen kan ik me gewoon niet openstellen en dat is natuurlijk als "kok" niet echt een goede eigenschap.
Ik lust alles maar houdt absoluut niet van schaaldieren en slecht bereid lamsvlees.
Denk dat het ook met je leeftijd en ervaring te maken heeft, zoals het "leren" drinken van een biertje en spruitjes die je als kind zijnde niet eens durft aan te raken ineens lekker zijn wanneer je ze toevallig een paar jaar later voorgeschoteld krijgt.
Ik ben zelf ook een behoorlijke alles eter maar voor sommige dingen kan ik me gewoon niet openstellen en dat is natuurlijk als "kok" niet echt een goede eigenschap.
Ik lust alles maar houdt absoluut niet van schaaldieren en slecht bereid lamsvlees.
Lever, Oesters
Rauwe champignons, pure oesters, olijven, lever
Marielle, lust je wel zacht gegaarde buikspekMarielle schreef:rookworst en speklap...

dat vind ik wel lekkerder ja...
maar vind ik toch anders dan speklapjes die zo krokant gebakken worden..
maar vind ik toch anders dan speklapjes die zo krokant gebakken worden..
het schijnt dat je smaak eens in de 7 jaar verandert, denk dat dat wel enigszins klopt. Lustte ik vroeger geen spruitjes en kaas, nu gooi ik kaas over de spruitjes 
en dat van alcohol niet lusten, daar is niks mis mee vind ik. ik ben er ook geen liefhebber van. en ik ga elke dag met de auto naar werk dus ik laat het sowieso staan, af en toe een glas whiskey, maar meer ook niet en het bier wat ik lekker vind is te duur op inkoop om als sluitdrankje te nemen

en dat van alcohol niet lusten, daar is niks mis mee vind ik. ik ben er ook geen liefhebber van. en ik ga elke dag met de auto naar werk dus ik laat het sowieso staan, af en toe een glas whiskey, maar meer ook niet en het bier wat ik lekker vind is te duur op inkoop om als sluitdrankje te nemen

ik eet echt alles alleen aan mais heb ik een verschrikkelijke pesthekel
die geur smaak en textuur om over je nek van te gaan
die geur smaak en textuur om over je nek van te gaan
Lusten is een groot woord. Maar, er zijn ook dingen die ik niet echt waardeer.
- Coquille uit de potten.
- Truffel olie & Truffel tapenade
- Surimi
- Surimi
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Ai .. ik heb vandaag surimi mogen proeven. Gat-ver-damme ...Leo schreef:Lusten is een groot woord. Maar, er zijn ook dingen die ik niet echt waardeer.
- Surimi
vergeten groenten zij soms terecht vergeten......schorseneren.....smaakloos zetmeel.
Mijn ervaring is dat mensen die geen drank lusten vaak wel zoete sherrys (pedro ximenez bijv.) quote]
nou puur zou ik PX zo zou ik ook niet willen maar met een bombe chocolade met hazelnoot vulling muha zeg ik geen nee
persoonlijk is eende lever niet mijn favo, maar probeer wel alle manieren uit. moet toch proeven waar ik mee bezig ben.
en witlof ook niet zo fan van, maar niet smerig is een groot woord.
heb trouwens 1 keer, tegen mijn broer gezegt, was ik 13 ofzo (nu 19). was met een tapenade, dat ik ooit wel is smeriger heb gehad.
nou puur zou ik PX zo zou ik ook niet willen maar met een bombe chocolade met hazelnoot vulling muha zeg ik geen nee

persoonlijk is eende lever niet mijn favo, maar probeer wel alle manieren uit. moet toch proeven waar ik mee bezig ben.
en witlof ook niet zo fan van, maar niet smerig is een groot woord.
heb trouwens 1 keer, tegen mijn broer gezegt, was ik 13 ofzo (nu 19). was met een tapenade, dat ik ooit wel is smeriger heb gehad.

Sommig orgaanvlees zoals lever, gaat er bij mij echt niet in. Oesters...brrrrrr....en kant en klare pakjes, altijd veel te zout of fakesmaken, en voorheen toen ik nog in de leer was, kikkerbilletjes (maar dat had puur te maken met het woord kikkerbilletjes) waarvan de chef vond dat ik dat moest proeven en jawel...het smaakte erg lekker, zacht, beetje kippig in tegenstelling tot wat mijn gedachten ( jakkie bah) ervan hadden gemaakt.
Koffie lust ik niet, heb van alles geprobeerd, verschillende soorten koffie, met melk,met suiker, met suiker en melk. Vind het gewoon niet lekker.
Wat ik ook niet lekker vind is glutenvrije pasta's.
Wat ik ook niet lekker vind is glutenvrije pasta's.
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
god, waar moet je beginnen...
stamppot zoute snijbonen, pareh (soort indische courgette (superbitter)), kant en klare hollandaise, balkenbrei, eten van ikea, indisch gehakt van de keurslager (zou niet weten wat er indisch aan is), goulash kroketten, varkens- en kippenlever, slakken uit blik (net gekookte autoband met kruidenboter), waterige garnalen, doorgebakken biefstukken, shoarma of kebab als je niet bezopen bent, nou ja kan nog wel een uurtje door gaan.
stamppot zoute snijbonen, pareh (soort indische courgette (superbitter)), kant en klare hollandaise, balkenbrei, eten van ikea, indisch gehakt van de keurslager (zou niet weten wat er indisch aan is), goulash kroketten, varkens- en kippenlever, slakken uit blik (net gekookte autoband met kruidenboter), waterige garnalen, doorgebakken biefstukken, shoarma of kebab als je niet bezopen bent, nou ja kan nog wel een uurtje door gaan.
-
Witloof, ben er echt niet gek van. In reepjes gebraiseerd in de pan lust ik het wel en rauw met mayonaise
ook wel. Maar geef me geen volledige witloof en zeker niet met hesp en kaassaus. Verder vind ik wel dat je als (aankomend) kok eigenlijk wel de moeite mag doen om van de produkten waar je mee werkt te proeven. Ik kijk er niet naar uit maar heb dan ook nog niet gewerkt met orgaanvlees, denk dat het meer in het koppie zit, maar lekker bereid denk ik wel dat het best te smaken is.