Overuren

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
Plaats reactie
kokniels

Overuren

Bericht door kokniels » 16 sep 2013, 12:42

Hoi ik heb een vraag, ik werk nu ruim 2 jaar fulltime in de keuken, en ik hoor overal verhalen dat ook leerlingen bij mij op school stoppen met het koken omdat ze zo fysiek zijn uitgebuit, geen overuren krijgen uitbetaald etc of van klasgenoten: ''oh jij gaat daarheen, weet je zeker dat je dat wil ze betalen geen overuren uit''. Ik vindt dat echt zonde, ik werk gemiddeld 11 uur op een werkdag, ik vind het wel veel maar zeker niet erg, in die 2 jaar ben ik er ook achter gekomen dat dit mijn passie is en ik dit zeker mijn hele leven wil blijven doen en blijven leren! hoe is die ervaring bij jullie, kregen jullie je overuren uitbetaald? en werd je op lange duur ook vermoeid?
Als je van je hobby je werkt maakt, hoef je nooit meer te werken...

Simpele kok

Re: Overuren

Bericht door Simpele kok » 25 nov 2013, 13:18

Beste Niels,

Mijn ervaring tot nu toe is dat ik verschillende uren maak soms maak ik maar 5 uur de andere keer is het 12 uur lang.

Ik vind het totaal niet erg dat ik vaak 12 uur achter elkaar werk maar nu ik nog met de koksopleiding bezig ben vind ik het wel erg als dat zo'n wekelijks 2 á 3 dagen achter elkaar zou gebeuren. Pas als ik de koksopleiding afgerond heb maakt het voor mij niet uit dat ik zo 12 uur maak per dag.

En de horeca is niet zo erg vermoeiend en zwaar als je de juiste restaurant/café enz. bij jouw profiel (hoe je bent) uitkiest. ben je wat lomp (zoals ik) achtig kies dan niet meteen een wat luxere restaurant uit maar een simpele en ga zo maar door.

Mijn ervaring is dus dat je eerst naar jezelf gaat kijken hoe ben ik eigenlijk, dan pas ga je kijken naar restaurant enzovoort die daar bij passen. Want als je dit systeem volgt (eerst naar jezelf kijken en dan pas naar een restaurant) kom je sneller in een leuk bedrijf terecht en ga je overuren en al dat soort dingen minder erg vinden.

Met vriendelijke groet,

Simpele kok

Plaats reactie