Thermoskan: Glas vs veredeld staal

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
Plaats reactie
Peper en zout

Thermoskan: Glas vs veredeld staal

Bericht door Peper en zout » 27 feb 2010, 21:11

Hallo mensen,

Ik word de laatste tijd meer en meer thee-liefhebber. En deze Alfi Juwel lijkt me nou een mooie aanschaf.
De info vertelt: '95 °C heet gevulde dranken hebben na 12 uur nog een temperatuur van 65 °C !' en overige info, dat zijn toch mooie specificaties.

Toch wil ik even het naadje van de kous weten:
1) Wat zijn de verschillen tussen glas en veredeld staal, ten aanzien van warmtebehoud?
2) Valt glas boven staal (of andersom) te prefereren?
3) Vaak hoor ik theeliefhebbers zeggen, dat er nog een koffiesmaak in die thermoskan zat. Terwijl glas toch net als staal geen smaken van voedsel of drank hoort aan te nemen. Hoe zit dat? Is regelmatig schoon maken (met bv soda + water) voldoende?
Alfi Juwel specificaties:

- deksel met perfect afsluitende stopper
- comfortabele éénhandsbediening
- alfidur vacuum hard-glas binnenwerk
- de TT versie heeft een onverwoestbare binnenfles uit veredeld staal
- voor koude en warme dranken
- 95 °C heet gevulde dranken hebben na 12 uur nog een temperatuur van 65 °C !
- 5 jaar garantie op werking isolatie
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :wink:

Afbeelding
M'n tip bij 't snijden van 'n uitje; Zet een zwembril op. ;-)

M'n fotografie: Marc Boom.com Any colour as long as it's black or white.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Thermoskan: Glas vs veredeld staal

Bericht door Leo » 27 feb 2010, 23:58

hmm. ben ook benieuwd..geen flauw idee.
kan wel handig die warmte techniek
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Xavier

Bericht door Xavier » 28 feb 2010, 10:31

Thee en thermos vloekt als een huis.

Ik meen dat menig theeliefhebber, net als een koffiedrinker, graag hun drank correct maken en drinken.

Thee wordt bij voorkeur gezet in een pot die warmte goed kan vasthouden, zoals aardewerk, porselein of gietijzer. Een theemuts kan gebruikt worden om de pot warm te houden. De pot afwassen is niet echt nodig, omspoelen is voldoende en in elk geval mag er geen zeep worden gebruikt.

Spoel eerst de pot om met heet water om hem heet te krijgen. Giet dan kokend heet water in de voorverwarmde pot en doe er de losse thee er in. Trek de thee een paar minuten. Bij lang trekken (meer dan 5 minuten) wordt de thee bitterder dan bij korter trekken (2-3 minuten).

Peper en zout

Bericht door Peper en zout » 28 feb 2010, 13:30

Dat is helemaal waar. Maar ik drink graag hibiscus thee. Die ook koud nog goed drinkbaar is (met een lepel honing erdoor lijkt het net frisdrank). Maar als de thee wat langer warm blijft, vind ik dat ook wel prettig.
M'n tip bij 't snijden van 'n uitje; Zet een zwembril op. ;-)

M'n fotografie: Marc Boom.com Any colour as long as it's black or white.

Plaats reactie