Saus reduceren tot blokje dat dan smelt op pasta?

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
Plaats reactie
Slicks

Saus reduceren tot blokje dat dan smelt op pasta?

Bericht door Slicks » 17 aug 2014, 08:34

Ik ben bezig aan de grootste uitdaging die ik ooit ben tegengekomen.

Ik zou een pasta moeten maken, daarlangs op het bord een blokje, perfect kubusvormig, dat een saus is. Als je dan de saus op de warme pasta legt, hoort het blokje te smelten, zodat het een vloeibare saus is.

Tot zover mijn probleem, ik krijg alles gedaan, de saus tot een reductie die nog heel lekker smaakt, ... Maar dat blokje...

Ik heb gelatine geprobeerd, maar ofwel is het blokje te soft en is het geen mooie kubus, ofwel is het te hard en smelt hij niet weg.

Is er iets anders dat ik kan gebruiken? Als Knorr het kan met hun sausketeltjes moeten onze koppen samen het toch ook kunnen he?

Emiel

Re: Saus reduceren tot blokje dat dan smelt op pasta?

Bericht door Emiel » 18 aug 2014, 10:17

Moet je even kijken naar de E-nummers die op de verpakking staan van je keteltje. Zou je zo moeten kunnen vinden welke stof men gebruikt voor de binding. succes

Sefirah

Bericht door Sefirah » 18 aug 2014, 16:49

En het in gestold vet gieten en afsluiten met wat vet?
Dus in een vormpje wat koel, maar nog vloeibaar vet gieten en dan weer weg laten lopen en laten uitharden voor je er een vulling in giet en dan een klein beetje vet om het af te sluiten.
Ben geen fan van het gebruik van vet, maar zo krijg je een soort praline die inhoudelijk hard is en uiterlijk stevig/hard.

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 19 aug 2014, 23:53

serieus waar gaat dit over?

Koop een ijsblokjes bakje met een perfecte vierkant
Maak je jus, als je deze goed maakt dit er zoveel gelatine in dat een koeling goed genoeg moet zijn
maar voor een perfecte kubus even je blokje aanvriezen, eruit halen en langzaam laten ontdooien

Mensen, ga toch eens de basis van koken beheersen voordat je dit soort fratsen uithaalt

Plaats reactie