werken in een sterrenzaak

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
Plaats reactie
bartvz

werken in een sterrenzaak

Bericht door bartvz » 22 jun 2010, 00:36

allereerst hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum , ik heb een vraag en ik wist eigenlijk niet waar ik hem moest stellen dus misschien hier.

Ik ben 19 jaar en ik doe morgen mijn overgangstoets als 1e jaarsleerling bbl .

Ik werk op het moment in een eetcafe, en zal mijn volgende leerjaar ook in een eetcafe gaan werken .
Toch zou ik als ik na volgend jaar klaar ben met mijn opleiding hulpkok graag hoger willen mikken , je moet zo hoog mikken als maar kan dan schiet je ook zo ver mogelijk !

Maar ik hoor hier en daar dat , als je hogerop wilt komen, je moet gaan vertrouwen op connecties , anders kom je nooit in sterrenzaken.
Nu ben ik met mijn 19 jaar al geen aantrekkelijke leerling omdat ik duurder ben dan iemand van 16 met dezelfde motivatie , en moet ik dus zeker weten gaan netwerken .

Mijn vraag is dus : kan je alleen in sterrenzaken komen door connecties? en zo ja , hoe en waar kan ik gaan beginnen met netwerken en laten zien wie ik ben , wat ik kan , en wat ik wil .

waar kan ik mijn motivatie kwijt?

yrtsap

Re: werken in een sterrenzaak

Bericht door yrtsap » 23 jun 2010, 12:48

hoi Bartvz,

welkom op het koksforum. Ik zou zeggen zoek een sterrezaak in de buurt en vraag of je daar stage kan lopen of een bijbaantje kan hebben. Leg de situatie uit en ik denk dat heel veel mensen begrip voor je stelling hebben.

succes!

Pluter

Bericht door Pluter » 24 jun 2010, 00:05

Laat je niet afschrikken, gewoon solliciteren.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Emiel

Bericht door Emiel » 24 jun 2010, 00:06

Begin met sterrenzaken nu je nog jong bent. Ik ben pas van mijn 24ste begonnen in een restaurant met sterren en de omschakeling was héél moeilijk. Ga er voor! Koop die gids en zoek iets al is het maar voor deze zomer wat groentes te snijden enz. echt de rotwerkjes. Je moet sowieso laag beginnen. Je verdient misschien niet veel, maar je leert wel massa's bij. Niet alleen quasi werkervaring, je krijgt ook een andere denkwijze mee, zoals liefde voor het product, productkennis, organisatie, motoriekverfijning, etc.
Als je gemotiveerd bent kom je er wel! Succes

toet007

Bericht door toet007 » 24 feb 2011, 09:57

Gewoon ervoor gaan, niet bang zijn.

Als je de eerste ''sterrenzaak'' hebt gehad dan gaat het veel makkelijker met de rest.

marcin
Contacteer:

Bericht door marcin » 24 feb 2011, 20:15

kruiwagen heb je niet nodig
wel de wil, de moed en de opoffering om in een sterrenzaak te werken

gewoon rondsolliciteren, mensen die willen werken en bijleren worden steeds zeldzamer
succes
iedereen ziet wanneer ik dronken ben, maar niemand ziet wanneer ik dorst heb!

bielek

Bericht door bielek » 24 feb 2011, 21:32

Mooi dat er mensen zijn die nog echt het vak willen leren.

Gewoon bellen en zeggen dat je alles wilt leren en dat je alles wilt doen al is het sla wassen.
Dat waarderen ze altijd. Alles wat je opsteekt en ziet is in een later stadium super meegenomen.

Kijk even op het internet welke persoon je moet hebben. vraag aan de telefoon direct naar die persoon en leg je verhaal uit.

Zeker weten als je er 5 belt dat je al ergens mag komen.

suc6

Plaats reactie