Gezocht: Makkelijk Italiaans vleesgerecht

Post hier je recepten die je wilt delen met je collega's.
Plaats reactie
jhuijben

Gezocht: Makkelijk Italiaans vleesgerecht

Bericht door jhuijben » 06 nov 2009, 13:35

In ons strandpaviljoen met Italiaans restaurant kennen we grote verschillen in doorloop (uiteraard door het weer). Naast de dagspecials met vers vlees en vis heb ik n hardlopend visgerecht, de scampi's, die ik vanuit bevroren toestand oppiep en bereidt met olijfolie, verse knoflook rozemarijn pepers en tijm. Ik zoek naar een tegenhanger vlees gerecht dat qua bereiding en beleving lijkt op de scampi's.

sjaak

Re: Gezocht: Makkelijk Italiaans vleesgerecht

Bericht door sjaak » 06 nov 2009, 14:13

ossobucco kan je per portie gevacumeerd opwarmen. erg smakelijk en zeer betaalbaar

Jom
Contacteer:

Bericht door Jom » 06 nov 2009, 22:39

kalfsoester; grillen, stukje insnijden en vullen met goede pesto, wat buffelmozzarella erop en even doorwarmen onder de salamander (of in de oven)

kalfsoesters bij goede slager kopen en p/st vacuum binnen laten komen. Kun je 14 dagen goed houden. pesto en mozzarella idem.

bereiding snel en makkelijk.
De aanhouder wint

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 07 nov 2009, 00:26

Ik begrijp uit uw post dat u vanuit de diepvries wilt werken? Het liefst zou ik u overhalen om vers te gaan gebruiken, maar ik snap ook dat zulke dingen niet in elk bedrijf een mogelijkheid is. De osso bucco van Sjaak is idd een mooi alternatief, dat kan snel!

u kunt ook kiezen voor andere vlees/gevogelte producten en aangezien ik denk dat u dat met een lage kostprijs iets lekkers en leuks wilt maken ( verbeter me als ik fout zit ) . Als voorbeeld: verzin ik ter plekke : Kippedijen kruiden met italiaanse kruidenmix of basilicum of salie marineren (eventueel snijden in repen, voor het snelle ontdooien) vervolgens lage temperatuur garen of rauw portioneren in vacuum en de vriezer in. wordt het verkocht, dan ontdooien. en snel roerbakken met wat groenten en op het laatst wat reepjes parmaham erdoor en serveren en of eventueel nog even gratineren met mozzarella. saus maken van marsala wijn en erbij serveren. of de marsala saus toevoegen bij de dijen/filet en portioneren.vervolgens kunt u het gerecht vanuit de vriezer opwarmen bain marie. Kan heel veel kanten op. Heeft u al een stuk vlees in uw gedachten? Dan kunnen wij daarop inspelen met een ander idee.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Pinxo

Bericht door Pinxo » 07 nov 2009, 07:50

Ik vroeg me ook al af waarom je notabene aan zee met diepvriesgarnalen werkt?

Anyway: Saltimbocca,
Kalfslende dungesneden, heel even grillen (pan of bakplaat)
Dan blaadjes salie er op (rucola kan ook lekker zijn) plakje prociutto en bovenop een plakje mozarella (oogt mooi)

Even laag laten garen met deksel op pan of in oven.
op warm bord doen en scheutje marsala in de hete pan, snel laten reduceren en over het vlees gieten
Meegeven.

Kan je op verschillende wijzen voorbereiden in de mep, afhankelijk van je apparatuur.

Plaats reactie