Suggesties rundermuis bereiden

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Arno

Suggesties rundermuis bereiden

Bericht door Arno » 31 aug 2007, 11:04

Ik heb een stuk verse rundermuis van ca. 1000-1500 g en hoop dat hier mensen zijn die mij suggesties aan de hand willen doen hoe dit op relatief eenvoudige wijze te bereiden.

Ik wil er een hoofdgerecht mee maken voor 7 personen, maar het vlees moet na bereiding wel zacht/mals zijn/blijven.
Het mag bijv. een braadschotel of eenpansmaaltijd worden.

Alvast hartelijk dank voor de evt. reacties,

Arno

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 31 aug 2007, 13:26

op de bbq of een lage temp bereiding of gecombineerd roner is ook mooi alleen niet zo simpel ik zou voor de bbq gaan

roti d joure ;)

Arno

Bericht door Arno » 31 aug 2007, 13:57

Ralph,

dank voor je re.
Is kort aanwokken op hoog vuur ipv bbq misschien ook een optie? Ik heb daar met varkensmuis eigenlijk altijd goeie resultaten mee...

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 31 aug 2007, 17:23

ja kan ook alleen dacht dat je hem in zijn geheel wou bereiden ?

Arno

Bericht door Arno » 31 aug 2007, 18:21

Hoi Ralph,

ok, is me duidelijk(er)...

Als k t kan behandelen identiek aan varkensmuis, dan weet k tal van bereidingswijzen en laat ook een groot stuk zich zelfs met de nodige toevoegingen (zoals uien, knoflook, specerijen, kruiden en bijv. een champignonroomsaus) braden/kortstondig smoren met het gewenste eindresultaat.

Bedankt,
Voor aanvullende tips sta k natuurlijk open!

gr's
Arno

sjaak

Bericht door sjaak » 01 sep 2007, 15:56

let er wel op dat het rood vlees is als je dit dus gaar maakt zal het snel taai worden. of heel kort en lekker rood houden of zo lang stoven tot het draadjes vlees wordt.
maak er een mooie rosbief van (eerst lekker marineren aanbraden en met een kern tempratuur van 48 graden uit de oven halen)

Arno

Bericht door Arno » 01 sep 2007, 18:52

OK Sjaak,

dit zijn antwoorden waar k nog meer mee kan...

Heb je nog tips vwb marinade, hoe lang, serveren met...?

thnx,
gr's
Arno

chef peter

Bericht door chef peter » 01 sep 2007, 20:22

Kleuren in een braadpan, natuurlijk goed kruiden, in de vacuum doorgaren tot een kerntemp. van 52 graden is verkregen.
Afkoelen, en dunne plakjes van snijden.
Rosbief!!

sjaak

Bericht door sjaak » 02 sep 2007, 00:55

marinades wat jij wil oosters teriyaki of black bean , mediteraans lekker met olijfolie tijm rozemarijn en knoflook,maar doe iets meer dan peper en zout howel rosbief puur natuur ook heerlijk is.
voor een kern tempratuur kan je bij de meeste kookwinkels voor weinig een kertempratuur/timer kopen super dingen maar een rood medium wel thermometer werkt ook (alhoewel minder)

arnout

Bericht door arnout » 23 sep 2007, 00:44

de kontjes eraf snijden daarna in drieen delen de stukken uitsnijden in lange repen (insmeren met zelf gemaakt pesto) en weer oprollen daarna oprollen in plastic folie. in de vriezer plaatsen en dan als ie hard is op de snij machine dunne plakken snijden............. Heerlijke carpaccio

bielek

Re: Suggesties rundermuis bereiden

Bericht door bielek » 22 dec 2009, 21:33

vriezen zonde iets dikker snijden is veel lekkerder.!

Zou hem ook in zijn geheel bereiden op kern 50 graden. Is heel mager stuk vlees dus echt niet gaar maken dan kun je er schoenzolen van maken zonde.

Plaats reactie