noma october 2010

Plaats hier je foto's vanaf uw homepage, of link ze af een andere site.
Plaats reactie
marcin
Contacteer:

noma october 2010

Bericht door marcin » 02 nov 2010, 13:03

2 weken geleden bij noma wezen lunchen , erg onder de indruk van t restaurant, keuken, phylosofie, sfeer, personeel alles klopte

alles goed verzorgd, aparte smaken en gerechten, heel relaxte houding personeel, super vriendelijk,
hieronder een link met fotos van die middag

voor geinterresseerde, wel ff sparen was een groot kapitaal kwijt en tis maanden op voorhand reserven

http://www.flickr.com/photos/45465738@N ... 165805865/" onclick="window.open(this.href);return false;

is het inderdaad het beste restaurant ter wereld, dat is moeilijk te zeggen, het is zeker 1 van de beste, maar restaurants vergelijken is moeilijk en bijna niet te doen, heb bij fat duck, oud sluis, tetsuyas, gordon ramsey, wout bru etc in het verleden ook erg goed gegeten, ieder zijn eigen stijl
iedereen ziet wanneer ik dronken ben, maar niemand ziet wanneer ik dorst heb!

Maurits

Re: noma october 2010

Bericht door Maurits » 02 nov 2010, 21:20

Wauw, Redzepi heeft echt wel een unieke signatuur. Het lijkt wel een Deense national geografic show.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 03 nov 2010, 07:45

Met dat Scandinavische servies wordt de lijn mooi doorgetrokken

KNL

Bericht door KNL » 03 nov 2010, 21:48

mooi boek heeft die man trouwens, hoe was dat gepekeld- en gerookt ei?

marcin
Contacteer:

Bericht door marcin » 05 nov 2010, 18:03

eitje zacht gekookt dus lopend vanbinnen en de rook en pekelsmaak was subtiel aanwezig

servies idd erg scandinavisch, vilten broodmandje, vilten onderzetters, houten strakke tafels, vikingdolk, t past allemaal
iedereen ziet wanneer ik dronken ben, maar niemand ziet wanneer ik dorst heb!

PhilipZ

Bericht door PhilipZ » 29 mar 2011, 10:48

Afgelopen zaterdag bij Noma gelunched. Het proefmenu 'Nassaaq' gekozen met wijnarrangement.

We waren zeer, zeer, onder de indruk, met name omdat je m.i. de stijl met niets kan vergelijken. Redzepi heeft een eigen 'basis' gecreëerd, nl de Scandinavische. Ontzettend puur allemaal en het lijkt eigenlijk erg eenvoudig met zoveel groente, vruchten en kruiden (en eigenlijk vrijwel geen vlees of vis met 'body') maar de manier van bereiding en presentatie verraadt zeer grote kennis, perfectie en techniek. Er zijn in mijn ogen (en misschien beperkte ervaring) geen chefs te noemen met wie je zijn stijl kan vergelijken.

12 gangen met 8/9 amuses, 3 friandises. Om een beeld te schetsen: de 'klassiekers' radijs met eetbare aarde, op smeulend stro zacht gerookt kwartelei, gefituurd mos, 48 uur gegaarde rendierentong en de laatste friandise was een in bot gepresenteerd gerookt/gecarameliseerd beenmerg toffee......

Wijnen pasten alle geweldig en bediening was 100%. Ontspannen, informeel & jong en heel leuk dat de koks zelf alle gangen uitserveren en uitleggen.

Ik denk er de komende weken nog wel even aan terug :-)

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 29 mar 2011, 16:58

gaaf...lijkt me leuk om daar te eten
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Plaats reactie