basis kennis zelfstandig werkend kok

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
mr.thomas

basis kennis zelfstandig werkend kok

Bericht door mr.thomas » 03 nov 2014, 13:10

Hoi allemaal,

Begin dit jaar ben ik begonnen als zelfstandig werkend kok in een restaurant.
Ik heb geen koks opleiding maar ik ben gewoon een goede hobby kok. Na een proefdag kon ik aan de gang.
Aangezien het geen 3 sterren restaurant is kon ik zonder problemen op gelijkwaardig niveau meedraaien.
De kwaliteit van het eten is dus ook niet super.
Nu na 8 maanden gewerkt te hebben als kok ben ik aan het solliciteren bij de betere keukens.
Inmiddels ben ik al in de 30 en heb afgelopen 10 jaar niet eens in de horeca gewerkt.
Ik wil nu wel serieus aan de bak als kok en heb de kans gekregen om volgende week een proefdag te draaien , maar dan in een echt serieus restaurant.
Tijdens de sollicitatie kwam de chef met wel heel veel fransen termen die grotendeels onbekend bij mij waren.
Nu wil ik deze kans serieus aanpakken en zou graag in 1 week tijd zo veel mogelijk theorie in mijn kop willen stampen zodat ik niet voor schut sta.
Ze weten dat ik geen opleiding heb gehad, en ik kan echt wel koken, maar zou toch graag het een en ander willen weten.

Hebben jullie een idee waar ik de juiste info kan vinden daarvoor.
Natuurlijk heb ik van google gehoord, maar wellicht hebben jullie de perfecte tip voor me.
Alvast bedankt voor jullie moeite

Thomas

Plaats reactie