Cees Helder onthult grootste blunder

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Cees Helder onthult grootste blunder

Bericht door Webmaster » 14 nov 2006, 17:20

Cees Helder heeft in zijn tijd als driesterrenkok een medewerker van Michelin geschoffeerd in zijn restaurant Parkheuvel. Helder stelt dat een geageerde reactie jegens zijn gast een dieptepunt in zijn carrière is, zeker omdat de gast om een emotionele reden de zaak bezocht.

De gepensioneerde kok biecht zijn mispeer op in de nieuwe Lekker. Cees Helder bekent zijn blunder op de vraag of hij ooit kwaad is geworden op een gast. ‘We hadden net onze derde ster. De zaak zat tot de nok toe vol, veel stress. Rosalie zei: “Die mensen daar-en-daar zijn niet tevreden, het vlees is niet goed”. Vlees niet goed?’.

Opgefokt
Helder vervolgt: ‘Onzin! Ik deed mijn schort strak om en zou wel effe naar die tafel gaan. “U vond het niet helemaal naar wens?” zei ik, net iets te opgefokt. “Nee? Nou, ik vind het vlees wél goed, maar weet u wat, ik ga gewoon iets anders voor u maken”.’

Nierafwijking
Daarop vertelde de gast Helder waarom hij naar Parkheuvel was gekomen. “Mijn zoon heeft een nierafwijking. Ik heb hem een nier afgestaan. Dat gedenken wij elk jaar en deze keer wilde ik het met u vieren.” Ik kon wel door de grond gaan’, vervolgt Helder.

Jezusmina
Helder: ‘Bij de deur gaf hij zijn kaartje. Bleek hij een werknemer te zijn van de bandenfabrikant Michelin. Ik ging kapot. Jezusmina. Ik vond het zo erg. Ik neem het mezelf nog kwalijk. Een dieptepunt in mijn carrière. Ik zak fout. Verdomme! Ik zat fout! En dan bij zo’n man’.
Kokforum.nl : de website voor koks

Pieter

Bericht door Pieter » 14 nov 2006, 18:08

Hij heeft ook eens een kookzonde opgebiegt bij pierre wind. Hij was net terug uit frankrijk xx jaar geleden. En daar was het nieuwste van het nieuwste op dat moment eikenblad sla. Hij had dat eens gegeten in een zaak daar. En vervolgens wilde hij dit in NL ook gebruiken. Maar natuurlijk nergens te krijgen. Dus is hij die eikenbladeren zelf maar in de tuin gaan plukken :D

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 14 nov 2006, 22:24

humor heeft hij zeker...
Ik mocht alleen links van hem staan...tijdens het dresseren moest ik vragen of hij opzij kon gaan...
deed hij gelukkig dan ook
8)
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 14 nov 2006, 23:01

Ik heb een paar persoonlijke recepten uit zijn koker, gekregen van een oude chef, welke vroeger met hem heeft samen gewerkt.
Heb je voor hem gewerkt leo ?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 14 nov 2006, 23:23

ja...
was leuk
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 15 nov 2006, 10:47

Leo schreef:humor heeft hij zeker...
Ik mocht alleen links van hem staan...tijdens het dresseren moest ik vragen of hij opzij kon gaan...
deed hij gelukkig dan ook
8)
Gisteren had ik er nog niet over nagedacht, maar het valt me nu dus op dat ik ook nooit aan zijn rechterkant mocht staan. Dat had ie dan blijkbaar van hem.

Stefan

Bericht door Stefan » 16 nov 2006, 09:49

Vertel nou eens, hoe was het werken met zo'n man? In zo'n bedrijf? Kan je daar wel lol hebben?

Pieter

Bericht door Pieter » 16 nov 2006, 11:51

In mijn geval was dat 1 ster, en geen 3 zoals helder.
Maar lol was er zeker. Vooral de chef. (Die had daar tijd voor :P )
Op een gegeven moment ging hij kreeften koken, maar hij had niet gezien dat het gas onder de pan uit was. Dus dat kreeftje lag een beetje te creperen, toen zei die nog: Nou dat kreeftje heeft wel eens een warme oceaan stroming meegemaakt, maar dit is toch wel erg warm he ??
Nouwja dat zijn dan weer dingen van die dingen waar ik om kan lachen.
Iedereen is gewoon heel erg met zijn werk bezig, en met name om alles af te krijgen. Maar gelachen wordt er zeker. Naar mijn mening wel iets minder, omdat je toch net wat serieuzer bezig bent dan het restaurant op de hoek. En mensen verwachten ook wat bij 1 ster, en flinke prijzen

Plaats reactie