Kwal recepten

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
Plaats reactie
Jop

Kwal recepten

Bericht door Jop » 01 mar 2010, 23:17

Hallo,

Ik ben een 1e jaars student voedingsmiddelentechnologie. Voor een marketing opdracht werden we Amsterdam in gestuurd.
Ook moesten wij een product/ingrediënt kopen dat voor ons onbekend was.
In de Chinese supermarkt tok ik dit pakje kwal uit de schappen, geen gezouten maar een in een zakje.

Afbeelding
Afbeelding

Voor onze eindpresentatie wilden we graag een gerecht maken waarin de kwal een beetje uitspringt, dus niet door de nasi roerbakken.
Warm of koud, het is geen probleem als het maar ik relatief kleine porties verdeeld kan worden.
Ik heb ook gezocht naar recepten maar buiten een salade is er niet veel.

Mocht iemand een leuk origineel recept hebben, ik hoor het graag.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Kwal recepten

Bericht door Leo » 02 mar 2010, 08:36

leuke opdracht.

Ik heb er geen recept mee, maar bestel het eens bij de chinees, ff kijken wat ze er mee doen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Maurits

Bericht door Maurits » 02 mar 2010, 08:51

Op de Zeedijk eet ik het meestal als salade, koud dus. Dan typisch op smaak gemaakt met gember, bosui, chianking azijn (of balsamico), shoaxing wijn (of medium sherry), sesamolie en op smaak maken met zout, sojasaus en suiker. Garneren met sesamzaad, en je kan de kwal ook nog mengen met jullienne van rettich, of wortel.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Jop

Bericht door Jop » 02 mar 2010, 19:20

Mijn dank voor de reactie`s, ik zal morgen de chinees bellen en kijken of ik in de supermarkt een paar leuke dingen kant vinden.

Plaats reactie