Lange dagen

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Pieter

Lange dagen

Bericht door Pieter » 18 mei 2006, 00:59

Even iets wat ik gewoon intresant vind. Het klinkt vreemd maar ik ben vaak niet weg te slaan van me werk. En maak geregeld lange dagen zoals iedereen hier waarschijnlijk wel.
Wat was voor jou de langste dag, en hoe laat ben je naar huis gegaan ?

In mijn geval was dat kerst dit jaar begonnen om 9 uur s'ochtends en naar huis om half 2. Eigenlijk gekkenwerk. Maar er liep een enorme partij en het was toch wel heerlijk om eens meegemaakt te hebben. Volgende dag weer om 10 uur present, dat was minder :)

Ben ik nou zo raar of zijn er meerdere mensen die echt niet naar huis te slaan zijn ?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 18 mei 2006, 07:17

poef...van doet soort rijtjes zijn er erg genoeg ...

's ochtends 10.00 tot 03.00, naar huis, 2 1/2 uur slapen, 06.00 weer beginnen tot 02.00.....(grootste uitzondering)...

kon eigenlijk gewoon beter door gaan...want dat slapen breekt je pas echt op. :D
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Willem-chef

Bericht door Willem-chef » 18 mei 2006, 08:36

meestal werk ik van 11.00 tot 24.00 zo iets, veel later wordt het niet vaak.
ik werk in het winterseizoen maar 4 dagen, in de zomer 5 á 6.

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 18 mei 2006, 09:22

zelf draai ik de volgende diensten in 1 week

10.00 tot 23.00
10.00 tot 23.00
10.00 tot 23.00
10.00 tot 17.00
10.00 tot 17.00

genoeg uurtjes als je het mij vraagt.
Kokforum.nl : de website voor koks

Pieter

Bericht door Pieter » 18 mei 2006, 11:46

Eigenlijk is dat toch raar ?

Is dat omdat het goedkoper is om 1 kok de hele dag te laten werken dan 2 koks een halve dag ?

sjaak

Bericht door sjaak » 19 mei 2006, 00:02

langste dag was ook een kerst van 24e 8.00 tot 2.00
kreeg een kamer aangeboden in het bedrijf waar ik werkte om te slapen tot 6.00 gewerkt tot 2.00 2e kerst dag van 6.00 tot 24.00 en wat denkt je dat de chef zegt om 24.00 de vriezer en koelkasten zijn nu toch lekker leeg zullen we ze nog even schoonmaken ?
als ik in 3 dagen 56 uur draai heb ik geen behoefte om nog even de vriezer en koelkast schoon te maken maar het is wel een ervaring die niemand me meer afpakt.
zal het zelf nooit zo regelen voor mijn personeel ik vind het al waardeloos als iemand 12 uur moet werken of 6 dagen per week is volgens mij gewoon een fout in het rooster of onderbezetting.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 19 mei 2006, 00:06

ja..klopt..
maar..zoiets moet je ook niet altijd plannen.
dat is zeker niet goed..

af en toe ontkom je daar niet aan..om mensen langer te laten werken..
ik werk liever een uur langer...dan een dag in de sh*t te zitten...
ook al is het niet voor je eigen geld.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

marnix

Bericht door marnix » 19 mei 2006, 00:50

in engeland begonnen we om 08:00 tot 16:00 uurtje break wat je break kan noemen en dan van 17:00 tot we klaar waren
door de weeks de laatste bus van 23:40 mogen pakken dan waren we zogoed als klaar
maar zaterdags na het servies keuken schoonmaken en dan liep het al gauw tegen drieen best lange dagen
maar je doet het met ze alle dan valt het best mee
thuis zitten is ook niet alles

als ik minder hoeft te werken 7 uur heb ik niet het idee dat ik uberhaupt gewerkt hebt

Pieter

Bericht door Pieter » 19 mei 2006, 01:07

Vroeger wel een zulke lange dagen gemaakt, en ook nog eens dikke sneeuw op de weg dat de voltallige brigade in het hotel bleef slapen. Wel lachen met ze allen op die kamers. Althans 5 min lol en toen iedereen in diepe slaap.

Mitch

Bericht door Mitch » 19 mei 2006, 08:04

Dat lange werken en dan niet betaald worden voor extra uren is eigenlijk te zot voor woorden, en dan vooral dat het allemaal zo 'vanzelfsprekend' is... :?
Bij twijfel iets meer...

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 19 mei 2006, 08:10

het is wel fijn, dat je soms 4 dagen (iets langer) kan werken...ipv 5.
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 19 mei 2006, 10:36

Hoe is dat bij jullie afgesproken, ik neem aan dat iedereen gewoon 38 uur contract heeft en ook zo betaald krijgt ?
Als leerling was ik wel blij dat die uren enigsinds gecompenseerd werden door meer geld.
Maar eigenlijk is het wel raar, we staan voor 38 op de payroll. Werken 50a 60 uur, geen probleem. Maar waar bijft die compensatie dan ?

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 19 mei 2006, 10:41

Bij ons bij Cafe Roux, staat iedereen ook op de lijst als 38 uur, maar we draaien allemaal tegen de 60uur per week maar er wordt maar 7.6uur geschreven per dag, een aantal is al naar PZ gegaan om verhaal te halen en om te vragen hoeveel overuren ze hebben staan, PZ zegt keihard je hebt geen overuren staan. Je moet het maar opnemen met de Chef. dus een aantal is verhaal gaan halen bij de Chef en die zegt keihard jij wil toch leren dan moet je er iets voor over hebben, bevalt het je niet dan weet je waar de deur is.

Zo zie je maar weer het is goed om je eigen uren ook bij te houden.

sjaak

Bericht door sjaak » 19 mei 2006, 11:00

het is natuurlijk ook maar net wat voor afspraak je hebt ik heb meerdere malen tijdens een sollicitatie gesprek te horen gekregen dat overuren wel gemaakt werden maar dat die niet geregistreed werden. (uitbetaald of gecompenseerd)
ik had daar dan vrede mee omdat je weet waar je aan begint.
het wordt vervelend als tijd voor tijd of uitbetaling beloofd word en er dan niks gebeurd.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 20 mei 2006, 10:52

athene was toch wel het exstreemse 3 weken non stop 8.00 tot 1.00 werken.

ik hou me momenteel helemaal niet met uren bezig zit hier verder alleen en ben hier komen wonen om hier te werken. dus vind niet erg om veel te werken... ook al krijg ik niks extra's betaald

Pieter

Bericht door Pieter » 10 jun 2006, 23:19

Vandaag weer zo een dag, van 9 tot 23:30, ben helemaal kapot, 150 man diner, gewoon gekkenwerk. Lunch was ook al iets van 100 man. 1 eet pauze van 30 min. Alles is op dus morgen weer zo een dag. Lang leve de horeca.

paul

Bericht door paul » 26 jun 2006, 14:35

mijn longets day was 12-5-06 een groote partij van 600 personen alles met de hand gemaakt, chips van truffel aardappel ,rollo van zalm en heilbot de heele mik mak, mijn collega en ik begonnen om 10 uur en waren om 02:00 klaar een mooie prestatie vooral als je weet dat alles top ging en de gasten tevreden waren, die kick wat ik dan krijg is meer waard dan 100 euro ookal is dat mooi meegenomen :lol:

Pieter

Bericht door Pieter » 27 jun 2006, 08:57

En vandaag lekker helemaal naar de klote, lig helemaal voor pampus in bed :) Fijn zo een dagje vrij.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 27 jun 2006, 10:31

omdat me school nu is afgelopen is heb ik twee dagen vrij maandag, dinsdag. allemaal wel leuk alleen het begint nu al weer te jeuken.

plus woensdag is het alweer enorm druk :P

danny
Contacteer:

Bericht door danny » 27 jun 2006, 14:04

pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff :? :( :cry:
je moet het eens allemaal optellen :lol:
tja

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 27 jun 2006, 15:15

je kan er ook maar beter niet aan denken

Pieter

Bericht door Pieter » 27 jun 2006, 19:14

Hehe ik ben ook altijd zo postief ingesteld, kan nooit stil zitten, en moet werken.

Maar ik geloof dat ik nu de man met de hamer ben tegen gekomen en mezelf een burnout heb gewerkt.
38,9 graden koorts, en stijgende. Misselijk. Ontiegelijk moe. Heb vandaag al 4x geslapen.
Dus voor het eerst in xx jaar mezelf ziek gemeld. Lullige is dat dit toevallig mijn 2 dagen vrij zijn. Zie mezelf deze week niet meer op de werkvloer staan :(

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 27 jun 2006, 20:12

soms is het beter om even vrij te nemen. Alleen vaak zit je in een situatie dat je niet afwezig kan zijn op de werkvloer..

wat is wijsheid

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 27 jun 2006, 23:20

tja..

ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit ziek thuis ben gebleven.
wel eens wat minder lekker eerder naar huis gegaan..
of 'n dag vrij genomen voor de kaakchriug...maar..voor de rest..

kijk je naar somige collega's...wandelende wrakken zijn het soms...
en jij bent, samen met je colega's, het dupe.

iedereen maakt dat mee
www.koksforum.nl

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 28 jun 2006, 06:52

ik ben ook nooit ziek geweest op me werk.

alleen 2 maanden thuis moeten blijven wegens fyver.. toevallig dat ik ik die periode ook nog me voet brak.

verder nog een keer 3 dagen thuis voor een overbelasting aan me gewricht op me duim en vorig jaar tussen het snijmachine gekomen 2 avonden vrij..

Pieter

Bericht door Pieter » 28 jun 2006, 09:26

De werkdruk is er bij ons niet minder op geworden na het vertrekken van 2 goede chef de parti's van de garde. We zijn nu nog maar met ze tweeen. Nu kunnen we dat nog wel aan, echter komen er steeds maar weer uitzendkrachten die je alles van A tot Z moet leren. En dat zijn dan mensen die al jaren hun diploma hebben. Overigens heb ik daar ook weer mijn eerste officiele waarschuwing voor gekregen. Drukke dag, hoop stress, had er al 10 uur opzitten. Vraag die uitzendkracht een ei 6 minuten te koken. Ja geen probleem, komt ie terug na 3 min pelt dat ei, helemaal zacht. En toen werd ik een beetje boos, en het eerste wat ik zag was de radio en die heb ik zo van het balkon af geflikkerd.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken, het zijn altijd de zelfde die een tandje harder/langer lopen omdat er weer iemand eerder naar huis wil.

Jumper

Bericht door Jumper » 28 jun 2006, 23:31

Ik heb in het verleden ook lange dagen gemaakt, 13 à 14uur waren heel normaal, en dat 5 tot 6 dagen per week.

Nu echter haal ik de 38 uur soms nog niet...... :shock:
Groeten Frans

kokkie79

Bericht door kokkie79 » 16 jul 2006, 11:11

Pff bin there, done that. Toen ik leerling was en daarna toen ik nog geen vriendin had........ toen maakte ik ook zulke dagen.
Maar nu, een eigen huis, een vriendin, ik stel nu mijn vrije tijd veel meer op prijs.
Ik ga echt niet meer van 's ochtends tot diep in de nacht staan werken. Het is niet dat ik ineens minder van koken/werken houdt, maar het kan me allemaal gewoon wat minder schelen.
En dat gelul van 'iedereen maakt 7.6 uur' terwijl je van vroeg tot laat bezig bent is aan mij ook niet besteed, zoek maar een andere slaaf/sukkel, dat heeft niets te maken met 'niet willen leren' maar gewoon met het feit dat je staat te werken voor je baas, die daar geld mee verdient en jij daar niets van terugziet, meestal zelfs geen 'bedankt he' of schouderklopje.

Horeca? HOERECA! (maar toch zou ik geen ander vak willen :wink: )

Tim

Bericht door Tim » 18 jul 2006, 00:20

heb zelf ook een probleem met overuren die niet uitbetaald worden... niet dat ik tijd voor tijd erg vind maar moet ik dat wel kunnen opnemen en heb 137 overuren dus daar ben ik niet zo blij mee..+ ik ben leerling dus kan helemaal niets zeggen. mooi k*t dus...maargoed misschien moet ik maar slikken en gewoon mn opleiding halen en verder gaan.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 18 jul 2006, 10:19

ik hou me over uren nogineens bij.

Tim

Bericht door Tim » 18 jul 2006, 11:47

bij ons word het gedaan door de directie manager. naja...denk er zelf ook wels aan om het bij te houden.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 18 jul 2006, 16:16

ik heb er een mooie excel sheet van gemaakt voor een heel jaar
als er belangstelling is dan hoor ik het wel

Pieter

Bericht door Pieter » 18 jul 2006, 18:38

Die ouwe heeft dat ook , iedere maand hangt er een uitdraai op kantoor.
Ik sta op nummer 2 sta 6 uur achter op hem. Alleen het verschil tussen hem en mij is dat ie een poepie meer verdient en nu met ze reed in zuid frankrijk ze uren aan het opmaken is :)

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 18 jul 2006, 18:58

:D
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 18 jul 2006, 19:10

Ach aan de andere kant, als ik mijn overuren laat uitbetalen kan er bij de belastingdienst ook weer iemand op vakantie. Geniet er toch iemand nog van mijn vakantie :)

Jumper

Bericht door Jumper » 19 jul 2006, 08:36

Tim schreef:heb zelf ook een probleem met overuren die niet uitbetaald worden... niet dat ik tijd voor tijd erg vind maar moet ik dat wel kunnen opnemen en heb 137 overuren dus daar ben ik niet zo blij mee..+ ik ben leerling dus kan helemaal niets zeggen. mooi k*t dus...maargoed misschien moet ik maar slikken en gewoon mn opleiding halen en verder gaan.
Hoezo kan je er niets van zeggen....... :?:

Ook leerlingen hebben rechten :!:
Groeten Frans

Pieter

Bericht door Pieter » 19 jul 2006, 11:13

Ik hoop dat je daar zelf ook om kan lachen. Wees nou eerlijk met die nieuwe cao ben je als leerling vogelvrij verklaard.
En die vakbonden hoef je het niet eens over te hebben. Ze willen allemaal dat er beter voor de leerlingen gezorgt wordt. Maar of er wel even zwart op wit gezet kan worden dat men legaal maximaal 2 uur langer mag werken onder de 18, en boven de 18 zo lang als je wilt/moet.

Het is gewoon niet reeel. Als je in een top bedrijf zit waar je veel kan leren maar waar je ontiegelijk veel uren maakt. Ga je dan met je vingertje wijzen naar je cao. Dan is het jammer voor jou 10 anderen.

kokkie79

Bericht door kokkie79 » 19 jul 2006, 16:15

tsja, er zijn veel (top)chefs die er zo over denken. Tijdje geleden nog een intervieuw met Herman den Blijker gelezen die begon ook over leerlingen die 'precies wisten hoeveel pauze ze moesten hebben' en 'hoelang ze mochten werken' Hij wilde daar niet veel van weten.

Volgens mij bestaat er geen 'perfecte' oplossing voor dit probleem, het moet geven en nemen zijn, duidelijke afspraken maken met je leermeester/chef. Je kan een jochie van 16 nou eenmaal niet van 's morgens 10 tot 's avonds 12 laten werken onder het motto 'als je dit niet wilt, wil je het vak niet echt leren' .
Het is niet aan de leerling om een bedrijf uit de sh*t te helpen als het druk is, en persoonlijk vind ik het ook fout om een leerling een 'onmisbare' positie te geven in je keuken.
Een leerling moet gewoon naast een ervaren(er) iemand staan en kijken, kijken, kijken, kijken en uiteindelijk nadoen, hij is er immers om de kneepjes van het vak te leren.
Ik zie het ook wel in het bedrijf waar ik werk, als er 's morgens b.v. een leerling in zijn eentje in de garde heeft gestaan betekend dat meestal dat er nog vanalles gedaan moet worden aan de M&P omdat deze partie nogal omvangrijk is qua werkzaamheden.

Maar op mijn werk worden wel heel netjes alle overuren bijgehouden tot een kwartiertje na 23.00 aan toe :D , erg netjes.
Hoorde vorige week dat we binnenkort 4-daagse werkweek krijgen ivm overuren en rustige periode (wij zijn vooral een zakelijk hotel) :D :D :D

Pieter

Bericht door Pieter » 19 jul 2006, 22:50

Ben ik helemaal met je eens.
Overigens vond ik jonnie boer in die online uitzending over cas spijkers, en cas het erg mooi uitleggen.

Hij vond dat er gewoon hard gewerkt moest worden. Daar kies je voor, en dat weet je in een dergelijke zaak. Maar je moet mensen wel genoeg rust geven voegde ie snel toe. En als ze zaken goed gaan verdient iedereen dat.
" Als het mij goed gaat, gaat het mijn personeel ook goed"
Mooie instelling.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 19 jul 2006, 23:12

idd mooi.

maar leerling of niet...maar...beetje opvoeding kan geen kwaad.
Als ze zelf laten kunnen bepalen hoe of wat, dan kunnen ze lekker 8 uur werken.
Als je 16 bent geweest, kan je wat mij betreft gewoon lange dagen maken als dat moet.
www.koksforum.nl

Jumper

Bericht door Jumper » 20 jul 2006, 10:06

Pieter schreef:Ik hoop dat je daar zelf ook om kan lachen. Wees nou eerlijk met die nieuwe cao ben je als leerling vogelvrij verklaard.
En die vakbonden hoef je het niet eens over te hebben. Ze willen allemaal dat er beter voor de leerlingen gezorgt wordt. Maar of er wel even zwart op wit gezet kan worden dat men legaal maximaal 2 uur langer mag werken onder de 18, en boven de 18 zo lang als je wilt/moet.

Het is gewoon niet reeel. Als je in een top bedrijf zit waar je veel kan leren maar waar je ontiegelijk veel uren maakt. Ga je dan met je vingertje wijzen naar je cao. Dan is het jammer voor jou 10 anderen.
Niet alleen voor leerlingen is dat zo, ook voor gewone full-time krachten. Ik ben ook totaal niet blij met de CAO ontwikkelingen de laatste tijd, maar ja is nu eenmaal niet anders.

Maar wanneer jij een goede relatie met je Chef hebt, heb je als leerling wel degelijk iets te zeggen.
Groeten Frans

Pieter

Bericht door Pieter » 20 jul 2006, 19:06

Mocht vroeger als leerling niet klagen :)
Ook nu hoor je mij niet zeuren om die overuren.
Toevallig had ik het er vanmiddag met iemand over op msn. Er zijn zat banen waar nog harder wordt gewerkt, onder nog meer stress. Met nog slechtere omstandigheden. Als voorbeeld de crew van een booreiland. Het enige verschil is dat je bij die banen wel betaald krijgt wat je verdient. En in de horeca niet. Ik denk dat het gewoon nog even afwachten is. Het zal nog enkele jaren duren voordat het weer goed gaat in de horeca. Mensen krijgen nu langzaam weer meer koopkracht maar zijn nog voorzichtig met uitgeven. Alles op zijn tijd.

Leo heeft ook een punt met zijn opvoeding. Als ik kijk naar wat er vroeger allemaal op school zat dan is die paar uur langer werken niet zo erg. Daarnaast leer je overal van. Of het nu ontiegelijk druk is. Ongelovelijk stressvol. Slecht betaald. Enorm heet. Overal leer je van. Kun je zeggen als ik later een zaak begin doe ik het anders, of net zo, of weer niet.
Belangrijk bij dit thema is gewoon of je het naar je zin hebt op je werk en of je er nog genoeg voldoening uit kan halen. Ik moet eerlijk zeggen dat 30 % van mijn overuren gewoon uurtjes waren dat ik door ben gegaan terwijl het niet nodig was. "Ach het is nu zo gezellig" "Ben morgen toch vrij" "Ik begin vast aan de partij van morgen" "Ik help de patisier even in de break.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 20 jul 2006, 23:10

juist.

denk dat meestal de horeca ook wel zoiets iets heeft van verbroedering...en dat een uurtje zo extra gemaakt is.
www.koksforum.nl

sjaak

Bericht door sjaak » 20 jul 2006, 23:41

ik kreeg laatst een leerling die op maandag niet naar school was geweest omdat er zondag van 10.00 tot 22.30 gewerkt was.
Toen ik op het matje geroepen werd door de directie heb ik heel duidelijk gemaakt dat deze persoon die week nog steeds niet meer dan 32 uur had gemaakt en 20 uur in de min stond.
en toen was de leerling aan de beurt.
flikker op met je cao het is geven en nemen alleen als iets structureel fout zit en je je er niet goed bij voeld moet je lekker wat anders gaan doen.
p.s. deze persoon had nog nooit een voetbal wedstrijd op zondag hoeven missen omdat ik daar rooster technisch rekening mee hield mag er dan die zondag dat er niet gespeeld wordt gecompenseerd worden ?

Pieter

Bericht door Pieter » 21 jul 2006, 10:21

Dat soort mensen kan ik helemaal niet hebben. Iedereen heeft hobby's. Ik ga bijvoorbeeld graag vissen op mijn vrije dagen. Zo is er nog eentje. Alleen hij is lid van een vereniging. En hij moet steenvast op zondag vrij hebben. Voor ons de drukste dag. Wat je nu krijgt, is dat mensen dat opmerken en denken: Ik ga ook eens op zondag vrij vragen, het zijn altijd de zelfde die op zondag werken. En vervolgens krijgen ze zondag vrij, en de visser moet werken. Is de keuken te klein. :)
Leerlingen die perse vrij moeten zijn op een bepaalde dag voor "amusement" zijn een doorn in het oog. Zie je meteen waar de prioriteiten liggen. Even 6 jaar in de rest van je leven investeren of liever tv kijken. Niet naar school gaan omdat je eens lang hebt moeten werken is geen excuus. werken tot half 11, dan kan je nog steeds om half 12 of 12 uur in je bed liggen om zodoende genoeg slaap te krijgen.

Wiljan
Contacteer:

Bericht door Wiljan » 21 jul 2006, 13:59

Het lijkt wel een beetje macho cultuur in de kokswereld, wie de meese uren draait is de koning van het werk.
Ik deed het zelf ook hoor elke dag van 09:00 - Na 00:00 dag in dag uit tot mn 30ste.
Ik kreeg te horen dat een goede vriend van mij (32 jaar oud en ook kok) een nieuwe heup moest hebben omdat die versleten was :evil: .
Dat geeft toch redenen om na te denken.
Eigenlijk is het gewoon gekkenwerk wat wij doen.
Het is je eigen keuze en passie natuurlijk maar als ik heel eerlijk ben stop ik deze passie liever in een eigen zaak.
Voor 38 uur betaald krijgen , nou ja betaald ik noem het de maandelijkse beledeging en 80 uur werken per week!?
Wat ik helemaal haat is de horeca advertenties: Gezocht flexibele kok!!!! .
Dikke k*t helemaal niet felxibel je kunt gewoon alles geven totdat je kapot bent en daarna kun je oprotten.
Altijd kun jij flexibel zijn maar als je 1 keer per jaar iets bijzonders hebt waardoor je een dag niet kan werken... Nee Kan NIet!.
Het is altijd flexibel van 1 kant.
Ondanks alles vindt ik dit een geweldig vak hoor maar die bureau lullo's maken belachelijke regels waardoor het niet meer uitvoerbaar is voor ons.
Heerlijk even luchten dit, ik kan wel uren kaffen over al die k*t regels en hoe wij dag in dag uit daarmee hebben te maken en tussen de regels door surfen en balanceren om toch elke dag weer recht te breien.
:D
Je bent een rund als je met Carpaccio stunt

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 21 jul 2006, 22:54

ik hoor frustaties........

maar..het is uiteraard wel 'n probleem.
www.koksforum.nl

Tim

Bericht door Tim » 30 jul 2006, 11:21

Ik snap Wiljan goed, en Pieter ook met zijn verhaal over leerlingen.

Pieter, toch wil ik zeggen dat er genoeg leerlingen zijn die zich 100% geven elke dag, tenminste ik wel, mijn chef, ik en een eerste jaars leerling runnen de keuken. We hebben een top rooster niets om ontevreden over te zijn. Mijn chef kan ook gewoon eens 3 dagen achter elkaar vrij zijn, lekker toch? en dat gun ik hem van harte.
Tuurlijk blijft het hard werken, maar daarbij moet ik zeggen dat mijn baas ook behoorlijk flexiebel is. We hebben bedrijfs auto's die we altijd mee mogen, elke dag mogen we een dagmenu inelkaar zetten naar eigen inzicht, als je eigen creaties hebt kun je die laten zien, ik heb mijn ideeen ingebracht op de nieuwe kaart, ik vind dat ik het mooi getroffen heb, we hebben een ijzersterk team en een perfecte werksfeer.
En tuurlijk zit er wel es een lange dag bij of een kudtdag, dan doe je toch gewoon een biertje of een glaasje fris na je werk met een borrel hapje. of ga je na je werk ff een blokkie om. werkt altijd.

eeuwejan
Contacteer:

Bericht door eeuwejan » 15 feb 2008, 13:19

als je chef kok zijnde moet je bepaalde beslissingen maken jammer genoeg zijn er ook slechte ik probeer als sous zijnde het personeel niet langer dan 9 uur te laten werken, onder voorbehoud van de chef ik en de andere sous maar ik werk ook in een seizoensbedrijf,

ik werk zelf heel heel veel in de zomer en in de winter 2 maanden vrij doorbetaald natuurlijk !!!!

Marv

Re: Lange dagen

Bericht door Marv » 15 apr 2008, 09:46

Je bent jong en je wilt wat...................
Vroeger maakte het mij geen r**t uit hoe lang of vaak ik moest werken.
Inmiddels 44 jaar met twee kids, vind ik het thuis toch altijd gezelliger als op het werk.
Ik heb het op mijn werk ook enorm naar mijn zin!
Heeeeel af en toe een dag van 12-13 uur maar vaak red ik de acht niet eens.
Vroeger............ tsja vroeger maakte het allemaal geen moer uit.
Ik weet nog met de verhuizing van het restaurant, (werd hotel) waar ik werkte, met de opening groot feest en.......de zoon van de eigenaar ging ook trouwen! Dus moest alles veel en toppie zijn!
Vrijdag 10 uur begonnnen tot 's avonds negen, naar huis, douchen en 11 uur 's avonds weer begonnen(2 uur pauze dus),buffet maken en verhuizen. Lekker doorwerken, restaurant ging ook weer open en 's avonds het buffet draaien, daarna nog receptie etc. gewerkt tot 4.00 uur zondag ochtend, toen werd ik door mijn baas naar een hotelkamer gestuurd om even te pitten, want............ de volgende (zelfde) ochtend weer om 11 uur aan de bak.Kortom van vrijdag op zondag 29 uur achter elkaar gewerkt, en .....ik had het niet willen missen, het was een eigen keuze dus......

Plaats reactie