Roeren Mengen Spatelen...

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
Plaats reactie
Ronald1998

Roeren Mengen Spatelen...

Bericht door Ronald1998 » 13 feb 2015, 11:39

a) Welke opleiding, leerjaar / niveau je zit.
Koksopleiding, het eerste jaar niveau 2. (wil minimaal voor niveau 3, misschien nog voor 4)
B) Hoe luid de de vraag?
De verschillen van Roeren, Spatelen & Mengen?
C) Wat denk je zelf dat het had kunnen zijn?

Voor school moet ik dus technieken afwerken op de computer, uitprinten, op stage oefenen & af laten tekenen. Nou zit ik bij 3 soorten technieken een beetje in de knoop. Dat zijn de technieken Roeren Spatelen en Mengen.

Heb al gekeken bij passie.horeca maar kom er nog niet echt uit

Bij de techniek roeren zie je hoe je een roux maakt. En meng je 2 dingen (bloem/boter). Je mengt dus 2 grondstoffen met elkaar

Bij de techniek mengen zie je hoe iemand dressing met sla mengt? Oftewel hij mengt ook een grondstof en een vloeistof.

Al typ je spatelen in bij passie.horeca kom je terug bij de techniek van het mengen (van dressing en sla)... Het enigste wat ik zelf kan verzinnen bij spatelen is dat je bijvoorbeeld met mousse de lucht wilt bewaren, klopt dit?

Kan iemand dus aub uitleggen wat de verschillen zijn van deze 3 techniek?

Alvast bedankt,
Ronald

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Re: Roeren Mengen Spatelen...

Bericht door Niels » 14 feb 2015, 12:38

Hoi Ronald,

Vraag: De verschillen van Roeren, Spatelen & Mengen?

Roeren, mengen en spatelen is zo ongeveer het zelfde. Kloppen en opslaan is anders.

Dat het bij spatelen vaak belangrijk is dat je niet te wilt doet zodat de lucht ergens in blijft klopt.

Ik hoop dat je iets aan de info hebt, groet, Niels

Ronald1998

Re: Roeren Mengen Spatelen...

Bericht door Ronald1998 » 15 feb 2015, 19:50

Hartelijk bedankt, zal toch nog wel even kijken voor de zekerheid aangezien 't wel op elkaar lijkt maar toch echt 2 verschillende technieken zijn in mijn boek.

Groet,
Ronald

Plaats reactie