opzetten van een keuken

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
Plaats reactie
jeroen99

opzetten van een keuken

Bericht door jeroen99 » 04 aug 2012, 22:46

hallo!

ik heb per 1 october een top baan aangenomen om in dienst van iemand, in een eerste chef's functie een compleet nieuwe keuken op te gaan zetten in een fonkelnieuw bedrijf. van a tot z moet alles nog gebeuren, van team tot servies, van kokskleding tot aan leverancier keuze.
kortom, een erg leuke uitdaging.

alhoewel ik al een redelijk onderweg ben mbt het opstellen van lijsten (keukeninvetaris,haccp, schoonmaakplannen etc) ben ik toch ook benieuwd naar jullie ervaringen, danwel tips of links van internet site's die mij kunnen helpen het zo goed mogelijk allemaal te gaan voorbereiden, en
ook om eventuele valkuilen etc voor te zijn.

wat ik van belang vind, zit ik, en mijn baas op 1 lijn wat betreft het indentiteit we moeten zijn als zaak, en waar we voor willen gaan staan als bedrijf zijnde. en ook in welke richting ik me als chef wil gaan ontwikkelen. in de gesprekken die we hebben gevoerd kwam echt over heen dat we hetzelfde voor ogen hebben.

dus als iemand van jullie tips heeft, bijvoorbeel het cijfermatige deel van een chef, of iemand heeft eenzelfde soort project mogen opstarten, ben ik echt benieuwd naar hoe het je is bevallen, en waar je eventueel op moet letten!

ben heel benieuwd naar reactie's!

vriendelijke groet,

jeroen

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: opzetten van een keuken

Bericht door Leo » 05 aug 2012, 20:13

Spannend.

In elk geval is geen enkel bedrijf het zelfde.
Ik ben 2 jaar geleden begonnen... en dan komt alles op je pad.

Misschien als je wat meer info hebt.. details..kunnen we beter helpen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

jeroen99

Re: opzetten van een keuken

Bericht door jeroen99 » 06 aug 2012, 08:29

he leo.

tis niet zozeer dat ik al tegen dingen aanloop waar ik hulp bij nodig heb, vroeg me meer af of er ook
bepaalde stappenplannen voor zijn bijvoorbeeld.

niet elke keuken is hetzelfde, dat klopt, ging me meer om jullie ervaringen, en dingen waar je zelf bijvoorbeeld
tegen aan gelopen bent, valkuilen die je niet had voorzien bijvoorbeeld.

ik ben nu bijvoorbeeld met veel dingen tegelijk bezig, en t vlot aardig.

team is nagenoeg rond, hygiene/schoonmaakplannen is klaar, invetarislijst voor de keuken klaar, leveranciers afspraken zijn voor deze week gepland, kaart in grote lijnen af (beetje fine tunen hier en daar) kleding is klaar, en deze week verdiepen we ons in het servies tussendoor.

groetjes

Plaats reactie