Foto's Jamsessie Pascal Jalhaij 2009

Het forum voor jamsessies & workshops op culinair gebied.
Plaats reactie
Cees
Contacteer:

Foto's Jamsessie Pascal Jalhaij 2009

Bericht door Cees » 28 sep 2009, 13:25

Foto's zijn binnen gekomen! Zijn erg mooi. Bedankt Floortje Westerink, Sjoukje Killian fotografie, Pascal Jalhaij, Michel Hanssen, Honig professional, Gilde van de Nederlandse Meesterkoks en ook degenen die hun naam er niet bij staat.
Voor recepturen van Pascal Jalhaij : http://www.honigprofessional.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of Topic van de jamsessie

Sfeer was erg goed, iedereen had er zin in, en dat kon je eigenlijk wel aan alles merken! Ook Pascal Jalhaij was erg op schik , en dat zorgde voor een gemoedelijke sfeer met zijn allen. Veel gelachen, maar ook serieus als we gerechten gingen afmaken. Thema was smaak , en dat hield bijvoorbeeld in dat als Pascal Jalhaij tegen iemand zij dat er weinig smaak aanzat , dat hij dan niet bedoelde dat er meer zout in moest, Maar meer eigen smaak van de producten die je gebruikt.
Ook waren er nog mensen aanwezig die vinoloog/sommelier waren, en ook spontaan gingen vertellen.
Al met al een zeer geslaagde dag!

Amuse1: Tomaat met creme van gerookte makreel , bloemkool mimosa

Afbeelding

Amuse2: Sint Jacobs mossel met een kruidenkorst en ansjovis pasta

Afbeelding

Gegrilde tong filet met een moestuintje van rode biet, (truffel)aardappel, knolselder, zeekraal, sinaasappel en hartige sla soorten, eendelever en spinazie

Afbeelding

Curry van boerderijhoen en octopus, op smaak gebracht met venkel, fenegriek en cocos, paprika polenta

Afbeelding

Long haas van het MRIJ rund, ,met hazelnoot, basilicim pasta, perzik en samosa van witte ui

Afbeelding

Soep van griesmeel met “een dubbele ristretto”en granaat appel

Afbeelding
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Cees
Contacteer:

Re: Foto's Jamsessie Pascal Jalhaij 2009

Bericht door Cees » 28 sep 2009, 14:00

Hier een foto....(misschien niet zo goed te zien ) Waarop Pascal Jalhaij de Thaise techniek toepast op Kokos melk , die uiteindelijk in een thaise curry zal worden verwerkt.
Pascal Jalhaij reduceert al roerend de kokos melk in de wok, met als doel dat de melk karameliseerd in de wok, waardoor je die specefieke smaak krijgt die een echte authentieke Thaise curry krijgt. Hij laat de melk net zolag reduceren/karameliceren op hoog vuur , tot de melk een punt berijkt waarop het als het ware gaat knetteren (Weet het exacte woord niet) Op dit moment zal de melk in schift gaan, en dat is het juiste punt voor de Thaise curry.

Afbeelding

Groepsfoto:
Afbeelding

Diverse foto's

3 koksforum leden: eerste blauwe blousse Cees (ikzelf) 2de is mservaint en 4e in de rij is MarkS
Er waren er meer van het koksforum, maar ik weet niet wie dat waren...dus maak jezelf bekent :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

roydani

Bericht door roydani » 29 sep 2009, 10:33

hee Cees , degene in de achterste rij 2e van links , naast de man met wijnglas in hand . thats me .

bij deze dus mijn coming out ;-)
ik vond het trouwens ook een hele leuke en leerzame dag

groetjes uit maastricht
in it , to win it

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 29 sep 2009, 22:42

roydani schreef:hee Cees , degene in de achterste rij 2e van links , naast de man met wijnglas in hand . thats me .

bij deze dus mijn coming out ;-)
ik vond het trouwens ook een hele leuke en leerzame dag

groetjes uit maastricht
Ok , had ik het geweten , dan hadden we even handen geschud :)
Maar goed weet nu wie je bent, dus misschien in een volgende jamsessie of forum bijeenkomst.

Plaats reactie